عقیم شدن مردان

عقیم شدن مردان یکی از تلخ‌ترین عوارض ویروس کرونا

بررسی جدید محققان نشان می‌دهد ویروس کرونا باعث عقیم شدن مردان می‌شود؛ عارضه‌ای که محققان آن را از تلخ‌ترین عوارض کروناویروس می‌دانند.

محققان در بررسی‌های جدید خود روی عوارض ویروس کرونا دریافتند که این ویروس با از بین بردن سلول‌های بیضه که وظیفه تولید اسپرم تازه را بر عهده دارند باعث عقیم شدن مردان خواهند شد. محققان به این نتیجه نرسیده‌اند که آیا این عقیم‌شدگی پس از مدتی قابل برگشت است یا به صورت دائمی خواهد بود؛ برای مثال بیماری اوریون روی باروری مردان تاثیر بلندمدت به همراه دارد و از تولید اسپرم در مردان جلوگیری می‌کند. از این رو محققان بر این باورند ویروس کرونا نیز روی باروری مردان چنین تاثیری را به همراه خواهد داشت.

عقیم شدن مردان با ویروس کرونا دائمی است؟

یکی از محققان این مطالعه عنوان کرد از این که ویروس کرونا باعث عقیم شدن مردان و کاهش تولید اسپرم می‌شود تعجب نمی‌کنیم؛ چراکه افراد مبتلا به کروناویروس با مشکل ضعف سیستم ایمنی مواجه می‌شوند. وی افزود حتی بیماران مبتلا به آنفلوانزا نیز با کاهش موقت تولید اسپرم روبه‌رو خواهند شد. در چنین شرایطی سوال مهم این است که این عقیم شدن مردان موقتی است یا دائمی و تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

این محقق در ادامه بیان کرد هر روز با حقایق جدیدی در خصوص عوارض بیماری کویید 19 مواجه می‌شویم و همچنان تحقیق‌ها روی آن ادامه دارد. وی افزود هنگامی که سیستم ایمنی بدن ضعیف و عفونت در فرد ایجاد می‌شود، در چنین حالتی تولید اسپرم در بیضه‌ها تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. طبق گفته این محققان به این زودی نمی‌توان در خصوص تغییر حجم تولید اسپرم برای مدت سه تا 4 ماه سخن بگوییم؛ اما باید بدانیم هر بیماری ویروسی که باعث تب می‌شود، قادر است روی تولید اسپرم و تحرک آن تاثیر بگذارد که عاملی مهم در ناتوانی باروری مردان محسوب می‌شود.

محققان همچنان از مردم می‌خواهند که با زدن ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی خود را از ابتلا به این ویروس دور سازند. همچنین اگر مردان به کرونای شدید مبتلا شوند، احتمال دارد برای یک دوره زمانی نامشخصی قدرت باروری خود را از دست دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. خوب هدف اصلی ساخت این ویروس همین است. کاهش نفوس جهان!

  2. اره دیگه وقتی باعث ضعف سیستم بدن بشه باعث این میشه دیگه

  3. ای بدبختی هی اینمون مونده هرچی میخوریم عقیم میشیم اینم اومده روش 🤦🏻‍♀️