رولز رویس کالینان

تاخت و تاز بسیار دیدنی رولز رویس کالینان را در صحرای عرب تماشا کنید+عکس و ویدیو

رولز رویس کالینان – Rolls Royce Cullinan نه تنها اولین SUV، بلکه نخستین خودروی آفرود این کمپانی است. ویدیو و تصاویری از جست و خیز آن در صحرای عرب منتشر شده که تماشای آن‌ها خالی از لطف نیست.

هنگامی که رولز رویس تصمیم به تولید شاسی بلند Cullinan گرفت، قصد داشت خودرویی بسازد که مشابه هیچ محصول دیگری در عمر 114 ساله‌‌اش نباشد. در واقع میتوان گفت که این کمپانی پیش‌تر خودروی آفرود نداشته، چون نخواسته چنین چیزی بسازد؛ حالا خواسته و توانسته است. رولز رویس کالینان هم نه با زحمت و مشقت؛ بلکه از صمیم قلب در شن‌زار می‌تازد!

کالینان قدرت خود را در یکی از نامساعدترین مناطق دنیا، یعنی صحرای عرب به رخ کشیده است. به ادعای کمپانی سازنده، این خودرو نهایت آزادی عمل را به ارمغان می‌آورد و شما را بر هرگونه عوارض زمینی، مسلط می‌سازد.

شن‌های صحرای عرب، هماورد قابلی برای Cullinan بودند؛ اما این خودرو به خوبی نشان داد که در دماهای افراطی و سطوح کم‌اصطکاک، چند مرده حلاج است. البته با وجود اینکه کالینان یک شاسی بلند آفرود است؛ ظاهرا آن ظرافت رانندگی خودروهای رولزرویس را هم حفظ کرده و این را حتی هنگام تاختن روی تپه‌های شنی می‌توان حس کرد.

رولز رویس کالینان یک موتور V12 دوقلو توربوشارژ 6.75 لیتری با قدرت 563 اسب بخار و گشتاور 850 نیوتن-متر دارد؛ پس عجیب نیست که در تپه‌های شنی، کم نمی‌آورد. ناگفته نماند که با سیستم انتقال قدرت هشت سرعته اتوماتیک و تعلیق هوایی قابل تنظیم، سرعت Cullinan روی آسفالت و جاده‌های طبیعی در کمتر از 5 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

هنرمایی رولز رویس کالینان در بیابان عرب

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. عالی،به این میگن یک ماشین افرود واقعی دارای اصالت ،زیبا،قدرتمند و خفن

  2. رولزرویس یه برند انگلیسیه ولی موتورهای تپنده این برند رو BMW میسازه