تشخیص چهره در واتساپ

واتساپ به زودی با تشخیص چهره شما قفل‌گشایی می‌شود

نسخه آزمایشی جدید اپلیکیشن واتساپ – WhatsApp با دو ویژگی جدید منتشر شد. یکی از آن‌ها قفل‌گشایی اپلیکیشن با تشخیص چهره کاربر است.

یک نسخه‌ی آزمایشی جدید برای واتساپ منتشر شده است. این به‌روزرسانی که با شماره نسخه v2.20.203.3 منتشر شده٬ با دو ویژگی جدید و جذاب همراه است. اولین به‌روزرسانی٬ امکان پیوستن به تماس‌های از دست رفته را اضافه می‌کند. واتساپ همچنین در حال کار روی یک ویژگی بیومتریک است که اجازه‌ی قفل‌گشایی با تشخیص چهره شما را می‌دهد.

در حال حاضر اگر تماس گروهی وجود داشته باشد و شما آن را از دست داده باشید٬ قادر به پیوستن به آن نخواهید بود٬ مگر شخصی شما را به گروه اضافه کند. اما به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک این قضیه تغییر می‌کند. این نسخه بتای جدید اجازه می‌دهد شما به یک مکالمه‌ی گروهی از دست رفته بپیوندید. شما به زودی حتی اگر یک تماس را از دست داده باشید نیز این امکان برای شما وجود خواهد داشت. کافیست واتساپ را باز کنید و برای پیوستن به یک تماس٬ پیام روی صفحه را دنبال کنید.

با افزایش گوشی‌های پشتیبانی کننده از قفل‌گشایی با صفحه٬ اکنون برای واتساپ مهم است که چنین تغییری را در اپلیکیشن خودش اعمال کند. این شرکت امکان باز کردن قفل اپلیکیشن با اثر انگشت را نیز افزوده است٬ اما این تنها راه بیومتریک برای قفل‌گشایی نخواهد بود. اکنون در نسخه بتا جدید واتساپ شما می‌توانید انتخاب کنید که با اثر انگشت یا چهره خود قصد باز کردن قفل اجرای برنامه را دارید.

چه گوشی‌هایی از تشخیص چهره واتساپ پشتیبانی خواهند کرد؟

در حال حاضر ویژگی قفل‌گشایی واتساپ در مرحله آزمایشی قرار دارد و به زودی عرضه نهایی خواهد شد. در حال حاضر می‌توانیم تأیید کنیم تمام گوشی‌هایی که به فناوری تشخیص چهره مجهز هستند٬ از این ویژگی پشتیبانی خواهند کرد. این را باید در نظر داشته باشید که کیفیت باز شدن قفل اپلیکیشن با صورت در گوشی‌های مختلف٬ متفاوت است. برخی از آن‌ها از امنیت بالایی حتی برای پرداخت‌های موبایلی برخوردارند٬ در حالی که برای برخی دیگر این شرایط وجود ندارد. ما نمی‌دانیم واتساپ آیا یک سیستم دلخواه خود را تنظیم خواهد کرد یا خیر.

یکی از متخصصان امنیتی به نام Jake Moore در ارتباط با اضافه شدن فناوری‌های بیومتریک به اپلیکیشن‌ها می‌گوید:

هر لایه امنیتی اضافه‌تر می‌تواند محافظت از یک حساب کاربری را بیشتر کند. اما اگر هر مرتبه کاربر یک رمزعبور را برای ورود به اپلیکیشن وارد کند٬ خسته کننده خواهد بود. اینجاست که فناوری‌های بیومتریک سرعت روند باز کردن قفل اپلیکیشن را افزایش می‌دهند. استفاده از اپلیکیشن‌ها از طریق تشخیص چهره یا اثر انگشت بسیار سریع و آسان است.

افزودن لایه‌های امنیتی مانند فناوری‌های بیومتریک به اپلیکیشن‌های درون دیوایس می‌تواند روشی بسیار مطمئن برای سخت‌تر کردن دسترسی هکرها به فضاهای شخصی یک گوشی خواهد بود. به خصوص کسانی که از رمزهای عبور آسانی مانند یک تاریخ تولد برای ورود استفاده می‌کنند. من به کاربران توصیه می‌کنم از رمزهای عبور ساده استفاده نکنند و همیشه مطمئن شوند پس از استفاده٬ بلافاصله گوشی خود را قفل می‌کنند.