مشخصات هواوی نوا 8 اس ای به طور کامل افشا شد

مشخصات هواوی نوا 8 اس ای افشا شد. هواوی Nova 8 SE به عنوان گوشی میان رده جدید این برند، طراحی کاملا مشابهی با آیفون 12 دارد.

روز گذشته تصاویری از گوشی میان رده جدید هواوی یعنی نوا 8 اس ای – Huawei Nova 8 SE منتشر شد که ویژگی‌های طراحی آن را نشان می‌داد و مشخص شد که طراحی این گوشی به طور واضحی از آیفون 12 الگو گرفته است. اکنون نیز یک افشاگر مشهور در حوزه تکنولوژی، تصویری از لیست کامل مشخصات Nova 8 SE را منتشر کرده است.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، این گوشی در دو مدل با چیپست‌های مختلف عرضه خواهد شد. مدل بزرگتر دارای تراشه مدیاتک Dimensity 800U است و هر دو سیم کارت آن از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند. مدل کوچک‌تر نیز به تراشه مدیاتک Dimensity 720 مجهز شده و فقط یکی از سیم کارت‌ها از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند.

مشخصات هواوی نوا 8 اس ای

سایر مشخصات هواوی نوا 8 اس ای

سایر مشخصات بین دو مدل یکسان است. این گوشی از نمایشگر 6.53 اینچی OLED با وضوح 2400 در 1080 پیکسل، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، دوربین جلوی 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 درون یک ناچ قطره‌ای روی نمایشگر و دوربین پشتی چهارگانه شامل سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9، لنز 8 مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f/2.4، و دو سنسور 2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 بهره می‌برد.

رم 8 گیگابایت، حافظه ذخیره‌سازی داخلی 128 گیگابایت، باتری 3800 میلی‌آمپرساعتی و پشتیبانی از شارژ سریع 66 واتی از دیگر ویژگی‌های هواوی نوا 8 اس ای محسوب می‌شوند. ابعاد این گوشی 161.6 در 74.8 در 7.46 میلی‌متر و وزن آن 178 گرم است. به این ترتیب با یک گوشی سبک و باریک روبه‌رو هستیم. این گوشی بر پایه سیستم عامل اندروید 10 اجرا می‌شود و طبق اعلام رسمی هواوی امروز، 5 نوامبر 2020 به صورت رسمی معرفی خواهد شد.

مشخصات هواوی نوا 8 اس ای

همان‌طور که اشاره کردیم، روز گذشته نیز تصاویر واقعی از Nova 8 SE منتشر شده بود که ویژگی‌های طراحی آن را به نمایش گذاشت. در این تصاویر، جزئیات بسیار مهمی را دیدیم که از رندرهای فاش شده قبلی قابل مشاهده نبود. طراحی ماژول دوربین پشتی نوا 8 اس ای مانند آیفون 12 است و لبه‌های مسطحی دارد. از اولین بررسی‌های مربوط به آیفون‌های جدید مشخص شده بود که این لبه‌های مسطح، با وجود جذابیت بصری، از لبه‌های گرد بهتر نیستند. بنابراین هواوی نوا 8 اس ای ممکن است به یکی از اولین پیروان روند جنجالی تعیین شده توسط اپل در استفاده از لبه‌های مسطح تبدیل شود و به زودی شاهد تعداد بیشتری از این گوشی‌ها خواهیم بود.