لندروور دیفندر , شاسی بلند سال 2021

لندروور دیفندر به عنوان شاسی بلند سال 2021 موتورترند انتخاب شد

لندروور دیفندر – LandRover Defender توانست با وجود رقبایی چون کادیلاک اسکالید، تویوتا ونزا و جنسیس GV80 لقب بهترین شاسی بلند سال 2021 موتورترند را از آن خود کند.

امروزه علاقه مشتریان به شاسی بلندها نسبت به سدان‌ها پیشی گرفته و خودروسازان نیز با توجه به نیاز مشتریان به دنبال طراحی و تولید شاسی بلندهای متعددی هستند. از این رو هر ساله در بازار شاهد معرفی جدیدترین خودروهای شاسی بلند در طراحی و ابعاد مختلف هستیم. موسسه موتورترند نیز هر سال با برگزاری یک رقابت خودرویی بهترین شاسی بلند سال را انتخاب می‌کند که در این دوره از رقابت‌ها 30 شاسی بلند مختلف در مسیرهای کوهستانی ناهموار، مسیرهای کویری شنی و بزرگراه‌های سرعت بالا ارزیابی شدند.

جزئیات برگزاری رقابت شاسی بلند سال 2021 موتورترند

از خودروهایی که در رقابت شاسی بلند سال 2021 موتورترند حضور داشتند می‌توان به آئودی A6 آلرود، آئودی SQ7، بی ام و X6، بیوک انکور GX، کادیلاک اسکالید، شورولت تریل بلیزر، شورلت تاهو/سابربن، جنسیس GV80، جی ام سی یوکان، هیوندای ونی، کیا سلتوس، لندروور دیفندر، مزدا CX-30، مرسدس بنز E450 آلترین، مرسدس بنز GLA، مرسدس بنز GLB، مرسدس بنز GLC، نیسان روگ، تسلا مدل Y، تویوتا هایلندر، تویوتا ونزا و فولکس واگن اطلس کراس اسپرت اشاره کرد.

این شاسی بلندها توسط تیم تست موتورترند بر اساس یک فرایند دقیق طی 10 روز مورد بررسی قرار می‌گیرند. گفتنی است این رقابت مقایسه‌ای نبوده و هر یک از خودروها بر اساس 6 معیار پیشرفت در طراحی، مهندسی و تکنولوژی، مصرف سوخت، ایمنی، ارزش و عملکرد بررسی می‌شوند و از میان آنها یک خودرو با کسب امتیاز لازم و با شایستگی کامل به عنوان شاسی بلند برتر انتخاب خواهد شد.

سرانجام پس از بررسی‌های اولیه از میان 30 شاسی بلند شرکت‌کننده، کارشناسان 6 خودرو شامل کادیلاک اسکالید، جنسیس GV80، لندروور دیفندر، کیا سلتوس، نیسان روگ و تویوتا ونزا را به عنوان فینالیست های رقابت شاسی بلند سال 2021 موتورترند معرفی کردند. هر یک از این 6 شاسی بلند می‌توانستند لقب شاسی بلند سال 2021 را از آن خود کنند، اما موسسه موتورترند فقط یک شاسی بلند را برای این عنوان برتر انتخاب می‌کند. از این رو کارشناسان مجددا این 6 شاسی بلند را مورد بررسی قرار دادند تا یک خودرو با کسب بالاترین امتیاز شایسته دریافت این عنوان شود.

بهترین شاسی بلند سال 2021 : لندروور دیفندر

لندروور دیفندر

شرکت لندروور نسل جدید دیفندر را با تغییرات زیادی همراه کرده است؛ برای مثال نسل جدید این خودرو به جای شاسی فولادی قبلی اکنون از یک ساختار آلومینیومی یکپارچه بهره می‌برد و به جای محورهای صلب نیز سیستم تعلیق مستقل به این خودرو اضافه شده است. چنین تغییراتی باعث می‌شود دیفندر جدید در مسیرهای خشن عملکرد بسیار خوبی را ارائه دهد. لندروور دیفندر در تمام 6 معیار اصلی عملکرد خوبی را نشان داده است و مالکان این خودرو می‌توانند با آن ساعت‌ها بدون خستگی رانندگی کنند.

لندروور دیفندر

لندروور دیفندر از طراحی داخلی و خارجی عالی، کیفیت سواری بی‌نظیر، هماهنگی خارق‌العاده میان موتور و گیربکس و ارزش بسیار بالا برخوردار است و با این خودرو می‌توان در تمام نقاط سیاره زمین به ماجراجویی پرداخت. از این رو رقبای این خودرو مانند رانگلر و G کلاس باید حواسشان به این رقیب سرسخت خود باشد؛ چراکه لندروور دیفندر عملکرد خارق‌العاده‌ای را نشان داده و نگاه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کرده است.

مشخصات فنی لندروور دیفندر 2021

موتور3 لیتر I6 توربو
قدرت400 اسب بخار
گشتاور550 نیوتن‌متر
ردلاین6800 rpm
گیربکس8 سرعت اتوماتیک
محور محرکچهار چرخ
طول4757 میلی‌متر
عرض1996 میلی‌متر
ارتفاع2039 میلی‌متر
فاصله محوری3022 میلی‌متر
وزن خالص2594 میلی‌متر
توزیع وزن51/49 جلو/عقب
ظرفیت بکسل3.7 تن
ظرفیت سرنشین7 نفر
ظرفیت صندوق بار323 تا 1955 لیتر
شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت6.5 ثانیه
مسافت 400 متر14.9 ثانیه
ترمز از 96 تا صفر39.3 متر
شتاب جانبی0.67 جی
ظرفیت باک90 لیتر
مصرف سوخت12.4 لیتر ترکیبی
قیمت پایه63 هزار و 600 دلار
قیمت مدل تست شده82 هزار و 575 دلار

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*