رجیستری گوشی مسافری

جزئیات رجیستری گوشی مسافری در مبادی ورودی برای مسافران جامانده اعلام شد

جزئیات رجیستری گوشی مسافری در مبادی ورودی برای مسافرانی که پیش از 12 مهر یا بعد از 12 مهر به کشور وارد شدند، اما مراحل رجیستری را انجام ندادند، اعلام شد.

گمرک ایران مدتی قبل اعلام کرد در راستای جلوگیری از سوءاستفاده از اطلاعات مسافران ورودی برای رجیستری موبایل طبق تصمیم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مصوبه 27 مرداد، قرار است از 12 مهر 99 اظهار و ثبت گوشی مسافران فقط در محل مبادی ورودی کشور و بعد از احراز هویت دقیق و تشخیص غیر تجاری بودن و طی تشریفات گمرکی در هنگام ورود به کشور انجام شود. از این رو هر نوع ثبت غیر حضوری گوشی مسافری و پس از خروج از گمرکات اجرایی مبادی ورودی توسط مسافران ممنوع خواهد بود.

نحوه رجیستری گوشی مسافری در مبادی ورودی

بر اساس این دستورالعمل، گمرک‌های اجرایی در تمامی مبادی ورودی و خروجی سالن‌‌های مسافری شامل هوایی، زمینی، دریایی و ریلی برای انجام فرآیند ثبت رجیستری گوشی مسافری در سالن مسافری گمرک و پیش از خروج مسافران بعد از 30 مهر کماکان الزامی است و اگر مسافری با گوشی موبایل خود از سالن مسافری خارج شود، گمرک‌های اجرایی از نظر عدم رجیستری گوشی مسئولیتی نخواهند داشت.

رجیستری گوشی کسانی که بعد از 12 مهر وارد کشور شدند

آن تعداد از مسافران ورودی دارای گوشی موبایل که بعد از 12 مهر 99 به کشور وارد شدند و به هر دلیلی فرآیند ثبت و رجیستری موبایل خود را در سالن مسافری به انجام نرساندند، می‌بایست به همراه اطلاعات گوشی و گذرنامه خود به گمرک ورودی یا نزدیک‌ترین گمرک اجرایی مسافری محل سکونت خود مراجعه کنند و فرایند ثبت گوشی خود را از طریق سامانه مرچنت (merchant.irica.ir) به انجام برسانند.

رجیستری گوشی کسانی که پیش از 12 مهر وارد کشور شدند

آن تعداد از مسافران ورودی به کشور دارای گوشی موبایل که قبل از 12 مهر 99 وارد کشور شدند و به هر دلیلی به ویژه طولانی شدن فرآیند ثبت برند در سامانه ارزش TSC نتوانستند گوشی خود را رجیستری کنند، از 20 آبان سال جاری قادر خواهند بود پس از ورود به سامانه مورد نظر مراحل ثبت IMEI گوشی که در لینک و آدرس و دستورالعمل اجرایی سامانه TSC روی پورتال گمرک قابل مشاهده است را به انجام برسانند. این ثبت اطلاعات فقط به مسافران ورودی پیش از تاریخ 12 مهر 99 مربوط می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*