بهترین بازی های داستانی

بهترین بازی های داستانی که باید بیش از یک بار تجربه کنید

اگر به عناوین ماجراجویی و داستان محور علاقه مند هستید، در ادامه می‌توانید با تعدادی از بهترین بازی های داستانی آشنا شوید که ارزش تکرار بسیار بالایی دارند.

در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین بازی های داستانی می‌پردازیم که روایت‌های جذابی ارائه می‌دهند و به شکلی ساخته شده‌اند که تجربه دوباره آن‌ها نیز هیجان انگیز است.

بازی های داستان محور معمولا در برانگیختن احساسات عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند و گاهی آن قدر مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهند که بازیکن حاضر است برای تجربه دوباره آن لحظات خاطره انگیز، یک بار یا چند بار دیگر هم آن بازی را انجام دهد. عناوین کمی در طول تاریخ وجود داشته‌اند که تنها به دلیل المان‌های داستانی، توانسته‌اند طرفداران زیادی جذب کنند.

بهترین بازی های داستانی

در این میان، بازی‌های زیادی هم وجود دارند که خطوط پیچیده داستانی ارائه می‌دهند و از آنجایی که انتخاب‌های شما در بازی تاثیرگذار است، بنابر این شاید هرگز پایان‌های متفاوت یا بسیار از اتفاقات خاص را در بار اول مشاهده نکنید. بنابر این ضروری است که اثر را دوباره تکرار کنید.

– بازی Do Not Feed The Monkey

بهترین بازی های داستانی

بازی به میمون ها غذا ندهید، یکی از آثار نسبتا گمنام مستقلی است که چندین خط داستانی و پایان داشته و انتخاب‌های شما در آن اهمیت دارد. بازی شما را در نقش یک شخصیت ناشناس قرار می‌دهد که نه چهره او مشخص است و نه اسم خاصی دارد. او به یک گروه مخفی ملحق می‌شود که وظیفه‌شان جاسوسی از آدم‌های مختلف بواسطه دوربین‌های مدار بسته است. یکی از نکات جذاب و منحصربه‌فرد بازی این است که هر بار ممکن است یک دوربین خاص در اختیار شما قرار بگیرد. البته انتخاب‌های شما نسبتا محدود خواهد بود اما دوربین‌هایی که باید به وسیله آن‌ها جاسوسی کنید، کاملا تصادفی انتخاب می‌شوند.

در بعضی از خطوط داستانی، می‌توانید با کسانی که دارد از آن‌ها جاسوسی می‌شود، ارتباط برقرار کنید. انجام این کار شاید به آن شخصیت‌ها کمک کند یا حتی به یک تراژدی ختم شود. تماشای این شخصیت‌های ساختگی به شدت جذاب است و برای اینکه به جزئیات بیشتری دست پیدا کنید، احتمالا برای تجربه دوباره بازی برمی‌گردید. این بازی در سال 2018 برای رایانه‌های شخصی منتشر شد و نسخه پلی استیشن 4 آن نیز اخیرا عرضه شده است. بازی Do Not Feed The Monkey موفق شد جوایز مختلفی از جمله بهترین بازی اسپانیایی را به خانه ببرد.

– بازی Heavy Rain

بهترین بازی های داستانی

با اینکه نزدیک به 10 سال از عرضه بازی باران شدید گذشته است اما هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. داستان بازی در مورد چهار شخصیت مختلف است که در ابتدا هیچ شناختی از یکدیگر ندارند اما یک قاتل زنجیره باعث می‌شود تا به هم نزدیک شوند. در دنیای بازی، این قاتل کسی است که کودکان را ربوده و آن‌ها را غرق می‌کند.

داستان هوی رین با تعلیق بسیار بالایی دنبال می‌شود و سرنوشت این شخصیت‌ها و قربانی‌های بعدی در دستان شماست. با توجه به حق انتخاب بالا، پایان بازی می‌تواند همانند یک آغاز باشد و تشویق می‌شوید تا اثر را بارها و بارها تکرار کنید. این بازی استودیوی کوآنتیک دریم (Quantic Dream) در سال 2010 به صورت انحصاری برای پلی استیشن 3 منتشر شد و بعدها به پلی استیشن 4 و سپس رایانه‌های شخصی آمد. بازی Heavy Rain به یک موفقیت تجاری بزرگ هم تبدیل شد و بیش از 5 میلیون نسخه از آن به فروش رفت تا به یکی از موفق‌ترین و بهترین بازی های داستانی تاریخ تبدیل شود.

– بازی Monster Prom

بهترین بازی های داستانی

احتمالا نام بازی مانستر پرام را شنیده‌اید، یک بازی شبیه ساز قرارهای عاشقانه که بسیار هم بامزه است. در این بازی، شما باید یک هیولای مناسب برای خود پیدا کنید که او را به یک جشن ببرید. هر کسی را که انتخاب کنید، وارد یک خط داستانی می‌شوید که اتفاقات خاصی در آن رخ می‌دهد. بنابر این جذاب است که خطوط دیگر را هم امتحان کنید. فاکتورهای زیادی در پایان بندی و نتایج بازی تاثیرگذار هستند، به همین دلیل شاید اولین قرارهای شما، مطابق انتظار پیش نرود.

بازی Monster Prom در سال 2018 منتشر شد و هم‌اکنون برای رایانه‌های شخصی، نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در دسترس قرار دارد. قسمت دوم بازی هم تایید شده و شامل تمامی شخصیت‌های قسمت اول می‌شود.

– بازی Beyond Two Souls

بهترین بازی های داستانی

جودی (Jodie) از بازی بیاند، یکی از آن شخصیت‌هایی است که هر کسی می‌تواند با او ارتباط برقرار کند. داستان جودی تلفیقی از اکشن و تراژدی است. از زمان تولد، او دارای یک قدرت خاص بوده و می‌تواند با یک موجود ماوراءالطبیعه به نام ایدن (Aiden) ارتباط برقرار کند. شما داستان زندگی این شخصیت و اتفاقاتی که برای او می‌افتد را به شکلی تاثیرگذار تجربه می‌کنید. بازی دارای چندین پایان است و بدون شک شما را به تکرار دوباره مراحل ترغیب می‌کند.

این بازی تعاملی نیز توسط کوآنتیک دریم ساخته شده و برای چندین سال در انحصار کنسول‌های سونی بود اما سال گذشته برای رایانه‌های شخصی نیز منتشر شد. بازی Beyond Two Souls با فروش نزدیک به سه میلیون نسخه، یکی از پرفروش‌ترین عناوین کنسول پلی استیشن 3 نیز به حساب می‌آید.

– بازی Bendy And The Ink Machine

بهترین بازی های داستانی

بِندی در زمان عرضه توانست توجهات زیادی را به سوی خود جلب کند، این بازی دارای داستان جالب توجهی است و یکی از آن آثار ترسناک پازلی متفاوت به حساب می‌آید که تا مدت‌ها در ذهن باقی می‌ماند. شخصیت اصلی بازی، هِنری (Henry) است، کسی که خود را در یک استودیوی انیمیشن سازی متروکه پیدا می‌کند و درگیر اتفاقات عجیبی می‌شود.

بر خلاف عناوین دیگر، چیزی که تجربه دوباره این بازی را بهتر می‌کند، ویژگی تازه‌ای است که در پایان به آن اضافه می‌شود. هنگامی که بازی را به اتمام برسانید، یک ابزار تازه برای شما باز می‌شود که پیام‌های مخفی مراحل مختلف را آشکار می‌سازد. این پیام‌ها، جواب بسیاری از سوالات شما را می‌دهند اما معماهای تازه‌ای هم ایجاد می‌کنند.

– بازی Catherine: Full Body

بهترین بازی های داستانی

این نسخه، یک بازسازی ایده آل از نسخه اصلی است که خط‌های داستانی و انتخاب‌های بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد، علاوه بر این‌ها گیم پلی بازی نیز جذابیت‌های خودش را دارد و مخاطب را برای ساعت‌ها سرگرم می‌کند. کاترین، سوالات تأمل برانگیزی را پیرامون روابط و خواسته‌های خودخواهانه مطرح می‌کند و شما را به فکر فرو می‌برد.

در بازی، انتخاب‌های زیادی دارید. می‌توانید انتخاب کنید که وینسنت چه کارهایی انجام دهد و نتیجه‌اش، سکانس‌های سینمایی متفاوت و جالبی است. اگر نسخه اصلی را بازی کرده‌اید، انجام این نسخه هم توصیه می‌شود و پازل‌هایی زیادی در آن وجود دارد که باید حل کنید.

– بازی Undertale

بهترین بازی های داستانی

کمتر کسی است که نام بازی آندر تیل را نشنیده باشد اما بسیاری به خاطر گرافیک مینیمال آن شاید فکر کنند با یک اثر معمولی رو به رو هستند. این بازی در زمان عرضه بسیار محبوب شد و دلیلش واضح است. داستان، پیرامون یک کودک جریان دارد که به زیر زمین می‌افتد و وارد جهانی از هیولاها می‌شود. برای اثری که در جهانی مرگ‌بار اتفاق می‌افتاد، بازی دارای عناصر بامزه زیادی است و طنز خوبی دارد. نکته قابل توجه دیگر این است که شما می‌توانید با همه دشمنان، دوست شوید، البته اکثر بازیکنان چنین کاری را انجام نمی‌دهند.

در مبارزات، می‌توانید دشمنان را بکشید یا آن‌ها را مورد بخشش قرار دهید که این تصمیمات و اعمال شما در ادامه نتایج مختلفی خواهد داشت. هدف شما در بازی این است که به سطح زمین بازگردید اما با توجه به انتخاب‌هایتان، شاید هرگز چنین اتفاقی رخ ندهد. بازی Undertale دارای پازل‌های مختلفی است و مکانیک‌های گیم پلی آن شما را راضی می‌کند.

– بازی Detroit: Become Human

بهترین بازی های داستانی

داستان بازی دیترویت در آینده اتفاق می‌افتد و شما در نقش سه ربات مختلف انسان نما به ایفای نقش می‌پردازید. برگ برنده بازی این است که شما حق انتخاب بالایی دارید و هر کاری که در آن انجام می‌دهید و هر دیالوگی که انتخاب می‌کنید، داستان بازی را به مسیر تازه‌ای می‌برد و سرنوشت شخصیت‌ها را تغییر می‌دهد. این بازی از نظر داستانی، یک اثر هنری کامل به حساب می‌آید و مخاطبان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بازی Detroit: Become Human در سال 2018 به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر شد و بیش از سه میلیون نسخه از آن به فروش رفت. نسخه رایانه‌های شخصی این بازی نیز منتشر شده است.

– بازی Life Is Strange

بهترین بازی های داستانی

بازی لایف ایز استرنج به شکل اپیزودیک منتشر شد و آن هم تمرکز ویژه‌ای بر روی داستان گویی دارد. نقش اصلی بازی دختری به نام مکس است که می‌تواند زمان را به عقب بازگرداند اما هر وقت که او چیزی را در گذشته تغییر می‌دهد، اثر پروانه‌ای را فعال می‌کند. به همین دلیل، هر تغییر کوچک در گذشته، منجر به یک تغییر بزرگ در آینده می‌شود. اگر بازی را تجربه نکرده‌اید و از این ایده اولیه خوشتان آمده، باید بدانید که داستان بهتر و گسترده‌تری در انتظار شماست.

قسمت دوم بازی نیز در سال 2018 با ساختاری مشابه منتشر شد و یک داستان مستقل را روایت می‌کند. هر دو نسخه برای رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 عرضه شده‌اند.

– بازی Telltale’s The Walking Dead

بهترین بازی های داستانی

هر کاری که انجام می‌دهید، پیامدی دارد و بازی مردگان متحرک استودیوی تل تیل، دقیقا پیرامون همین مسئله ساخته شده است. در بازی، تصمیمات زیادی باید بگیرید که بسیاری از آن‌ها آسان نیستند و در واقع با احساسات شما بازی می‌کنند اما چاره دیگری ندارید. داستان در اوایل آغاز عصر زامبی‌ها جریان دارد، جایی که یک خلافکار با یک دختر کوچک ملاقات می‌کند و مسیر زندگی‌اش عوض می‌شود. این بازی هم همانند سریال‌های تلویزیونی، دارای ساختاری اپیزودیک است. ارزش تکرار بازی به شدت بالا بوده و دارای چندین پایان مختلف است که برای تماشای هر کدام از آن‌ها، ارزشش را دارد که اثر را از ابتدا آغاز کنید.

فصل اول بازی Telltale’s The Walking Dead در سال 2012 توانست جوایز زیادی را به خانه ببرد و حتی به عنوان یکی از بهترین عناوین سال نیز انتخاب شد. در ادامه سه فصل دیگر هم از آن انتشار یافت که البته کیفیت فصل اول را ندارند اما طرفداران را راضی می‌کنند.

بازی‌های زیاد دیگری هم وجود داشتند که در این فهرست قرار نگرفته‌اند اما از نظر داستانی آثار ارزشمندی هستند، همانند رد دد ریدمپشن 2، بایوشاک اینفینیت، دیسکو الیزیوم، لست آف آس، کنتاکی روت زیرو و غیره.

کدام یک از آثار فهرست بهترین بازی های داستانی را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. Heavy Rain محشره حرف نداره