فولکس واگن گلف R مدل 2022

فولکس واگن گلف R مدل 2022 معرفی شد؛ قدرتمندتر از همیشه

فولکس واگن گلف R مدل 2022 معرفی شد. نسل جدید فولگس واگن گلف به عنوان قدرتمندترین گلف تاریخ محسوب می‌شود. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

فولکس واگن گلف R مدل 2022 به عنوان قدرتمندترین عضو خانواده نسل هشتم فولکس واگن گلف معرفی شد. فولکس واگن نسل جدید گلف R را نسبت به قبل قوی‌تر و اسپرت‌تر کرده است و اکنون این خودرو به عنوان قدرتمندترین گلف تولیدی تاریخ محسوب می‌شود.

مشخصات فولکس واگن گلف R مدل 2022

فولکس واگن گلف R مدل 2022

فولکس واگن گلف R مدل 2022 اکنون از یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربو بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 320 اسب بخار و گشتاور 420 نیوتن‌متر را تولید کند. در واقع قدرت و گشتاور آن نسبت به نسل قبلی به ترتیب 10 اسب بخار و 40 نیوتن‌متر افزایش پیدا کرده است. این خودرو در آمریکای شمالی با گیربکس 6 سرعت دستی به فروش می‌رسد، اما مشتریان می‌توانند برای آن گیربکس 7 سرعت دو کلاچه را سفارش دهند. همچنین این خودرو در بازار اروپا فقط با گیربکس دو کلاچه به فروش خواهد رسید و امکان سفارش گیربکس دستی وجود نخواهد داشت.

فولکس واگن گلف R مدل 2022

اگر تفاوت نوع گیربکس این خودرو در بازارهای مختلف را در نظر نگیریم، تمام مدل‌های این خودرو به صورت استاندارد از سامانه چهار چرخ محرک پرفورمنس محور با کنترل گشتاور برداری بهره می‌برند. شرکت فولکس واگن اعلام کرد چنین سیستمی باعث می‌شود کم‌فرمانی حذف شود و شعاع گردش خودرو کاهش پیدا کند که نتیجه آن چابک‌تر شدن نسل جدید فولکس واگن گلف R نسبت به قبل خواهد بود. به کمک قوای محرکه جدید گلف، این خودرو می‌تواند ظرف مدت 4.7 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. همچنین فولکس واگن حداکثر سرعت آن را نیز روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود کرده است.

فولکس واگن گلف R مدل 2022

فولکس واگن قابلیت‌های اسپرت این خودرو را نیز به صورت چشمگیری افزایش داده است. از این رو علاوه بر موتور، فولکس واگن گلف R مدل 2022 به تنظیم اسپرت سیستم تعلیق با فنرهای سفت‌تر و آنتی‌رول بار نیز مجهز است. کمبر منفی در محور جلو توسط مهندسان افزایش داده شد که نتیجه آن افزایش سرعت و ثبات خودرو در پیچ‌ها خواهد بود. ارتفاع این خودرو نسبت به نسل قبلی حدود 20 میلی‌متر کاهش پیدا کرده است. با توجه به سرعت و شتاب عالی این خودرو، شرکت فولکس واگن از سیستم ترمز قوی‌تر با دیسک‌های ترمز بزرگ‌تر ۱۴.۱ اینچی و کالیپرهای آلومینیومی دو پیستونه در جلو برای توقف بهتر این خودرو استفاده کرده است.

فولکس واگن گلف R مدل 2022

این خودرو از حالت دریفت نیز بهره می‌برد که با ایجاد تغییراتی در سیستم کنترل الکترونیکی و بهینه‌سازی توزیع نیرو توسط سامانه چهار چرخ محرک می‌توان به سادگی دریفت کشید. برای این خودرو سیستم مدیریت پویایی نیز در نظر گرفته شده است که باعث کنترل و بهینه کردن سیستم‌ها و بخش‌های مختلف خودرو خواهد شد. فولکس واگن اعلام کرد این سیستم برای ارائه هندلینگی بهتر کم‌فرمانی و بیش‌فرمانی را از بین می‌برد.

فولکس واگن گلف R مدل 2022

علاوه بر تغییرات فنی، فولکس واگن گلف R مدل 2022 از لحاظ ظاهری نیز از یک سپر جلو اسپرت‌تر با ورودی‌های هوا خاص و تریم مشکی براق بهره می‌برد. طراحان در جلوپنجره این خودرو از یک نوار آبی‌رنگ چراغ‌دار استفاده کرده‌اند که با استارت پیشرانه روش خواهد شد. از سایر ویژگی‌های ظاهری این خودرو می‌توان به چهار سر اگزوز، دیفیوزر مشکی براق، سپر عقب اسپرت‌تر، رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی با لاستیک‌های پرفورمنس تابستانی، قاب کرومی مات آینه‌های جانبی و رکاب‌های اسپرت اشاره کرد.

فولکس واگن گلف R مدل 2022

در کابین فولکس واگن گلف R مدل 2022 صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر ۱۰ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با حالت خاص R ، صندلی‌های اسپرت چرمی ناپا با تریم آبی‌رنگ و لوگوی R روی پشتی به همراه‌ تریم فیبر کربنی مصنوعی به چشم می‌خورد و پدال‌های فولادی ضد زنگ و غربیلک فرمان اسپرت با گرم‌کن و دکمه ویژه R نیز جزو سایر نکات برجسته کابین محسوب می‌شود. این خودرو ابتدا از نیمه دوم سال 2021 میلادی در بازار آمریکا به فروش خواهد رسید.