رابط كاربری One UI 3.0

سامسونگ امکانات جديد رابط كاربری One UI 3.0 را معرفی کرد

سامسونگ حدود سه ماه پیش از رابط کاربری One UI 3.0 خود رونمایی کرد. تاکنون ویژگی‌های این رابط اعلام نشده بود، اخیرا برخی از ویژگی های جديد رابط كاربری One UI 3.0 در سایت مالزی سامسونگ منتشر شد.
تقریبا سه ماه پیش سامسونگ از نسخه جدید رابط کاربری One UI 3.0 مبتنی بر اندروید ۱۱ پرده برداری کرد از آن زمان شرکت کره‌ای ۳ نسخه بتا عمومی از این نرم افزار جدید را برای گوشی های پرچمدار خود منتشر کرده است. اکنون غول تلفن های هوشمند کره جنوبی ویژگی های جديد رابط كاربری One UI 3.0 را در وب سایت اعلام كرده است.رابط كاربری One UI 3.0

معمولا سامسونگ نرم‌افزار جدید را در کنفرانس توسعه دهندگان خود پرده برداری می کند اما امسال به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ این همایش لغو شد. با این حال سامسونگ در وب‌سایت رسمی خود اعلام کرد که به روزرسانی رابط كاربری One UI 3.0 در ماه جاری آغاز خواهد شد. اطلاعات جدید در یک صفحه اختصاصی در وب‌سایت مالزی سامسونگ منتشر شد که توسط توسعه دهندگان xda کشف شده است.

رابط كاربری One UI 3.0پیش‌بینی می‌شود این شرکت به روزرسانی رابط كاربری One UI 3.0 را ابتدا برای گوشی های پرچمدار سری گلکسی اس ۲۰ و سپس برای سری گلکسی نوت ۲۰ عرضه کند. این وبسایت همچنین میزبان های بعدی رابط کاربری را گلکسی تب S7، گلکسی فولد و گلکسی زد فولد 2 اعلام كرد. پیش‌بینی می‌شود این بروزرسانی در ماه‌های آینده به تدریج برای ساير گوشی‌های هوشمند پرچمدار و میان رده نیز شود.رابط كاربری One UI 3.0

ویژگی‌ جدید و مهم رابط كاربری One UI 3.0 ، طراحی مجدد پنل تنظیمات سریع و مشاهده اعلان هاست . همچنین اضافه شدن کنترل های رسانه به صفحه دسترسی سریع از ویژگی های جدید این رابط کاربری محسوب می‌شود .با این وجود کاربران می‌توانند به راحتی میان چندین اپلیکیشن جابجا شوند. در نسخه جدید همچنین کاربران می توانند در هنگام قفل بودن نمایشگر با یک نگاه به اطلاعات بیشتری را از وضعیت اعلانات دسترسي داشته باشند.

در این آپدیت ویژگی تصویر زمینه متحرک نیز ارتقا یافته و تعداد تصاویر موجود در آن به 10 دست رسیده است . همچنین در این اطلاعات به به‌روزرسانی‌های Knox، Smart Switch و و Flex Mode  اشاره شده است.رابط كاربری One UI 3.0

رابط کاربری One UI 3.0 برای نمایشگرها با اندازه های مختلف نیز بهینه سازی شده است با این وجود تمامی گوشی های داراي این نسخه و سیستم عامل ۱۱ گلکسی همگام سازی خواهد شد.

طبق اعلام سامسونگ محصول تاشدنی گلکسی فولد با انتشار این نسخه جدید از ویژگی‌های Dual Preview و Rear Cam Selfie پشتیبانی خواهد کرد ‏. این ویژگی‌ها پیشتر در گلکسی زد فولد 2 نیز وجود داشت. همچنین گفته شده است که قابلیت تماس های ویدئویی تمام صفحه نیز در این نسخه اضافه خواهد شد.

البته تمامی ویژگی های معرفی شده برای رابط کاربری One UI 3.0 صورت مختصر بوده و احتمالاً با عرضه نسخه نهایی، قابلیت‌های بیشتری به آن اضافه خواهد شد.