اسکرین شات اسکرولی در مرورگر کروم

مرورگر کروم به شما کمک می‌کند تا اسکرین شات اسکرولی بگیرید!

مانند برخی از پرچمداران حاضر در بازار، مرورگر کروم به شما اجازه خواهد داد تا از قابلیتی استفاده کنید که با آن بتوانید اسکرین شات اسکرولی از قسمت‌های مختلف یک سایت تهیه کنید.

گرفتن اسکرین‌شات این روزها بسیار کاربردی و پر استفاده است؛ به نحوی که با انجام آن، زمان بسیاری را برای کپی کردن شماره‌ها، حفظ کردن قیمت‌های یک فروشگاه مجازی و یا ثبت یک لحظه خاص در یک فیلم یا بازی را ذخیره خواهید کرد.

با این وجود، اخیرا قابلیت جدیدی به پرچمداران هواوی، سامسونگ، وان پلاس و موتورولا اضافه شده که با استفاده از آن، کاربر قادر به تهیه اسکرین شات های اسکرولی و طولانی‌تر خواهد بود. اسکرین‌شات اسکرولی، به نحوی شبیه به ضبط ویدئو از صفحه است اما به جای ذخیره سازی یک فایل ویدئو، درواقع یک عکس بلندتر را ذخیره می‌کند که قسمت بزرگ‌تری از صفحه را پوشش خواهد داد.

اسکرین شات اسکرولی در گوگل کروم

اسکرین شات اسکرولی در مرورگر کروم

درحالی که این قابلیت هنوز برای تمامی گوشی‌های اندروید در دسترس نیست، طبق اعلام یکی از رسانه‌ها که آخرین تغییرات به‌روز رسانی بعدی گوگل کروم را ثبت می‌کند، ظاهرا این مرورگر قرار است تا قابلیتی به نام Long Screenshot را به منو Share خود اضافه کند. البته همچنان مشخص نیست که دقیقا منظور از ویژگی Long Screenshot چیست، اما اینطور که از نامش پیداست (اسکرین شات‌های بلند) می‌توان گفت که شباهت‌هایی با همان اسکرین شات اسکرولی در پرچمداران جدید را خواهد داشت. چراکه دسترسی این قابلیت برای یک مرورگر اعلام شده و همانطور که می‌دانید، مرورگرها صفحات وب را در گوشی‌های هوشمند به نحوی بارگذاری می‌کنند که پایین بردن صفحه در آن‌ها یک امر قطعی محسوب می‌شود؛ حال اگر قصد داشته باشید تا از پایین بردن صفحه مورد نظر خود یک اسکرین شات تهیه کنید، این ویژگی به کمک شما خواهد آمد.

به هر حال هنوز هیچ اطلاعات رسمی درباره این قابلیت وجود ندارد و به‌زودی باید منتظر اخبار بیشتری از سوی گوگل باشیم. البته برای گرفتن یک اسکرین‌شات اسکرولی، می‌توانید از برنامه‌های متنوعی نیز کمک بگیرید که در این مطلب معرفی شده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*