کیفیت اینترنت

گزارش وضعیت کیفیت اینترنت کشور تا نیمه اول سال 99 منتشر شد

رگولاتوری گزارش وضعیت کیفیت اینترنت کشور را تا نیمه اول سال 99 منتشر کرد که طبق آن ضریب نفوذ پهن باند سیار به 91 درصد افزایش پیدا کرده است.

حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) با انتشار پستی در صفحه شخصی توییتری خود نوشت کیفیت حق‌الناس است و نظارت بر کیفیت اینترنت اپراتورها نیز وظیفه ما محسوب می‌شود. وی افزود رقابت میان اپراتورها باعث بهبود کیفیت خدمات آنها خواهد شد و در همین راستا گزارشی را منتشر کردیم تا کاربران با مطالعه آن از کیفیت اینترنت اپراتورها آگاهی پیدا کرده و اپراتور مورد نظر خود را انتخاب کنند.

بررسی  وضعیت کیفیت اینترنت کشور

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گزارش وضعیت کیفیت اینترنت را در نیمه اول سال 99 با عنوان ایران در مسیر هوشمندی منتشر کرد که طبق آن ضریب نفوذ پهن باند ثابت از 7.63 درصد در سال 92 به 11.28 درصد در سال 99 افزایش پیدا کرده و ضریب نفوذ پهن باند سیار نیز از صفر درصد در سال 92 به 91.07 درصد در سال 99 افزایش یافته است.

کیفیت اینترنت

طبق این گزارش تعداد اشتراک‌های پهن باند ثابت از 58 هزار و 310 اشتراک در سال 92 به 9 میلیون و 479 هزار و 337 اشتراک در سال 99 افزایش پیدا کرده است. همچنین در بخش پهن باند سیار نیز از اشتراک صفر در سال 92 به 76 میلیون و 531 هزار و 176 اشتراک در سال 1399 رشد یافته است.

کیفیت اینترنت

از بخش‌های مختلف این گزارش می‌توان به معرفی فناوری‌های اتصال به اینترنت در کشور، اپراتورهای ارائه‌دهنده سرویس‌های ارتباطات ثابت و سیار، وضعیت آماری پهن باند کشور، شاخص‌های سنجش کیفیت و تجربه مشتری اشاره کرد که می‌توانید با مراجعه به این لینک گزارش کامل آن را به تفکیک استان‌ها و اپراتورها مطالعه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*