سامسونگ گلکسی ام 51

تصاویر پنل عقب گلکسی M12 منتشر شد؛ دستگاهی با باتری 7000 میلی آمپر ساعتی!

سامسونگ گلکسی ام 12 – Galaxy M12 در آستانه پیوستن به گوشی های غول‌پیکر سری M است. نگاهی به تصاویر پنل عقب گلکسی M12 ما را با طراحی آن بیشتر آشنا می‌کند.

این محصول باید ارزان‌تر از گوشی میان رده سامسونگ گلکسی M51 باشد؛ ولی ظاهرا همان باتری 7000 میلی‌آمپر ساعتی را دارد. البته برخی گزارش‌ها آن را گلکسی F12 هم نامیده‌اند. در یکی از تصاویر پنل عقب گلکسی M12 نیز دو شماره مدل SM-M127F و SM-F127G درج شده است که احتمال دو اسمی بودن آن را تقویت می‌کند.

پنل عقب گلکسی M12

از این تصاویر، می‌توان به بافت متفاوت پنل عقب دستگاه پی برد. همچنین برای ماژول دوربین، چهار حفره دیده می‌شود و یکی هم کمی پایین‌تر است که باید برای فلاش LED باشد. برخلاف گلکسی ام 11 ، اینجا اثری از حسگر اثر انگشت در پشت دستگاه به چشم نمی‌خورد و احتمالا این اسکنر روی دکمه پاور قرار خواهد داشت.

در لبه پایینی قاب گلکسی M12/F12 برش‌هایی برای جک 3.5 میلی‌متری هدفون، درگاه USB-C و اسپیکر وجود دارد. در لبه بالایی هم حفره‌ی میکروفون را می‌توان دید. بر اساس اطلاعات لو رفته، سایر نمایشگر دستگاه، 6.7 اینچ خواهد بود.

ظاهرا تولید سامسونگ گلکسی ام 12 در هند آغاز شده و انتظار می‌رود با قیمتی حدود 150 یورو وارد بازار شود. این در حالی است که گلکسی ام 51 برچسب قیمت 360 یورویی دارد.

تصاویر پنل عقب گلکسی F12 / M12

تداوم برتری سامسونگ در بازار موبایل

با شیوع ویروس کرونا سال 2020 برای بسیاری از صنایع خوب پیش نرفت؛ اما شاید بتوان گفت صنعت گوشی های هوشمند بیشترین ضربه را خورد. در نیمه اول امسال، تولیدکنندگان نتوانستند به انتظارات مالی خود برسند؛ هر چند که در سه ماهه سوم با کاهش محدودیت‌ها، اوضاع کمی بهتر شد.

به گزارش موسسه Canalys در سه ماهه منتهی به 30 سپتامبر 2020،  حدود 348 میلیون گوشی هوشمند وارد بازار شد که سامسونگ بیشترین سهم را از آن داشت. البته این مقدار، 4 میلیون کمتر از سال قبل است؛ ولی با توجه به همه‌گیری کووید-19 می‌توان آن را قابل قبول دانست.

کمپانی کره‌ای با رشدی 50 درصدی در این بازه زمانی نسبت به سه ماهه دوم، 80.2 میلیون اسمارت فون فروخت. ثبت این آمار تا حد زیادی ناشی از عملکرد خوب سامسونگ در بازار گوشی های میان رده بود. همچنین در بازار موبایل هند نیز از شیائومی پیشی گرفت و بار دیگر پیشتاز شد.

هواوی هم موفق به فروش 51.7 میلیون دستگاه شد. با توجه به تحریم از سوی آمریکا و محروم شدن از سرویس‌های گوگل، عملکرد بدی نبود؛ ولی به هر حال در قیاس با فروش 66.8 میلیونی سال قبل، آمار نزولی داشت.

البته دیگر کمپانی چینی، شیائومی خیلی خوب عمل کرد و در سه ماهه سوم 2020 با فروش 47.1 میلیون گوشی، جای اپل را در جایگاه سوم گرفت. این یعنی رشد 45 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل!