اپراتور دیجیتال

مدیرعامل ایرانسل باز کردن فضا برای ایده‌ها را رسالت اپراتور دیجیتال دانست

مدیرعامل ایرانسل در مراسم پایانی نخستین نوآوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل اعلام کرد باز کردن فضا برای ایده‌ها یکی از رسالت‌های اپراتور دیجیتال محسوب می‌شود.

بعد از ظهر روز یکشنبه 18 آبان 99 مراسم پایانی نخستین نوآوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در سالن همایش‌های ایستگاه نوآوری شریف برگزار شد که در این مراسم دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل و جمعی از اعضای هیئت مدیره و معاونان ایرانسل حضور داشتند. گفتنی است این نوآوردگاه (Startup Weekend)، از سوی مجموعه ایرانسل لبز (Irancell Labs) و با حضور ۱۰ تیم استارتاپی برگزار شد.

دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل در این مراسم عنوان کرد در مجموعه ایرانسل ما اهداف متعددی را دنبال می‌کنیم که یکی از اهداف ما این است که خدمات جدیدی را متناسب با سبک زندگی دیجیتال مشترکان ایرانسل فراهم کنیم تا به این گونه میزان رضایت آنها از این اپراتور نیز افزایش پیدا کند. مدیرعامل ایرانسل در ادامه افزود:

امروزه و با شیوع بیماری کرونا، نیاز جدی بشر به یک سری خدمات خاص، خیلی محسوس‌تر شده است. اگر زمانی از آموزش آنلاین یا دوراپزشکی صحبت می‌شد، کمتر کسی این حس را داشت که یک روز این خدمات، به نیاز جدی کشور و دنیا تبدیل شود؛ اما پدیده کرونا، تحول دیجیتال را تسریع کرد و باعث شد که بسیاری از کشورها، فراتر از برنامه‌ریزی‌های قبلی، به فکر ایجاد و توسعه این خدمات بیافتند تا زمینه حضور کمتر مردم در مراکز تجمع فراهم شود.

عباسی آرند در ادامه بیان کرد ما در مجموعه ایرانسل از روزهای ابتدایی شیوع کرونا توانستیم با توجه به بستر مناسب خود دورکاری را به شکل حداکثری به اجرا درآوریم. وی افزود در شش ماهه سال 99 در مصرف دیتا نسبت به سال قبل بالغ بر 85 درصد رشد داشته‌ایم که در این شرایط باید شبکه پایدار باشد تا با این حجم از دورکاری، سطح کیفی خدمات حفظ شود. مدیرعامل ایرانسل تاکید کرد ایرانسل در راستای به خدمت گرفتن ظرفیت‌های موجود در کشور قبلا در اسنپ سرمایه‌گذاری درستی را انجام داده و در حال حاضر بیش از 85 درصد سهم بازار در شهرهای مختلف را به خود اختصاص داده است.

رسالت اپراتور دیجیتال باز کردن فضا برای ایده‌ها است

مدیرعامل ایرانسل در ادامه گفته‌های خود بیان کرد در مجموعه ایرانسل احساس کردیم به عنوان اپراتور دیجیتال این رسالت ماست تا برای کسانی که ایده‌ای دارند، فضا را برایشان باز کنیم. وی افزود بر اساس هدف‌گذاری‌هایی که برای این مرکز انجام شده است، قرار شد این مرکز هم در حوزه نیازمندی‌های خود ایرانسل و بومی‌سازی آن فعالیت کند و هم چالش‌های داخلی را برطرف سازد. همچنین بتواند قسمتی را برای ایجاد کسب و کار جدید و توسعه اشتغال در کنار کسب و کار ایرانسل ایجاد کرد.

دکتر حسن بولوردی، معاون فنی و مهندسی ایرانسل عنوان کرد:

با توجه به نقش و جایگاه نوآوری در ایرانسل، با هدف استفاده از ظرفیت تیم‌های استارتاپی خلاق داخلی، از سال گذشته، مرکز نوآوری ایرانسل ذیل مجموعه ایرانسل‌لبز تشکیل شده و طراحی آن نیز با معماری مبتنی بر استراتژی «نوآوری باز» انجام شده است. همچنین پس از مرحله داوری، تیم‌های برگزیده وارد مرحله پیش‌شتاب‌دهی و شتاب‌دهی می‌شوند و پس از ارزیابی نهایی، تیم‌های برتر تحت حمایت شرکت ویستا، به عنوان مجموعه سرمایه‌گذار ایرانسل قرار می‌گیرند.

گفتنی است تیم‌های استارتاپی در مراسم پایانی این نوآوردگاه در حضور داوران ایده‌های خود را تشریح کردند و به پرسش‌های آنان نیز پاسخ داده شد. همچنین نام تیم‌های برگزیده روز دوشنبه 19 آبان 99 در سایت ایرانسل به آدرس اینترنتی labs.irancell.ir درج می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*