ایکس باکس سری X

ایکس باکس سری X هفتاد درصد ارزان‌تر از کامپیوترهای هم رده‌اش است

بررسی‌ها نشان می‌دهد اگر بخواهید یک کامپیوتر گیمینگ با عملکردی مشابه ایکس باکس سری X را اسمبل کنید، هزینه‌ی شما ۷۰ درصد بیشتر خواهد بود!

دیر یا زود گیمرها متوجه خواهند شد که کدام گزینه‌ی به صرفه‌تر و بهتری است: یک کنسول بازی یا یک کامپیوتر با عملکردی مشابه؟ اولین گزینه یک راه حل مخصوص بازی است و در عین حال به صرفه‌تر نیز خواهد بود. این درحالیست که دامنه‌ی وظایفی که یک کامپیوتر قادر به انجام آنهاست بسیار وسیع‌تر از یک کنسول بازی است٬ اما هزینه‌ی بیشتری را می‌طلبد. به طور مثال وقتی کنسول جدید ایکس باکس سری X را با یک کامپیوتر هم رده‌ی آن مقایسه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که برای خرید کامپیوتر باید ۷۰ درصد هزینه‌ی بیشتری را انجام دهید.

برای اسمبل کردن یک کامپیوتر که بتواند عملکردی مشابه Xbox Series X را ارائه کند شما باید یک پردازنده ۸ هسته‌ای به نام Ryzen 7 3700X را با قیمت ۳۰۰ دلار، یک حافظه SSD با رابط PCIe 4.0 که ۲۰۰ دلار قیمتش است و یک کارت گرافیک ۵۸۰ دلاری به نام Radeon RX 6800 را بخرید. هرچند هنوز فروش این کارت گرافیک آغاز نشده است. فاصله تا عرضه کارت GeForce RTX 3080 نیز زیاد است و قطعاً هزینه‌ی بیشتری را می‌طلبد. به این‌ها باید هزینه‌ی خرید مادربرد، کیس، سیستم خنک کننده و منبع تغذیه را نیز اضافه کرد.

بنابراین اسمبل کردن کامپیوتری که بتواند عملکرد نسل جدید کنسول بازی ایکس باکس را ارائه کند، پر دردسر و پر هزینه است. بهتر است گیمرهایی که از سیستم خود فقط انتظار بازی کردند را دارند، این کنسول بازی را تهیه کنند.

Xbox Series X

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*