پرفروشترین برند گوشی در آمریکا

سامسونگ موفق به کسب عنوان پرفروشترین برند گوشی در آمریکا شد

بر اساس آنالیزهای صورت گرفته، شرکت کره‌ای سامسونگ موفق شد با پشت سر گذاشتن اپل بار دیگر پرفروشترین برند گوشی در آمریکا شود.

با شیوع ویروس کووید-19 و همه گیری بیماری کرونا، کمپانی‌ها با مشکل تولید مواجه شده و از طرف دیگر تقاضا در بازار نیز کاهش یافت. این عوامل و البته بازیابی اقتصادی سریع چین سبب شد تا هواوی که پس از سامسونگ دومین سازنده بزرگ گوشی محسوب می‌شود، به جایگاه نخست برسد.

البته حکمرانی هواوی کمتر از 3 ماه طول کشید و سامسونگ موفق شد تا مجددا بزرگترین سازنده گوشی در دنیا شود. با این حال این کمپانی تنها به افتخارات قبلی خود بسنده نکرد و طی بازگشت توفانی خود موفق به کسب عنوان پرفروشترین برند گوشی در آمریکا نیز شد.

ایالات متحده آمریکا بزرگترین و مهم‌ترین بازار دنیا تلقی می‌شود و اولویت هر کمپانی از هر جای دنیا حضور و حفظ این بازار پر سود است. آخرین باری که سامسونگ موفق شده بود تا پرفروش‌ترین برند گوشی در این کشور باشد به سه ماهه دوم سال 2017 باز می‌گردد که طی آن سامسونگ موفق شد گوشی‌های بیشتری نسبت به رقیب دیرینه خود یعنی اپل به بازار عرضه کند.

در سال میلادی جاری نیز سامسونگ طی ماه‌های جولای تا سپتامبر 33.7 درصد از بازار گوشی‌های هوشمند آمریکا را در اختیار داشت که در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال 2019 افزایش 6.7 درصدی را تجربه کرد. سامسونگ این پیشتازی را مدیون تقاضای بالا برای گوشی‌های میان رده و البته بالا رده همچون خانواده گلکسی نوت 20 و گلکسی زد فولد 2 است.

با این آمار و ارقام کمپانی اپل که پیشتر صدرنشین فروش گوشی در خاک خود بود، طی مدتی مشابه 30.2 درصد از بازار را در دست داشت. کمپانی آمریکایی Strategy Analytics بروز دیرکرد در عرضه آیفون 12 را دلیل عدم افزایش فروش اپل می‌داند. چرا که اپل موفق نشد تا محصول جدیدش را در زمان معمول خود به بازار عرضه کند و همین امر سبب شد تا افزایش مرسوم سود خود را بدست نیاورد. به طور معمول گوشی‌های اپل در ماه سپتامبر و در دقیقا در سه ماهه سوم هر سال عرضه می‌شوند.

و اما پس از سامسونگ و اپل، دیگر فخر صنعت الکترونیکی کره جنوبی یعنی ال جی نیز در جایگاه سومین برند پرفروش گوشی هوشمند در بازار ایالات متحده آمریکا قرار می‌گیرد و 14.7 درصد از سهم بازار در اختیار آن است.

همانطور که در ابتدا اشاره شد نیز در رده بندی جهانی سامسونگ با تامین 21.9 درصد از نیاز بازار در سه ماهه سوم 2020 مجددا در جایگاه نخست قرار گرفت. پس از آن هواوی و شیائومی با سهم 14.1 و 11.9 درصدی به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار دارند. اپل نیز در سه ماهه سوم سال جاری 11.9 درصد از نیاز بازار را تامین کرد و با فروشی اندک‌تر از شیائومی به رتبه چهارم بسنده کرد که البته به دلیل تاخیر در عرضه خانواده آیفون 12، احتمال از دست دادن جایگاهش غیرممکن نیست.