سری هواوی میت 40

ریچارد یو: توسعه سری هواوی میت 40 سه سال طول کشید

چندی پیش سری هواوی میت 40 به عنوان پرچمداران جدید هواوی معرفی شدند. ریچارد یو، مدیرعامل هواوی می‌گوید توسعه Mate 40 سه سال طول کشیده است.

چند هفته پیش شرکت هواوی گوشی های هوشمند مورد انتظار سری میت 40 – Huawei Mate 40 یعنی پرچمداران جدید خود را معرفی و به بازار عرضه کرد. این‌ها اولین دستگاه‌هایی هستند که با چیپست کایرین 9000 خود شرکت هواوی تولید می‌شوند. حال به گفته مدیرعامل هواوی، سری میت 40 می‌تواند پیچیده‌ترین گوشی های هوشمندی باشند که تاکنون ساخته شده‌اند.

روند طولانی ساخت سری هواوی میت 40

ریچارد یو، مدیرعامل هواوی گفت طراحی، توسعه و ساخت میت 40 سه سال طول کشید. وی اضافه کرد که سری Mate 40 طولانی‌ترین روند توسعه را داشته و به یکی از سخت‌ترین محصولات این شرکت تبدیل شده است. هواوی در این سری برای اولین بار از چیپست 5 نانومتری های سیلیکون کایرین 9000 استفاده کرد. دلیل اصلی مدت طولانی توسعه سری میت 40 برای شرکت سازنده، بخش طراحی و ساخت چیپست آن بود. هواوی مجبور شد ویژگی‌های عصبی موجود در چیپست را خودش ایجاد کند، چرا که نمی‌توانست آن را از خارج به دست بیاورد و این زمان زیادی را از برنامه‌ریزی تا تولید گرفت.

به دلیل توسعه چیپست پیشرفته نسل بعدی هواوی و مدت زمان طولانی‌تر برای تحقیق و توسعه، کل سرمایه‌گذاری هواوی برای سری میت 40 نیز جزو بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های این شرکت تاکنون بوده است. علاوه بر این، سری میت هواوی همیشه به دلیل عملکرد دوربین آن بسیار مشهور بود و این شرکت در مدل‌های امسال نیز تمرکز زیادی روی این بخش گذاشت. همچنین هواوی در تلاش است تا پشتیبانی از اتصال 5G پیشرفته را در محصولات خود ارائه بدهد.

بخش نرم افزار نیز به هزینه و زمان توسعه پرچمداران جدید هواوی اضافه کرد. با وجود ممنوعیت استفاده از سرویس‌های گوگل و محدودیت سیستم عامل اندروید گوگل به دلیل محدودیت‌های اعمال شده توسط آمریکا، هواوی همچنان در بهبود رابط کاربری سفارشی خود یعنی EMUI که اکنون بر اساس پروژه منبع باز اندروید است، ادامه می‌دهد. اما گزارش‌هایی وجود دارد که بر اساس آنها هواوی از سال آینده گوشی‌های خود را با سیستم عامل اختصاصی هارمونی او اس – HarmonyOS به بازار عرضه خواهد کرد.