غیر فعال کردن ویروس کرونا

محققان آلمانی: آب انار و چای سبز برای غیر فعال کردن ویروس کرونا موثر است

محققان آلمانی در بررسی‌های جدید خود دریافتند آب انار، چای سبز و زغال اخته می‌توانند برای غیر فعال کردن ویروس کرونا و ویروس آنفلونزا موثر باشند.

محققان انستیتو ویروس شناسی مولکولی، مرکز پزشکی دانشگاه اولم، دانشگاه فنی درسدن و شرکت CogniVerde پس از بررسی نتایج مطالعات جدید خود اعلام کردند ویروس‌های تنفسی در حقیقت مناطق بینی و حلق افراد را مبتلا می‌کنند. طبق گفته این محققان در این مناطق ویروس‌ها تکثیر شده، باعث به وجود آمدن علائم می‌شوند و همچنین از آنجا به سایر افراد انتقال پیدا می‌کنند. از این رو جلوگیری از ابتلا به عفونت یا کاهش بار ویروسی باعث تسکین علائم بیماری می‌شود؛ ‌به بیانی دیگر با این روش می‌توان از انتقال ویروس به بخش‌های دیگر مجرای تنفسی یا انتقال به سایر افراد جلوگیری کرد.

غیر فعال کردن ویروس کرونا با آب انار و چای سبز

این محققان پتانسیل محصولات گیاهی را برای غیرفعال کردن کروناویروس و ویروس آنفلونزا مورد بررسی قرار دادند که نتایج بررسی آنها حاکی از آن است آب زغال اخته، آب انار و چای سبز باعث نابودی هر دو ویروس خواهد شد. این محققان اعلام کردند چای سبز و آب انار در هنگام کشت با سلول در محیط آزمایشگاهی توانستند ویروس‌های آنفلوانزا و کرونا را نابود سازند.