رایج‌ترین مشکلات زنفون مکس ام 2 + راه حل

رایج‌ترین مشکلات زنفون مکس ام 2 + راه حل

دانستن مشکلات زنفون مکس ام 2 – Zenfone Max M2 هنگام بروز مشکل به دارندگان این گوشی کمک کرده و یا از بروز این مسائل جلوگیری می‌کند.

گوشی زنفون مکس ام 2 یکی از گوشی‌های باکیفیت به شمار می‌رود که کاربران آن مانند سایر گوشی‌های هوشمند با مشکلاتی مواجه شده‌اند. اگر شما هم یکی از کاربران این گوشی هوشمند هستید، بهتر است این مطلب را مطالعه و بررسی کنید. زیرا در این مطلب قصد داریم تا رایج‌ترین مشکلات زنفون مکس ام 2 را بررسی کنیم.

توجه:مشکلات اشاره شده در این مطلب،‌ بر اساس گزارش‌های کاربران در سراسر جهان تهیه شده و ممکن است برای گوشی شما نیفتاده باشند.

فهرست رایج‌ترین مشکلات زنفون مکس ام 2

داغ شدن بیش از حد گوشی زنفون مکس ام 2

اگر دمای گوشی شما افزایش یافت و دستگاه به شدت داغ شد، قبل از انجام هر کار موارد زیر را مطالعه کرده و امتحان کنید. برای رفع مشکل داغی بیش از حد گوشی چه اقداماتی باید کرد؟

  1. اجازه ندهید که دستگاه شما بیش از اندازه نیاز در شارژ باقی بماند، پس از آن که باتری گوشی شما به طور کامل شارژ شد، آن را از شارژر جدا کنید.
  2. هنگامی که گوشی خود را به شارژ زده‌اید، هرگز از آن استفاده نکنید. اگر هنگام شارژ شدن گوشی به مدت طولانی با آن کار کنید، با داغی بیش از حد آن مواجه خواهید شد.
  3. مورد دیگری که موجب داغ شدن بیش از حد دستگاه شما خواهید شد، بازی کردن بیش از انداره با آن است. در چنین شرایطی بهتر است پس از انجام بازی یک وقفه ایجاد کنید تا دستگاه کمی استراحت کند و داغ نشود.
  4. اطمینان حاصل کنید که هنگام برقراری تماس صوتی، دیتا موبایل و GPS گوشی خاموش هستند. برقراری تماس به یک انرژی مستمر و خدمات مختلف نیاز دارد که با فعال بودن این قابلیت‌ها، دستگاه شما داغ می‌شود.

انجام این موارد به حل مشکل داغی گوشی شما کمک خواهند کرد، اما اگر این موارد موثر نبودند، توصیه می‌کنیم که به یک تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید.

عمر باتری ضعیف

اگر شما هم یکی از معدود صاحبان گوشی زنفون مکس ام 2 هستید که با عمر ضعیف باتری در این گوشی مواجه شده‌اید، مراحل زیر را مطالعه کنید تا متوجه شوید که چه عواملی روی عمر باتری گوشی شما تاثیر می‌گذارند و چگونه می‌توان مانع بروز آن‌ شد؟

  1. ابتدا، هر برنامه‌ی متفرقه‌ای که ادعای ذخیره انرژی یا پاکسازی حافظه موقت می‌کند را پاک کنید.
  2. سپس به تنظیمات گوشی رفته و حالت Power Saving را فعال کنید. قابلیت battery saver ارائه شده توسط کارخانه که به صورت پیش فرض روی گوشی شما قرار دارد، برای حل این مشکل کارساز است.
  3. Location services را تنها در صورتی که به موقعیت مکانی نیاز دارید، فعال کنید.
  4. سعی کنید تنها در صورتی که نیاز به اینترنت دارید، دیتای گوشی را روشن کنید و هنگامی که با آن کار ندارید، اینترنت را خاموش کنید، زیرا این کار باعث می‌شود تا باتری گوشی شما زودتر تخلیه شود.
  5. همچنین اپلیکیشن‌هایی مثل فیسبوک که برای اجرا در گوشی به خدمات پس زمینه نیاز دارند را از گوشی خود پاک کنید. زیرا چنین برنامه‌هایی هنگام اجرا باتری زیادی را مصرف می‌کنند.

موارد فوق را انجام دهید تا مشکل برطرف شود. اما اگر این مشکل همچنان ادامه پبدا کرد، باید گوشی خود را به یک تعمیرگاه مجاز ببرید.

لگ و کندی رابط کاربری

اگرچه این شرکت ادعا می‌کند که این گوشی نسبت به نسل قبلی سریعتر و بهتر است، اما با این وجود تعدادی از کاربران گوشی زنفون مکس ام 2 با مشکل لگ و کندی رابط کاربری مواجه شده‌اند. چگونه مشکل لگ و کندی رابط کاربری که یکی از رایج‌ترین مشکلات زنفون مکس ام 2 است را حل کنیم؟

  1. اول از هر چیز، شما باید اپلیکیشن‌های لانچر متفرقه‌ای که روی گوشی نصب کرده‌اید را حذف کنید. زیرا بیشتر لانچرها برای تمامی گوشی‌ها و با هر مشخصاتی بهینه نشده‌اند. سپس یک هارد ریست انجام دهید. گوی خود را خاموس کرده و دوباره آن را روشن کنید.
  2. اگر این مشکل همچنان پابرجا ماند، شما باید گوشی خود را ریست فکتوری کنید. برای اناجم این کار وارد مسیر Settings > Backup & Reset > Factory Reset your phone شوید. اطمینان حاصل کنید که قبل از انجام این کار از اطلاعات مهم گوشی نسخه پشتیبان تهیه کرده‌اید.
  3. اما اگر مشکل رابط کاربری هرگز از بین نرفت، شما می‌توانید به مرکز خدمات مراجعه کرده و از آن‌ها درخواست کنید که سیستم عامل گوشی را مجددا نصب کنند. اگر به دلایلی تاخیر در رابط کاربری همچنان ادامه داشت، آن را از نقص نرم افزاری بدانید. مشکلات نرم افزاری با ارائه آپدیت OTA توسط کمپانی سازنده برطرف می‌شود.

خاموش شدن ناگهانی گوشی

اغلب گوشی‌های هوشمند با این مسئله مواجه می‌شوند. خاموش شدن ناگهانی یکی از رایج‌ترین مشکلات زنفون مکس ام 2 است. اگر شما هم یکی از صاحبان این گوشی‌ها هستید که با این مشکل مواجه شده‌اید، مراحل زیر را بررسی کنید.

  1. اگر شما هم با خاموش شدن ناگهانی گوشی مواجه شده‌اید، باید مراحل جلوگیری از داغ شدن گوشی را که در بالا توضیح دادیم را مطالعه کنید. هنگامی که حرارت دستگاه تا حد زیادی افزایش یابد، باعث خاموشی ناگهانی گوشی می‌شود.
  2. همچنین شما می‌توانید گوشی را کامل شارژ کرده و بعد به حدی با آن کار کنید که شارژ باتری آن تخلیه شده و گوشی خاموش شود.
  3. در آخر شما می‌توانید گوشی خود را ریست فکتوری کنید. فقط به یاد داشته باشید که بعد از انجام این کار نسخه پشتیبان را بازیابی نکنید و به جای این کار اطلاعات خود را به صورت دستی بازگردانید.

اگر انجام این مراحل تاثیری در حل مشکل نداشتند، وقت آن است که به یک تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید.

فریز شدن یا گیر کردن صفحه نمایش گوشی

یکی دیگر از رایج‌ترین مشکلات زنفون مکس ام 2 گیر کردن صفحه نمایش است. اگر گوشی شما هنگام انجام کار، برقراری تماس تلفنی یا حتی انجام بازی گیر می‌کند، موارد زیر را امتحان کنید.

  1. اگر هنگام اجرای اینستاگرام صفحه نمایش گوشی شما گیر کرد، جای نگرانی نیست. احتمالا فقط باید آن اپلیکیشن یعنی اینستاگرام، آپدیت شود تا سازگاری بهتری با مدل دستگاه پیدا کند.
  2. اگر هنگام اجرای برنامه‌های پیش فرض گوشی مثل، پیام رسانی یا دوربین، صفحه گوشی گیر کرد، وارد مسیر Settings > apps > default apps شوید، سپس برنامه‌ای که هنگام اجرای آن صفحه نمایش گوشی گیر کرد را انتخاب و حافظه نهان (Cache) آن را پاک کنید.
  3. همچنین، فکتوری ریست یا فرمت تلفن نیز می‌تواند در حل این مشکل به شما کمک کند.

موارد فوق را امتحان کنید تا مشکل گوشی شما برطرف شود.

اجرای کند اپلیکیشن‌ها در زنفون مکس ام 2

اگر برنامه‌ها یا اپلیکیشن‌های موجود در گوشی نسبت به گذشته کندتر اجرا می‌شوند، موارد زیر را انجام دهید. چگونه می‌توان مشکل کند اجرا شدن اپلیکیشن‌ها در گوشی زنفون مکس ام 2 را رفع کرد؟

  1. برنامه‌هایی مثل یوتیوب و بازی‌های گرافیکی طبیعتا به آرامی در گوشی اجرا می‌شوند که این مورد طبیعی است و مشکلی ندارد.
  2. اگر همه برنامه‌های موجود در گوشی به آرامی اجرا یا باز می‌شوند، بهتر است دستگاه خود را ری‌استارت کنید تا سرویس‌ها از نو اجرا شوند و شاهد عملکرد روان‌تری باشید.
  3. همچنین شما می‌توانید با پاک‌سازی گوشی خود، آن را به یک دستگاه جدید مبدل کرده و استفاده گنید.

اگر مشکل همچنان ادامه داشت، توصیه می‌کنیم که به نزدیک‌ترین تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید.

کرش شدن ناگهانی و غیرمنتظره برنامه‌ها و بازی‌ها

اگر شما هم یکی از معدود دارندگان این گوشی هستید که با این مشکل کرش شدن ناگهانی برنامه‌ها و بازی‌ها مواجه شده‌اید، بهتر است برای رفع آن موارد زیر را انجام دهید.

  1. برای حل این مشکل وارد مسیر setting > apps شوید، سپس روی برنامه‌ای که دچار این مشکل شده را لمس کرده و داده‌های آن را پاک کنید.
  2. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، این بار خود برنامه را حذف کرده و دوباره آن را از طریق گوگل پلی استور نصب کنید. در اکثر موارد این کار موثر بوده است.
  3. همچنین شما می‌توانید برنامه را از طریق گوگل پلی استور به‌روزرسانی کنید.

انجام این مراحل به احتمال زیاد مشکل شما را حل خواهند کرد.

مشکل اتصال بلوتوث در زنفون مکس ام 2

یکی دیگر از رایج‌ترین مشکلات زنفون مکس ام 2 مشکل در اتصال بلوتوث است.  این مشکل ممکن است هنگام اتصال با سایر دستگاه‌ها برای شما رخ دهد. هنگام بروز مشکل در اتصال بلوتوث موارد زیر را بررسی کنید.

چگونه می‌توان مشکل اتصال بلوتوث در گوشی زنفون مکس ام 2 را حل کرد؟

  1. ابتدا مطمئن شوید که گوشی شما به‌روزرسانی شده است. یا اگر آپدیت نرم افزاری در دسترس بود، فورا آن را نصب کنید.
  2. مطمئن شوید که بلوتوث گوشی شما برای دستگاه‌های دیگر قابل شناسایی است. اگر غیر از این است، بلوتوث دستگاه خود را روی حالت قابل شناسایی قرار دهید.
  3. سرانجام برای حل این مشکل بلوتوث گوشی را فعال و بعد چند ثانیه آن را غیرفعال کنید.

انجام این موارد مشکل اتصال بلوتوث گوشی شما را رفع و اتصال شما را پایدار خواهند کرد.

شکستگی صفحه و از کار افتادن تاچ گوشی

اگر صفحه نمایش گوشی شما دچار شکستگی یا ترک خوردگی شده است، برای دسترسی به اطلاعات خود می‌توانید اقداماتی را انجام دهید. در صورت از کار افتادن نمایشگر لمسی گوشی چگونه می‌توان به اطلاعات آن دسترسی پیدا کرد؟

  1. به وسیله کابل USB تایپ C تلفن خود را به کامپیوتر یا لپ تاپ متصل کنید. شما می‌توانید از طریق رایانه به اطلاعات ضروری و مهم گوشی دسترسی پیدا کنید.
  2. اگر مایلید که به برخی از برنامه‌های گوشی خود دستیابی داشته باشید، یک کابل OTG‌ و کیبورد و ماوس بی‌سیم تهیه کنید. کابل OTG را به گوشی خود متصل کرده و دریافت کننده بی‌سیم را به کابل وصل کنید. به این روش شما می‌توانید مانند یک کامپیوتر به گوشی خود متصل شده و از اطلاعات آن استفاده کنید.

در صورت خراب شدن انمایشگر لمسی گوشی زنفون مکس ام 2، موارد فوق را مطالعه و بررسی کنید تا در چنین شرایطی به اظلاعات داخل گوشی خود دسترسی داشته باشید.

مشکل در اتصالات وای فای

یکی از رایج‌ترین مشکلات زنفون مکس ام 2 مشکل در اتصال وای فای است. اگر شما هم در این گوشی با مشکل اتصال وای فای مواجه شده‌اید، موارد زیر را بررسی کنید.

  1. ابتدا مودم یا روتر خود را بررسی کنید و در صورت لزوم تنظیمات آن را ریست کنید.
  2. مطمئن شوید که در مقابل روتر شما هیچ مانعی وجود ندارد.
  3. همچنین شما می‌توانید که گوشی خود را به مدت 1 دقیقه روی حالت پرواز قرار داده و بعد آن را از این حالت خارج کنید.

اگر انجام مراحل فوق به شما کمکی نکردند، تلفن خود را به Wi-Fi دیگری متصل کنید و ببینید که آیا مشکل رفع شده یا خیر. در نهایت شما می‌توانید برای رفع آن به تعمیرگاه مراجعه کنید.

مشکل اتصال به شبکه سلولی در زنفون مکس ام 2

اگر گوشی شما مانند گذشته سیگنال مخابراتی یا شبکه دیتا را به خوبی دریافت نمی‌کند، باید به فکر رفع این مشکل باشید. برای حل این مشکل در گوشی زنفون مکس ام 2 چه باید کرد؟

  1. اول از هر چیز سیم کارت را از گوشی بیرون آورده و مجددا آن را داخل گوشی قرار دهید.
  2. حالت پرواز گوشی را روشن کرده و پس از 30 ثانیه آن را خاموش کنید.
  3.  را از منوی تنظیمات گوشی تنظیمات شبکه را تغییر دهید.
  4. همچنین شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات مورد نیاز، به وب‌سایت سرویس دهنده‌ی مخابراتی خود سر بزنید و برای حل مشکل از ارائه کننده خدمات خود کمک بخواهید و مابقی کار را به آن‌ها بسپارید.

با انجام این موارد به احتمال زیاد مشکل شما برطرف خواهد شد. اگر در این زمینه با مشکلات دیگری مواجه شدید، آن را در قسمت نظرات بیان کنید.

مشکل دانلود نشدن برنامه از پلی استور

یکی دیگر از رایج‌ترین مشکلات زنفون مکس ام 2 مشکل دانلود نشدن اپلیکیشن از گوگل پلی استور است. برای حل این مشکل موارد زیر را بررسی کنید.

  1. اول از هر چیز تنظیمات گوشی را باز کنید و دیتای برنامه Play Store‌ را پاک کنید.
  2. سپس، در پلی استور، تاریخچه جستجو را پاک کنید.

انجام موارد بالا مشکل شما را برطرف خواهند کرد. اما اگر در پلی استور با مشکل دیگری روبرو شده‌اید، توصیه می‌کنیم که به یک تعمیرگاه مجاز مراجعه کرده و از آن‌ها سوال کنید.

قصد داشتیم که در این مطلب رایج‌ترین مشکلات زنفون مکس ام 2 را بررسی کنیم و برای این مشکلات راه حل‌هایی را ارائه دهیم. بررسی این موارد در رفع و جلوگیری از بروز مشکلات تاثیر خواهند داشت. توجه کنید که این مسائل برای تمامی کاربران این گوشی‌ها رخ نمی‌دهد و این موارد طبق گزارشات کاربران ارائه شده است. اگر مشکل گوشی شما در بین این موارد وجود نداشت، می‌توانید آن را از طریق نظرات با ما در میان بگذارید.

در انتها قصد داریم تا برخی از ویژگی‌های مهم و کلیدی این گوشی را ذکر کنیم:

  • اول از هرچیر لازم به ذکر است که این گوشی دارای نمایشگری 6.26 اینچی با وضوح 720 در 1520 است.
  • گوشی زنفون مکس ام 2 با اندروید 8.1 اوریو همراه است.
  •  این گوشی به چیپست اسنپدراگون 632 مجهز است.
  • این گوشی همچنین دارای رم 4GB/3GB و فضای ذخیره سازی 64GB/32GB است.
  • این گوشی دارای دوربین سلفی 8MP و دوربین پشتی 2MP + 13MP است.
  • در انتها لازم  به ذکر است که ظرفیت باتری این گوشی نیز 4000 میلی‌آمپر ساعت است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اسمشو تاحالا نشیدم

  2. این گوشی زنفون فکر نکنم شرکت معتبری باشه ها