ارتش انگلیس

تا سال 2030 یک چهارم ارتش انگلیس را ربات‌ها تشکیل خواهند داد

یک ژنرال انگلیسی مدعی شد تا سال 2030 یک چهارم ارتش انگلیس را ربات‌ها تشکل خواهند داد و از این ربات‌ها در خط مقدم جنگ استفاده خواهد شد.

در حال حاصر نیروی انتظامی بسیاری از کشورها به پهپادها و وسایل رباتیک پیشرفته مجهز شده است، اما انگلستان طی یک برنامه جسورانه‌تر قصد دارد تا سال 2030 یک چهارم از ارتش خود را رباتیک کند.

یک چهارم ارتش انگلیس رباتیک می‌شود

ژنرال نیک کارتر (Nick Carter)، فرمانده ارتش انگلیس به تازگی عنوان کرد تا سال 2030 یک چهارم ارتش انگلیس را ربات‌ها تشکل خواهند داد. وی افزود این ربات‌ها خودکار خواهند بود و در نزدیکی خطوط مقدم جنگ فعالیت خواهند داشت. ادعای ژنرال نیک کارتر با توجه به پیشرفت چشمگیر صنعت رباتیک آنچنان هم عجیب نیست و انگلستان می‌تواند از ربات‌ها برای گسترش ارتش خود استفاده کند. همچنین ربات‌ها می‌توانند جای خالی نیروهای آموزش دیده را نیز به خوبی پر کنند.

در حال حاضر بسیاری به صورت جدی با تولید ربات‌های قاتل خودکار مخالف هستند. از این رو تصور این که ربات‌ها در ارتش انگلیس و سایر کشورها چه نقشی را بر عهده خواهند داشت، مشخص نیست. همچنین احتمال دارد ربات‌ها به کامیون‌های باری یا سایر ماشین‌های غیر مسلح در ارتش‌ها محدود شوند. بدون شک صنعت رباتیک به ویژه در ارتش باعث افزایش تمرکز نیروی انسانی خواهد شد، اما با وجود مقررات سختگیرانه کشورها بعید به نظر می‌رسد به این زودی‌ها شاهد حضور ربات‌های قاتل در خط مقدم جنگ باشیم.