تعداد جهانی مبتلایان به کووید 19 از مرز 50 میلیون گذشت

تعداد جهانی مبتلایان به کووید 19 از مرز 50 میلیون گذشت

تازه‌ترین آمار نشان می‌دهند که تعداد مبتلایان به کووید 19 در سطح جهانی رکورد 50 میلیون را رد کرده و همچنان خبری از پایان محدودیت‌ها و توزیع واکسن نیست.

آمار کلی مبتلایان به کووید 19 مرز 50 میلیون نفر را رد کرد؛ بر اساس تازه‌ترین اطلاعات منتشر شده، بیش از 10 ماه پس از شروع همه‌گیری و گزارش اولین موارد آلودگی به کرونا ویروس جدید، می‌بینیم که آمار مبتلایان رو به افزایش بوده و همچنان کشورهای مختلف مشغول دست و پنجه نرم کردن با این بیماری مرگبار دستگاه تنفسی هستند.

هم‌اکنون 10 میلیون مبتلا در آمریکا وجود دارند و به همین دلیل، کشور مورد نظر بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است؛ پس از ایالات متحده، هند و برزیل در رده‌های بعدی هستند و تاکنون بیش از 230 هزار نفر در آمریکا جان خود را به خاطر ابتلا به کووید 19 از دست داده‌اند.

در 11 مارس گذشته بود که سازمان جهانی بهداشت وضعیت همه‌گیری اخیر را رسما به عنوان پاندمی اعلام کرد. جالب است بدانید که از سال 1945 تاکنون، آمار ترکیبی تلفات سربازان آمریکایی که در جنگ‌های مختلف این کشور کشته شده‌اند، از 230 هزار نفر کمتر است و اصلی‌ترین عامل مرگ شهروندان ایالات متحده، یعنی بیماری‌های قلبی، هر ساله کمتر از 650 هزار نفر را می‌کشد.

نگرانی‌های آمار مبتلایان به کووید 19

همان‌طور که می‌دانیم، شروع پاندمی کووید 19 باعث تغییرات اساسی در سراسر جهان شده، بسیاری از کسب و کارهای بزرگ و کوچک را ورشکست کرده و مشکلات اقتصادی فراوانی را در کشورهای قاره‌های مختلف به وجود آورده است. حدودا 9 ماه بوده که مردم جهان مجبور به پیروی از قوانین و توصیه‌هایی بوده‌اند که توسط کارشناسان بهداشتی در اختیار عموم قرار گرفته‌اند؛ توصیه‌هایی مانند پوشیدن ماسک، دست نزدن به چشم‌ها، دهان و بینی، دوری از اجتماعات، خودداری از حضور در محیط‌های بسته، شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون و فاصله‌گذاری اجتماعی که حتی با گذشت چندین ماه پس از شروع همه‌گیری، بسیار دردسرساز هستند.

در حالی که آمار مبتلایان به کووید 19 در سطح جهانی رو به افزایش است، کارشناسان می‌گویند که رعایت نکات بهداشتی مورد نظر در سال 2021 و حتی 2022 هم پابرجا باقی خواهند ماند و شهروندان کشورهای گوناگون مجبور به رعایت آن‌ها هستند.

در عین حال دانشمندان و شرکت‌های مختلف داروسازی مشغول تلاش برای ساخت واکسنی هستند که این بیماری مرگبار را شکست می‌دهد و خبرهای امیدوار کننده‌ای از آمریکا و بریتانیا در مورد موفقیت این واکسن‌ها به گوش می‌رسد. با این حال می‌توان گفت که ساخت و توزیع دارو به میزان کافی برای واکسینه کردن تمامی انسان‌های سیاره، فوق‌العاده چالش‌برانگیز خواهد بود و از طرف دیگر، برای رسیدن به مصونیت جمعی و حالتی که دیگر بیماری مورد نظر افراد بیشتری را آلوده نکند، باید تعداد زیادی از مردم کشورها واکسینه شوند.