دوربین هشت گانه

ثبت پتنت گوشی هوشمند با دوربین هشت گانه و چهار فلش

پتنت یک گوشی هوشمند با دوربین هشت گانه و چهار فلش در پشت ثبت شد. شرکت چینی لنز تکنولوژی، این حق اختراع عجیب را ثبت کرده است.

صنعت تلفن همراه به سرعت در حال پیشرفت و هیچ توضیح و پیش‌بینی‌ای از آینده آن وجود ندارد. به نظر می‌رسد اکنون تولیدکنندگان برای ارائه نوآوری‌های جدید تحت فشار هستند. برخی از تولیدکنندگان اقدام به ارائه سخت افزار فوق‌العاده قدرتمندی در گوشی های خود می‌کنند، در حالی که کاربران واقعا از آنها در حد توانایی‌های بالقوه‌شان استفاده نمی‌کنند.

در چند سال گذشته، بخش دوربین یکی از جنبه‌های توسعه گوشی های هوشمند بوده است. کیفیت تصویر همواره بهتر می‌شود و همگام با آن تعداد حسگرهای دوربین نیز افزایش پیدا می‌کند. حالا طبق جدیدترین گزارش‌ها، به نظر می‌رسد باید منتظر یک گوشی هوشمند با دوربین هشت گانه باشیم.

در سال 2020، گوشی‌های دارای دوربین سه گانه و چهارگانه بسیار عادی و مرسوم شده‌اند. حتی برخی اوقات گوشی‌های هوشمند با دوربین پنج گانه را نیز مشاهده کرده‌ایم و بدیهی است که هنوز هم جا برای بیشتر شدن وجود دارد. اکنون یک شرکت چینی تولیدکننده صفحه نمایش لمسی و ماژول دوربین به نام لنز تکنولوژی در حال کار کردن روی ایده دوربین هشت گانه است. شرکت Lens Technology در سال 2003 توسط ژو کونفی – Zhuo Qunfei تاسیس شد و در تامین قطعات به برندهای بزرگی مانند اپل، سامسونگ و هواوی کمک می‌کند. به عنوان مثال، صفحه نمایش ساعت هوشمند اپل یا اپل واچ از فناوری لنز تکنولوژی تامین می‌شود.

دوربین هشت گانه

در پایان ماه می 2020، شرکت لنز تکنولوژی پتنت یا حق ثبت اختراع چشمگیری را در کشور خود، یعنی چین به ثبت رساند. این پتنت در 2 اکتبر 2020 تصویب شد و برای محافظت از طرح در سراسر جهان در پایگاه داده WIPO (سازمان جهانی مالکیت معنوی) گنجانده شده است.

این پتنت، یک گوشی هوشمند آینده‌نگرانه با نمایشگر تمام صفحه و بدون حاشیه است. البته به نظر می‌رسد یک دکمه فیزیکی در قسمت پایین قابل مشاهده است که به زیبایی درون صفحه قرار گرفته است. هیچ شکافی برای دوربین سلفی مشاهده نمی‌شود و همچنین خبری از دوربین سلفی پاپ آپ یا جهنده هم نیست. هنوز مشخص نیست دوربین سلفی این گوشی به چه شکل خواهد بود، اما ممکن است دوربین جلو در زیر صفحه نمایشگر قرار گرفته باشد.

نحوه قرارگیری دوربین هشت گانه در پتنت لنز تکنولوژی

بر خلاف جلوی گوشی، در پشت دستگاه تعداد زیادی دوربین را می‌بینیم. در هر گوشه دستگاه، دو دوربین و یک فلاش قرار گرفته است. بنابراین در مجموع، 8 دوربین و 4 فلاش در پشت گوشی وجود دارد. این یک طراحی بسیار جالب توجه است. تنها گوشی هوشمندی که تاکنون دوربین‌های بیشتری نسبت به این پتنت دارد، پتنت گوشی هوشمند ال جی با 16 دوربین است که در آن دوربین‌ها در کنار هم و درون یک مربع قرار گرفته‌اند. به نظر می‌رسد لنز تکنولوژی به صورت آگاهانه تصمیم گرفته دوربین‌ها را در گوشه‌های قاب پشتی گوشی قرار دهد.

دوربین هشت گانه

متاسفانه فعلا جزئیات بیشتری در مورد ماژول دوربین این پتنت جالب اعلام نشده است. به عنوان مثال، هنوز مشخص نیست که آیا نحوه قرارگیری دوربین‌ها صرفا جنبه طراحی دارد یا قرار دادن دوربین‌ها به این گونه می‌تواند مزیتی را در حین عکاسی داشته باشد. این موضوع احتمالا به نوع لنزهایی که استفاده می‌شود نیز بستگی خواهد داشت؛ مانند لنزهای اولترا واید یا فوق عریض، لنز واید، لنز تله فوتو و غیره.

در قسمت عقب گوشی، یک نقطه سیاه کوچک در بالا را مشاهده می‌کنید که ممکن است یک میکروفون برای ضبط صدای بهتر در ویدیوها باشد. علوه بر آن، یک درگاه یو اس بی C در پایین وجود دارد و یک دکمه فیزیکی هم در لبه سمت چپ دیده می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*