جهان موازی

جهان موازی چیست و چه نظریه‌هایی برای آن وجود دارد؟

آیا می‌دانستید که به جز جهانی که در آن زندگی می‌کنیم، ممکن است هزاران و بلکه میلیون‌ها جهان موازی با افراد متفاوت وجود داشته باشد؟

اگر از کاربران فضای مجازی، بخصوص اینستاگرام باشید، قطعا نام نظریه‌ای به نام جهان‌های موازی به گوشتان خورده است؛ نظریه‌ای که طبق آن، جهان ما در موازات با چندین عالم دیگر که ممکن است مشابه باشند، قرار گرفته و به نوعی یک مولتی‌ورس – Multiverse را ایجاد می‌کنند. البته چنین نگرشی را قطعا می‌توان در فیلم‌های فانتزی و تخیلی، و یا فیلم‌های دنیای سینمایی مارول یا دی سی پیدا کرد.

با این وجود، درستی این نظریه امری ناممکن نیست. برای مثال، تصور کنید که امروز به جای ۸، ساعت ۷ از خواب بیدار شده و به انجام کارهای خود بپردازید؛ قطعا اتفاقات آن روز برای شما متفاوت خواهند بود و با این حساب، ممکن است در یک جهان موازی، باز هم شما ساعت ۸ بیدار شده و اتفاقات متفاوتی را تجربه کنید.

ایده جهان موازی مدت‌هاست که توسط کاربران و افراد مختلف در سرتاسر جهان به موضوع داغی تبدیل شده که اثبات آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. با این وجود، هرآنچه  انسان بتواند به آن فکر کند ممکن است روزی به واقعیت تبدیل شود و مورد تایید علم قرار بگیرد؛ یا شاید هم علم ما برای دیدن چنین پدیده‌ای  بسیار اندک است.

جهان موازی چیست؟