فروش برند آنر

هواوی واکنش نشان داد: فروش برند آنر شایعه است!

اخیرا گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر فروش برند آنر توسط هواوی شنیده می‌شد. حتی به تازگی، خبر رسید که این معامله انجام شده؛ ولی حالا یک سخنگوی Huawei می‌گوید فروش Honor فعلا در حد شایعه است.

گزارش‌های اولیه از فروش برند آنر به شرکت Digital China و دولت محلی شنژن حکایت داشتند. اما دیجیتال چاینا ادعا کرده که هیچ پیشنهادی برای خرید این برند ارائه نداده است. مقامات آنر دراین‌باره سکوت کرده‌اند و سخنگوی هواوی هم که منکر آن شده؛ پس شاید بهتر باشد آنر را هنوز متعلق به هواوی بدانیم.

پتانسیل‌های فروش برند آنر

با ورود هواوی به لیست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا، شرایط برای تجارت گوشی های هوشمند کمپانی سخت شد. محدودیت‌ها حتی روی تولید چیپ‌های موبایل هواوی هم تاثیر منفی گذاشت؛ تا جایی که فروش برند آنر از یک فرض محال، به واقعیت نزدیک شد.

اگر آنر به طور کامل از هواوی جدا شود و مستقل فعالیت کند، می‌تواند بدون محدودیت از تولیدکنندگان عمده‌ی تراشه (مانند کوالکام و مدیاتک) خرید کند. ارزش چنین معامله‌ای بر مبنای سوددهی آخرین سال فعالیت آنر (که بیش از 908 میلیون دلار بود)، چیزی حدود 15 میلیارد دلار ارزیابی می‌شود.

با این اوصاف، Bu Rixin یکی از شرکای سرمایه‌گذار کمپانی، انجام این معامله را به نفع همه طرفین می‌داند؛ چرا که آنر آزادانه به فعالیت‌های تجاری خود ادامه می‌دهد و هواوی نیز درآمد خوبی کسب می‌کند. خریدار احتمالی هم صاحب تکنولوژی، دارایی‌ها و تیم باکیفیت آنر می‌شود.

تحریم هواوی

ناگفته نماند با وجود بی‌ثبات شدن تجارت موبایل هواوی در اثر تحریم‌ها، این کمپانی هنوز در چین عملکرد خوبی دارد. بنابر گزارشی که اخیرا منتشر شد، بیشتر از نصف بازار گوشی های 5G چین در اختیار هواوی است. البته انتظار می‌رود سهم کمپانی با ورود گوشی های 5G سری آیفون 12 به بازار چین، کمی اُفت پیدا کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*