برند آنر

هواوی برند آنر را به قیمت 15 میلیارد دلار فروخت

برند آنر به عنوان زیرمجموعه شرکت هواوی قرار است با مبلغ ۱۵ میلیارد دلار از این شرکت جدا شده و به گروه دیجیتال چین و دولت محلی شنژن فروخته شود.

حدود یک ماه پیش هواوی وارد مذاکره برای فروش برند آنر رشد و اکنون به نظر می رسد توافق قطعی شده است. برند آنر با قرارداد ۱۵ میلیارد دلاری از هواوی جدا می شود. به گزارش رویترز هواوی قصد دارد آنر را به Digital China Group و دولت محلی شنژن واگذار کند.

هواوی کل برند آنر را به قیمت ۱۵ میلیارد دلار می فروشد

برند آنر

هواوی از مدتی قبل تصمیم به فروش برند آنر گرفته بود. در واقع این شرکت چینی به دنبال تحریم های شدید آمریکا و مشکلات تامین قطعات مورد نیاز خود تصمیم به فروش این زیر برند گرفته است. پیشتر گفته می‌شد که گروه دیجیتال چین خریدار اصلی خواهد بود اما اخیراً متوجه شديم هواوی قصد دارد علاوه بر Digital China Group آن را به دولت محلی نیز واگذار کند.

با وجود تغییرات به وجود آمده در سیاست آمریکا هواوي هنوز امید چندانی به حذف تحریم ها ندارد. در واقع با روی کار آمدن رئیس جمهوری جدید هواوی هنوز مشکلات تأمین قطعات را پیش روی خود می‌بیند.

این معامله قرار است به صورت all-cash بگیرد. با این وجود تمامی دارایی های آنر شامل تیم تحقیقات و توسعه واگذار خواهد شد. تیم مدیریتی و 7 هزار کارمند این کمپانی باقی خواهند ماند. این معامله چند روز ديگر در تاريخ ۱۵ نوامبر انجام خواهد شد.

هواوی درآخرین سه ماهه مالی خود 51.7 میلیون تلفن هوشمند به فروش رسانده است. از اين مقدار 13.4 دستگاه متعلق به زیر برند آنر است. آنر هشتمین فروشنده بزرگ هوشمند در جهان محسوب می‌شود.