سونی اریکسون وایو ؛ گجت فوق‌العاده‌ای که هرگز عرضه نشد

گوشی کشویی و کیبورد دار سونی اریکسون وایو – Sony Ericson VAIO از جمله طرح‌های بی‌نظیر شرکت سونی بود که هرگز به ثمر نرسید.

امروزه دیگر نامی از سونی در بازار داغ رقابت گوشی‌های هوشمند باقی نمانده و پرچمداران آن، با وجود قدرت و کیفیت مناسب، به دلیل قیمت بالا و همچنین کاهش تنوع طرفداران خود را از دست داده‌اند. اما این شرکت در گذشته، و زمانی که به نام سونی اریکسون در صنعت ساخت گوشی‌های هوشمند مشغول به کار بود، رقابت بسیار نزدیکی را با نوکیا، موتورولا و حتی سامسونگ (که امروزه از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند است) داشته و در بازار فروش جهانی بسیار شناخته شده بود.

سونی اریکسون وایو - Sony Ericson VAIO

با این وجود امروز قصد داریم تا شما را با گجتی آشنا کنیم که در گذشته و توسط شرکت سونی اریکسون طراحی شده بود، اما ساخت آن به دلایل نامعلومی کنسل شد. این گوشی کشویی، در واقع نام مشخصی ندارد، ولی به اسم طرح سونی اریکسون وایو شناخته می‌شود که قرار بود یکی از اولین گجت‌ها برای ارائه یک گوشی هوشمند با کیبورد کوچک و زیر دستگاه باشد.

سونی اریکسون وایو - Sony Ericson VAIO

اما نکته‌ای که باعث می‌شود تا این گوشی در زمان خود بسیار متفاوت بوده باشد، وجود لولاهای دو قسمتی بود که ابتدا کیبورد را خارج کرده و سپس نمایشگر را روی آن قرار می‌دادند. این قابلیت باعث می‌شد تا Sony Ericson VAIO برای کار راحت‌تر و همچنین بسیار شبیه به یک لپ تاپ کوچک ساخته شود. به علاوه، دکمه‌های آن برای راحتی استفاده و باز هم شباهت بیشتر به یک لپ تاپ کوچک، بزرگ‌تر طراحی شده بودند.

سونی اریکسون وایو - Sony Ericson VAIO

اگر به دکمه‌های زیر نمایشگر توجه کنید، به راحتی متوجه می‌شوید که این دستگاه از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌کند؛ آن هم سیستم عامل اندروید ۲.۱ که در سال ۲۰۰۹ منتشر شده بود. به هر حال دلیل ساخته نشدن این گوشی هرگز مشخص نشد، اما با عرضه آن ممکن بود سونی پس از یک فروش مناسب مسیر متفاوتی را برای ساخت اسمارت‌فون‌های بعدی خود طی کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*