فراری SF90 اسپایدر

فراری SF90 اسپایدر با قدرت 1000 اسب بخار معرفی شد

فراری SF90 اسپایدر معرفی شد. این ابرخودرو هیبریدی نسخه روباز مدل فراری SF90 استراداله محسوب می‌شود. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا خواهیم شد.

شرکت فراری اخیرا با برگزاری یک مراسم آنلاین ویژه از مدل اسپایدر خودرو SF90 استراداله به عنوان نخستین محصول پلاگین هیبریدی خود پرده برداشت. این مدل روباز از همان قوای محرکه هیبریدی سقف ثابت خود بهره می‌برد که در مجموع قادر است قدرتی برابر با 1000 اسب بخار و گشتاور 900 نیوتن‌متر را به تولید برساند.

مشخصات فراری SF90 اسپایدر

فراری SF90 اسپایدر

قدرت 1000 اسب بخاری و گشتاور 900 نیوتن‌متری این محصول فراری توسط موتور 4 لیتری V8 توئین توربو با قدرت 780 اسب بخار و سه موتور الکتریکی با قدرت ترکیبی 220 اسب بخار به تولید می‌رسند. فراری SF90 اسپایدر از یک سامانه چهار چرخ محرک و جدیدترین گیربکس 8 سرعت دو کلاچه فراری نیز بهره می‌برد. این خودرو روباز قادر است ظرف مدت 2.5 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد و ظرف مدت 7 ثانیه نیز به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت دست یابد. حداکثر سرعت این ابر خودرو هیبریدی نیز 340 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

فراری SF90 اسپایدر

طراحان فراری برای تبدیل SF90 استراداله به نسخه اسپایدر با انجام تغییراتی چون تقویت‌کننده‌های شاسی و مکانیسم سقف باعث شده‌اند تا وزن این خودرو حدود 100 کیلوگرم افزایش پیدا کرده و وزن کلی آن به 1670 کیلوگرم برسد. این خودرو از جدیدترین نسخه سقف جمع شونده فراری بهره می‌برد که در زمان جمع شدن فقط 100 لیتر فضا را به خود اختصاص می‌دهد و با توجه به این که در طراحی آن از آلومینیوم استفاده شده است، از سقف جمع شونده معمولی 40 کیلوگرم سبک‌تر است. این سقف ظرف مدت 14 ثانیه باز و بسته می‌شود.

فراری SF90 اسپایدر

فراری اعلام کرد شیشه جلو SF90 اسپایدر نسبت به مدل استراداله از شیب بیشتری برخوردار است. همچنین طراحان ستون‌های A را نازک‌تر کرده و ارتفاع سقف را هم 20 میلی‌متر کاهش داده‌اند، اما در فضای داخلی تغییراتی اعمال نشده است و در کابین شاهد یک صفحه آمپر دیجیتالی بزرگ 16 اینچی خمیده هستیم که اطلاعات لازم را با قابلیت شخصی‌سازی و با وضوح بالا نمایش می‌دهد. از سایر ویژگی‌های کابین می‌توان به نمایشگر سربالا و جدیدترین نسخه از کنترل‌های لمسی روی غربیلک فرمان اشاره کرد.

فراری SF90 اسپایدر

برای فراری SF90 اسپایدر پکیج سفارشی Assetto Fiorano نیز در نظر گرفته شده است که مواردی چون کمک‌فنرهای مالتی‌متیک ارتقا یافته برای پیست، ۲۱ کیلوگرم کاهش وزن به دلیل استفاده بیشتر از فیبر کربن و تیتانیوم در تمام بخش‌های خودرو، اسپویلر عقب فیبر کربنی و لاستیک‌های چسبنده میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ را شامل می‌شود. امکان سفارش طرح دو رنگ بدنه نیز برای مشتریان وجود دارد. این خودرو همانند سایر محصولات جدید فراری به همراه برنامه تعمیر و نگهداری 7 ساله عرضه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*