بی ام و iX

بی ام و iX معرفی شد؛ شاسی بلند پرچمدار تکنولوژیک و تمام الکتریکی BMW

بی ام و iX معرفی شد. شاسی بلند تمام الکتریکی BMW یک خودرو پرچمدار تکنولوژیک است که در ادامه با مشخصات و امکانات آن آشنا می‌شویم.

شرکت آلمانی بی ام و از شاسی بلند پرچمدار تکنولوژیک جدیدی پرده برداشت که آن را با عباراتی چون یک خودرو بزرگ، تمام برقی، نیمه خودران و کاملا ارتباطی می‌توان توصیف کرد. پیش از آن تصور می‌شد بی ام و این محصول را با نام iNext معرفی کند، اما این خودرو در نسخه تولیدی با نام بی ام و iX معرفی شد. البته این خودرو هم‌اکنون در فاز توسعه و تولید قرار دارد، اما بی ام و تمامی مشخصات آن را اعلام کرد.

مشخصات بی ام و iX 

بی ام و iX

شاسی بلند بی ام و iX از پلتفرم جدید ویژه خودروهای الکتریکی بهره می‌برد. این پلتفرم نسبت به پلتفرم‌های قبلی از مزایای بیشتری نیز برخوردار شده است، اما بی ام و از پیشرفت‌هایی که در تکنولوژی‌های خودران و سرویس‌های دیجیتال به دست آورده خوشحال است؛ مثلا میزان قدرت محاسبه این خودرو آنچنان زیاد است که می‌تواند نسبت به محصولات قبلی بی ام و 20 برابر داده بیشتری را محاسبه کند.

بی ام و iX

بی ام و iX از لحاظ ابعاد به سایر محصولات درون‌سوز و بزرگ بی ام و شباهت دارد؛ در واقع طول این خودرو برابر با مدل X5، ارتفاع آن برابر با مدل X6 و ابعاد رینگ آن نیز برابر با مدل X7 است. البته این خودرو ظاهری روان و صیقلی ندارد، بلکه شرکت بی ام و به دنبال طراحی مینیمالیستی بوده و در محصولات خود شکل آینده‌نگرانه‌ای را به وجود آورده است.

بی ام و iX

جلوپنجره این شاسی بلند الکتریکی از حسگرها، دوربین و تکنولوژی رادار برای سیستم‌های دستیار راننده پیشرفته بهره می‌برد. آدریان فن هوی دونک، معاون ارشد طراحی بی ام و در خصوص طراحی این خودرو عنوان کرد بی ام و iX بیانگر این موضوع است که چگونه قادریم تکنولوژی‌های جدید را با یک طراحی بسیار مدرن و احساسی نمایش دهیم. این خودرو از لحاظ تکنولوژی یک محصول پیچیده محسوب می‌شود، اما احساسی ساده و روان را برای مشتریان به وجود می‌آورد. همچنین این خودرو احساس راحتی و سادگی را در زمان رانندگی به سرنشینان و راننده ارائه خواهد داد.

بی ام و iX

بی ام و iX به عنوان نخستین محصول تولیدی این خودروساز آلمانی محسوب می‌شود که با فرمان شش ضلعی عرضه خواهد شد. طبق اعلام بی ام و، چنین طرحی باعث ارتقای دسترسی به کنترل‌ها خواهد شد و برای راننده نیز فضای دید بهتری را برای مشاهده اطلاعات نمایشگر مقابل به وجود می‌آورد. کنسول دکمه‌های صندلی الکتریکی یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب کابین محسوب می‌شود که طراحان آن را روی پانل درها نصب کرده‌اند و همانند برخی از محصولات مرسدس است. این خودرو از بزرگ‌ترین صفحه شیشه‌ای استفاده شده در سقف نسبت به سایر محصولات بی ام و نیز بهره می‌برد.

بی ام و iX

قوای محرکه الکتریکی این خودرو شامل دو موتور الکتریکی است که در مجموع قدرتی برابر با 500 اسب بخار را تولید می‌کنند. این خودرو با چنین قدرتی می‌تواند ظرف مدت کمتر از 5 ثانیه از  صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. این خودرو از باتری بزرگ 100 کیلووات ساعتی بهره می‌برد و حداکثر برد آن نیز 482 کیلومتر و شعاع حرکتی آن 600 کیلومتر است. البته این ارقام هنوز به تایید نهایی نرسیده و بر مبنای فاز فعلی توسعه در نظر گرفته شده است.

بی ام و iX

باتری‌های این خودرو با شارژر سریع ظرف مدت 40 دقیقه تا 70 درصد شارژ می‌شوند. شارژ سریع 10 دقیقه‌ای‌ نیز باعث می‌شود 120 کیلومتر به برد این شاسی بلند اضافه شود. تاریخ دقیق عرضه این خودرو اعلام نشده است، اما طبق اعلام BMW این خودرو از نیمه دوم سال 2021 در کارخانه دینگولفینگ تولید می‌شود و تا اواخر سال 2021 نیز نخستین سری از بی ام و iX به بازار عرضه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*