سری گلکسی S21

سری گلکسی S21 ؛ اندازه نمایشگر، مشخصات دوربین و سایر جزئیات

گوشی‌های سری گلکسی S21 شرکت سامسونگ سال آینده روانه بازار خواهد شد. در این مطلب تمام آنچه در مورد نمایشگر، دوربین و سایر مشخصات Galaxy S21 می‌دانیم را بررسی خواهیم کرد.

برنامه‌های سامسونگ برای ارائه پرچمداران سال 2020 به پایان رسیده و اکنون این شرکت تمام تلاش خود را روی سری گلکسی S21 متمرکز کرده است. تاکنون رندر‌ها و گواهینامه‌های زیادی از پرچمداران جدید سری گلکسی منتشر شده که جزئیات آن را لو می‌دهند. طبق اطلاعات منتشر شده توسط یک منبع معتبر، پرچمداران جدید سامسونگ در تاریخ 14 ژانویه رسما رونمایی خواهند شد. در این مطلب هر آنچه در مورد سامسونگ گلکسی اس 21 می‌دانیم بررسی خواهیم کرد.

طبق اطلاعات جدید، سامسونگ استراتژی معمول خود را حفظ کرده و شش گوشی هوشمند متمایز روانه بازار خواهد کرد. در این بین، سه دستگاه با پردازنده اگزینوس 2100 و سه مدل دیگر با چیپست اسنپدراگون 875 روانه بازار خواهند شد. همانند پرچمداران امسال، سال آینده نیز شاهد مدل‌های گلکسی اس 21، گلکسی اس 21 پلاس و گلکسی اس 21 اولترا خواهیم بود. تاکنون ادعاهای جسورانه‌ای در مورد تراشه اگزینوس 2100 این سری منتشر شده است؛ طبق شایعات، این چیپست از عملکرد و بهره‌وری انرژی بهتری نسبت به اسنپدراگون 875 برخوردار است. برای اثبات این گفته، باید تا زمان عرضه رسمی سری گلکسی S21 منتظر بمانیم.

مشخصات سری گلکسی S21

سری گلکسی S21سامسونگ گلکسی اس 21 به نمایشگر 6.2 اینچی LTPS با وضوح + FHD مجهز خواهد شد که نرخ رفرش 120 هرتز دارد. متاسفانه اطلاعاتی در مورد مقدار حافظه این گوشی در دسترس نیست اما می‌توانیم حداقل 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی را انتظار داشته باشیم. سامسونگ معمولا بسته به بازار هدف، گزینه‌های حافظه متفاوتی را عرض می‌کند.

گلکسی اس 21 سه دوربین در بخش پشتی خواهد داشت. سیستم دوربین این گوشی شامل سنسور اولترا واید 12 مگاپیکسلی، دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و یک لنز تله فوتو 64 مگاپیکسلی خواهد بود. اطلاعاتی در مورد دوربین سلفی فاش نشده اما انتظار می‌رود سامسونگ دوربین 10 مگاپیکسلی موجود در مدل امسال را حفظ کند. درحالی که سنسور دوربین با تغییرات خاصی همراه نبوده، بخش نرم افزاری آن پیشرفت‌ هایی داشته است. در پرچمدار بعدی سامسونگ، ضبط ویدیو 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه برای همه دوربین‌ها فراهم خواهد بود. همچنین حالت تثبیت کننده Super Steady با پشتیبانی از نرخ 60 فریم بر ثانیه به آن اضافه می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به فیلم‌برداری 8K با نرخ 60 فریم بر ثانیه، ضبط دوگانه با استفاده از دوربین‌های جلو و عقب و حالت ماه اشاره کرد.

این گوشی مانند نسل قبلی به باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع مجهز خواهد شد. گلکسی اس 21 به رابط کاربری One UI 3.1 مبتنی بر اندروید 11 مجهز خواهد بود. این دستگاه در رنگ‌های بنفش، صورتی، سفید و خاکستری عرضه می‌شود. قاب پشتی پرچمدار بعدی سامسونگ همانند گلکسی نوت 20 از جنس پلاستیک خواهد بود. به گفته‌ی سامسونگ، این جنس بدنه با استقبال بالایی همراه بوده است.

مشخصات گلکسی اس 21 پلاس

سری گلکسی S21گلکسی اس 21 پلاس نمایشگر بزرگ 6.7 اینچی با وضوح + FHD خواهد داشت. نرخ رفرش این نمایشگر 120 هرتز است اما از ویژگی Adaptive پشتیبانی نمی‌کند. این قابلیت، نرخ رفرش نمایشگر را بنا به نوع استفاده تنظیم می‌کند تا در مصرف باتری صرفه‌جویی شود.

در پشت گوشی شاهد چینش سنسور‌های 64، 12 و 12 مگاپیکسلی هستیم. ویژگی‌های نرم افزاری این دوربین با موارد گفته شده برای گلکسی اس 21 استاندارد مشابه است. گلکسی اس 21 پلاس به باتری 4800 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که نسبت به قبل افزایش چشمگیری داشته است. این گوشی به صورت پیش فرض با اندروید 11 و رابط کاربری One UI 3.1 عرضه خواهد شد. این گوشی در گزینه‌های رنگی مشکی، نقره‌ای و بنفش ارائه می‌شود. هنوز اطلاعاتی در مورد جنس قاب پشتی آن وجود ندارد.

مشخصات گلکسی اس 21 اولترا

سری گلکسی S21طبق شایعات، بزرگترین گوشی سری گلکسی S21 ، بهترین نمایشگر ساخته شده توسط سامسونگ را به همراه خواهد داشت. نمایشگر این گوشی 6.8 اینچی LTPO است و وضوح +WQHD دارد. حداکثر نرخ رفرش آن، 120 هرتز خواهد بود. علاوه بر این، نمایشگر جدید سامسونگ 1600 نیت روشنایی و نسبت کنتراست 3,000,000:1 خواهد داشت.

در بخش دوربین پیشرفته‌ترین گوشی سری گلکسی S21 ، شاهد  سنسور 108 مگاپیکسلی، سنسور تله فوتو 10 مگاپیکسلی با بزرگنمایی اپتیکال 3 برابری و سنسور سوپر تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم فضایی 100 برابری هستیم. گفته می‌شود این دو سنسور تله فوتو، 130 درصد پیکسل بزرگ‌تری دارند و از قابلیت فوکوس خودکار دوال پیکسل استفاده می‌کنند. فوکوس خودکار ضعیف از معایت گلکسی اس 20 اولترا محسوب می‌شد؛ امیدوارم سامسونگ در پرچمدار بعدی خود راه حلی برای این مشکل داشته باشد. گفته می‌شود در نسل بعدی این گوشی شاهد استفاده از سیستم لیزری برای افزایش قابلیت فوکوس خواهیم بود.

طبق گزارشات، در نسخه‌های اولترا و پلاس از قابلیت Ultra Wide Band پشتیبانی خواهد شد. این ویژگی مانند بلوتوث و وای فای عمل می‌کند و از امواج رادیویی برای ارتباط بی‌سیم استفاده می‌شود. تراشه UWB مانند یک رادار عمل می‌کند و با اسکن فضا، دستگاه ها را شناسایی و ارتباط ایجاد می‌کند.

اس 21 اولترا به بلوتوث 5 مجهز است و همچنین تنها مدل در سری گلکسی S21 خواهد بود که از Wi-Fi 6E پشتیبانی می‌کند. این گوشی باتری به ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت خواهد داشت. رابط کاربری OneUI 3.1 به صورت پیش فرض روی آن نصب خواهد بود. با توجه به گزارشات قبلی، سامسونگ قلم S Pen سری نوت را برای گلکسی اس 21 اولترا ارائه می‌کند. اما ظاهرا شیار لازم برای نگه‌داری این قلم روی دستگاه تعبیه نشده و باید آن را به عنوان لوازم جانبی و به صورت جداگانه خریداری کتید.

همانند گلکسی اس 20 اولترا، پرچمدار سال 2021 نیز در رنگ‌های فانتزی عرضه نمی‌شود. این گوشی تنها در گزینه‌های رنگی مشکی، سفید و نقره‌ای قابل دسترس خواهد بود.

قیمت گذاری سری گلکسی S21

منابع اطلاعات دقیقی از قیمت گذاری گوشی‌های جدید ندارد. با این جال، اعلام شده که سری گلکسی S21 ارزان‌تر از خانواده گلکسی اس 20 خواهد بود. ظاهرا سامسونگ قصد دارد با وجود همه گیری کووید 19 و رکود اقتصادی، محصولات خود را با قیمت رقابتی‌تر عرضه کند. طبق گزارشات، فروش گلکسی اس 20 و گلکسی نوت 20 کمتر حد انتظار بوده و با این وجود، سامسونگ قیمت جذاب‌تری برای جلب نظر مجدد کاربران دارد ارائه خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*