نمونه اولیه آیفون تاشو

نمونه اولیه آیفون تاشو و منعطف اپل در حال آزمایش است

طبق شایعات، نمونه اولیه آیفون تاشو و منعطف اپل در حال آزمایش است. این گوشی در سپتامبر سال 2022 رونمایی خواهد شد.

سامسونگ و موتورولا مدت‌ها پیش از گوشی‌های هوشمند تاشو خود رونمایی خواهند کرد اما اپل همچنان در مرحله توسعه محصول انعطاف پذیر است. با این حال، طبق گزارشات آزمایش نمونه اولیه آیفون تاشو آغاز شده و این گوشی در سال 2022 رونمایی خواهد شد.

این اخبار توسط یکی از تامین کنندگان اصلی اپل، یعنی فاکسکان منتشر شده است. گفته می‌شود اولین گوشی تاشو اپل دو سال دیگر در کنار سری آیفون 14 پرده‌برداری خواهد شد.

قطعات لولای نمایشگر تاشو این گوشی توسط چندین شرکت تامین خواهد شد اما مونتاژ نهایی توسط فاکسکان صورت می‌گیرد. اپل درحال حاضر مشغول بررسی نمایشگر‌های OLED، micro-LED و همچنین روش‌های مونتاژ مربوط به آن است.

اپل از فاکسکان حواسته که لولای نمایشگر آیفون تاشو را برای بیش از 100 هزار بار باز و بسته شدن آزمایش کند. برای مقایسه باید گفت که لولای لپ‌تاپ‌های مک بوک معمولا برای 20 تا 30 هزار مرتبه باز و بسته شدن آزمایش می‌شود.نمونه اولیه آیفون تاشو

جدیدترین پنل‌های OLED آیفون توسط سامسونگ تولید می‌شوند. ظاهرا اپل تولید نمایشگر‌های آیفون تاشو را نیز به شرکت کره‌ای واگذار خواهد کرد. البته تا آن زمان ممکن است نظر اپل در مورد تامین‌کننده نمایشگر‌های تاشو تغییر کند.

هنوز اشاره‌ای به طراحی ظاهری این محصول نشده است. اما به گفته‌ی یکی از افشاگران، نمونه اولیه آیفون تاشو ظاهری مانند مایکروسافت سرفیس Duo با نمایشگر‌های جداگانه خواهد داشت.