برنامه واقعیت مجازی اندروید

معرفی 10 برنامه واقعیت مجازی اندروید + لینک دانلود

در این مطلب قصد داریم تا 10 بازی و برنامه واقعیت مجازی اندروید را معرفی کنیم که برای تجربه این تکنولوژی در گوشی‌های هوشمند طراحی شده‌اند.

تکنولوژی واقعیت مجازی یا همان Virtual Reality امروزه چندان هم مانند گذشته جدید و عجیب نیست. شرکت‌های گوگل، فیسبوک، سامسونگ و حتی سونی در طی سالیان گذشته گجت‌ها و همچنین برنامه‌های متنوعی را برای تجربه این تکنولوژی در دسترس کاربران قرار داده‌اند و افراد بسیاری نیز آن را تجربه کرده‌اند.

برنامه های واقعیت مجازی برای اندروید

برنامه واقعیت مجازی اندروید

با این وجود اگر شما هم قصد مشاهده تصاویر واقعیت مجازی را دارید، بهتر است بدانید که گوشی‌های هوشمند یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تجربه این تکنولوژی هستند. همچنین هدست‌های واقعیت مجازی مخصوص گوشی به نسبت سایر گجت‌ها بسیار ارزان‌تر بوده و به راحتی قابل تهیه هستند.

برنامه Google Cardboard

برنامه واقعیت مجازی اندروید

این برنامه در واقع یکی از اپلکیشن‌های رسمی شرکت گوگل برای تجربه اولیه تکنولوژی واقعیت مجازی است که با نصب آن، به برخی ویژگی‌های اصلی واقعیت مجازی در اندروید مانند تماشای فیلم‌های سه بعدی و همچنین استفاده از برخی برنامه‌های پشتیبانی شده، دسترسی پیدا خواهید کرد.

این برنامه به صورت رایگان و از طریق فروشگاه پلی استور قابل دریافت است.

برنامه Youtube VR

برنامه واقعیت مجازی اندروید

قاعدتا اگر از کاربران گوشی‌های هوشمند باشید با برنامه Youtube آشنایی کافی دارید؛ برنامه جهانی استریم و اشتراک‌گذاری ویدئو، که شامل تنوع محتوایی بسیار بالا برای مشاهده است. با این وجود برنامه مکمل Youtube VR همانطور که از نامش هم پیداست، این دسترسی را به شما می‌دهد تا برخی ویدیوهای پشتیبانی شده با تکنولوژی واقعیت مجازی را در هدست خود مشاهده کنید.

البته دقت کنید که شما همچنان از همان برنامه اصلی Youtube برای مشاهده ویدیوها استفاده خواهید کرد و برای تغییر حالت پخش به واقعیت مجازی می‌توانید با زدن گزینه Watch in VR کلیپ مورد نظر خود را به صورت سه بعدی مشاهده کنید.

برنامه Youtube VR به صورت رایگان و از طریق فروشگاه گوگل پلی قابل دریافت است.

برنامه Google Daydream

برنامه واقعیت مجازی اندروید

این برنامه دومین اپلکیشن رسمی گوگل برای استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی در اندروید است که البته امروزه توسط این شرکت پشتیبانی و به‌روز رسانی نمی‌شود. با این وجود محتوا و قابلیت‌های آن مانند تماشای ویدئوها و یا استفاده از برخی برنامه‌های مخصوص همچنان در دسترس قرار دارند.

دقت کنید که برای استفاده از این برنامه، به هدست Daydream و همچنین گوشی متناسب با این برنامه نیاز خواهید داشت. برای اینکه بفهمید این برنامه با گوشی شما سازگاری دارد یا که نه، بهتر است به صفحه دانلود این برنامه در فروشگاه گوگل پلی مراجعه کنید و اگر برنامه بدون مشکل دریافت شد، می‌توانید از آن استفاده کنید.

برنامه Fulldive VR

برنامه واقعیت مجازی اندروید

اگر به دنبال برنامه‌ای هستید که با آن یک پلتفرم کامل از اپلکیشن‌ها و ویژگی‌های جذاب با تکنولوژی واقعیت مجازی را در گوشی اندرویدی خود داشته باشید، Fulldive VR گزینه مورد نظر برای شما است.

این برنامه که خود شامل چندین بخش گوناگون می‌شود، دارای یک فروشگاه مجزا است که در آن  اپلکیشن‌های مخصوصی قرار داده شده تا از گشت و گذار در فضای مرورگرهای اینترنت گرفته، تا دیدن ویدیوهای شبکه یوتیوب را تجربه کنید.

برنامه Fulldive VR به صورت رایگان و از طریق فروشگاه پلی استور قابل دریافت است.

برنامه Titans of Space

برنامه واقعیت مجازی اندروید

برخی از جلوه‌های ویژه مخصوص تکنولوژی واقعیت مجازی طراحی شده‌اند؛ مانند یک طرح کوچک از منظومه شمسی که توسط هدست‌های واقعیت مگازی قابل گشت و گذار باشد!

برنامه Titans of Space به شما اجازه می‌دهد تا در فضای منظومه شمسی بچرخید و سیاره‌های آن از جمله زمین را در فضا مشاهده کنید. همه چیز در این برنامه با توجه به تصاویر تهیه شده توسط ماهواره‌ها به سایز یک میلیون اجسام اصلی کوچک‌تر شده‌اند. همچنین هنگام سفر در فضای خارج از زمین، می‌توانید موسیقی پس زمینه و سرعت جابه‌جایی را نیز تغییر دهید.

برنامه Titans of Space هم‌اکنون و به صورت رایگان از طریق فروشگاه پلی استور قابل دریافت است.

بازی InCell VR

برنامه واقعیت مجازی اندروید

بازی‌های واقعیت مجازی امروزه هنوز در حال تکامل هستند، اما عنوانی مانند InCell VR در میان چندین بازی دیگر تقریبا یک استثنا با کیفیت و گرافیک مناسب در موبایل محسوب می‌شود.

این بازی علمی، شما را به عنوان یک مدافع به بدن یک انسان خواهد برد؛ جایی که باید به اعضای مختلف بدن سفر کرده و با بیماری آنفلونزا مبارزه کنید. بدون شک انجام این بازی علاوه بر سرگرمی، اطلاعات بسیاری را درباره بیولوژی بدن انسان به شما می‌دهد که برای دانش عمومی مفید هستند. همچنین علاوه بر حالت واقعیت مجازی، شما می‌توانید این بازی را با نگه داشتن انگشت روی نمایشگر در حالت عادی نیز تجربه کنید.

بازی InCell VR به صورت رایگان از طریق فروشگاه گوگل پلی استور قابل دریافت است.

بازی Minos Starfighter VR

برنامه واقعیت مجازی اندروید

هیچ چیز مانند یک بازی سبک اکشن، آن هم در آینده و فضا نمی‌تواند حس تکنولوژی واقعیت مجازی را به افراد منتقل کند؛ امری که بازی Minos Starfighter VR به خوبی از پس آن برآمده و با وجود گرافیک خیره کننده خود، به بهترین شکل ارائه داده است.

این بازی شما را در نقش خلبان یک ناو فضایی قرار می‌دهد که باید در مناطق مختلف در فضا با دشمنان بیگانه مبارزه کند. صداگذاری، گیم پلی، و همچنین گرافیک این بازی برای یک عنوان واقعیت مجازی اندروید بی‌نظیر است.

بازی Minos Starfighter VR هم‌اکنون و با قیمت ۱ دلار از فروش گوگل پلی قابل خرید و دریافت است.

برنامه Netflix VR

برنامه واقعیت مجازی اندروید

امروزه تقریبا همه با برنامه استریم فیلم و سریال نتفلیکس به خوبی آشنایی دارند؛ اما جالب است بدانید که این کمپانی، یکی از اولین توسعه دهندگان استفاده از قابلیت واقعیت مجازی برای دیدن فیلم و سریال بوده است.

برنامه Netflix VR درواقع به شما دو نوع متفاوت از تجربه دیدن فیلم‌ها در فضای سه بعدی را ارائه می‌دهد. این برنامه می‌تواند شما را در یک خانه قرار دهد که در آن یک تلویزیون برنامه مورد نظر شما را پخش می‌کند، و یا اینکه تصاویر فیلم‌ها را به شما نزدیک کرده و با حرکت مردمک چشمان شما متناسب سازد.

به هرحال همچنان هیچ برنامه و یا محتوای خاصی که عملا برای مشاهده در حالت واقعیت مجازی ساخته شده باشد در برنامه Netflix VR وجود ندارد، اما انتظار می‌رود که در آینده، شاهد اضافه شدن فیلم‌های سه‌بعدی به این شبکه استریم آنلاین باشیم.

برنامه Netflix VR هم‌اکنون برای دریافت به صورت رایگان از فروشگاه گوگل پلی در دسترس قرار دارد.

برنامه VR Thrills: Roller Coaster 360

برنامه واقعیت مجازی اندروید

اگر در شرایط حاضر با وجود بیماری کرونا در خانه خود نشسته و قصد بیرون رفتن را ندارید، می‌توانید از برنامه VR Thrills: Roller Coaster 360 برای یک سفر مجازی مهیج استفاده کنید!

این برنامه که بیش از ۱۰۰ میلیون دانلود را در فروشگاه گوگل پلی به ثبت رسانده، یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های مخصوص واقعیت مجازی است که شما را به یک سفر در مناطق واقعی جهان می‌فرستد؛ چراکه مکان‌های حاضر در این برنامه، اکثرا توسط فیلم‌های ۳۶۰ درجه گرفته شده‌اند تا تجربه واقعی‌ترین سفر مجازی را برای شما ارائه کند. البته دقت کنید که برای استفاده از این برنامه، به هدست Google Cardboard نیاز خواهید داشت.

برنامه VR Thrills: Roller Coaster 360 هم‌اکنون و به صورت رایگان از طریق فروشگاه گوگل پلی قابل دریافت است.

برنامه Expeditions

برنامه واقعیت مجازی اندروید

این برنامه نیز مانند VR Thrills: Roller Coaster 360 به شما تجربه یک تور مسافرتی کوتاه مدت در مناطق مشهور جهان، از رشته کوه‌ها گرفته تا موزه و خیابان‌های معروف را ارائه می‌دهد. اما تفاوت آن در این نکته است که برای استفاده از این برنامه، از دو هدست Google Cardboard و یا Daydream استفاده کنید.

برنامه Expeditions به صورت رایگان از فروشگاه گوگل پلی قابل دریافت است.