شرکت های دانش بنیان

نقش شرکت های دانش بنیان در آینده صنعت تولیدی

موج بعدی رشد اقتصادی از طریق مشاغل دانش بنیان حاصل می‌شود. شرکت های دانش بنیان و محصولات‌شان می‌توانند در آینده صنعت تولیدی ایران و جهان، نقش بزرگی را ایفا کنند، اما چطور چنین چیزی امکان‌پذیر است؟

نقش شرکت های دانش بنیان در آینده صنعت تولیدی چیست؟ آیا می‌توان با مدیریت صحیح، فرآیند این جهش را سریع‌تر کرد؟ در این مطلب سعی داریم با بررسی همه جانبه این موضوع به شما کمک کنیم که در این رابطه تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید.

تبدیل داده‌ها به دانش و اطلاعات کاربردی برای صنعت

تغییر فناوری موج به سمت تولید دانش و اطلاعات باعث شده ‌است که با اطلاعات کاربردی‌تری روبه‌رو باشیم! شرکت های دانش بنیان با اساس تولید دانش، می‌توانند به صنعت‌های تولیدی کمک زیادی کنند. شما می‌توانید با کمک این صنعت و صنایع آن، برای بیزینس و آینده تولیدی خود، نقش بهتری را ایفا کنید.

همه ما به خوبی می‌دانیم که شرکت‌های فعال در زمینه تولید لوازم خانگی، موبایل، لپ تاب، خودرو و … همه با کمک علم، می‌توانند محصولات جدیدی ایجاد کنند. شرکت‌های برتر در این حوزه بدون شک یک واحد تحقیق و توسعه فعال دارند، اما آیا این بخش کافی است؟ اطلاعات و دانش موجود در اکثر دانشگاه‌ها و مراکز علمی به صورت تئوری قابل قبول هستند، اما چطور در صنعت، نقش خود را ایفا می‌کنند؟

شرکت‌های دانش بنیان که اکثرا ریشه در دانشگاه‌ها و مراکز علمی دارند، با انجام تحقیقات اساسی و کاربردی (تبدیل علم به ثروت)، توانسته‌اند که در این زمینه به صنعت تولید کنند، اما بدون ایجاد زیرساخت‌هایی برای ارتباط بهتر صنایع با این شرکت‌ها، تمام این تلاش‌ها بی فایده است. در حال حاضر دولت‌های پیشرفته در سطح جهان، سعی کرده‌اند که با ایجاد راهکارهایی برای اینگونه شرکت‌ها، مشکلات و چالش‌ها را تا حد زیادی برطرف کنند.

بهینه سازی ارتباط صنایع مختلف با شرکت‌های دانش بنیان

به صورت کلی شرکت دانش بنیانی که قادر باشد، علم تولید کند و آن را به یک محصول یا خدمت بدل کند، می‌تواند مجوزهای لازم در این زمینه را دریافت کند و فعالیت خود را به صورت تجاری سازی شده به پیش ببرد. قبل از این که در رابطه با شیوه بهینه سازی شده ارتباطات شرکت‌ها و صنایع بدانیم، بهتر است که در مورد شیوه خلق این دانش بدانید.

شرکت های دانش بنیان، چگونه علم تولید می‌کنند تا در صنایع استفاده شود؟

هر چیزی که در دور و اطراف خود می‌بینید که زندگی را ساده‌تر کرده است، حاصل یک چالش یا مشکل بوده ‌است. به عنوان مثال تلفن‌های همراه به خاطر شکل بهتر ارتباطات اختراع شده‌اند و یا دستگاه‌هایی مثل ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی و یخچال برای تولید محصولاتی که بتوانند در این زمینه کاربردی باشند، تولید و به بازار عرضه شده‌اند.

قدم اول برای تولید دانش در شرکت های دانش بنیان، پیدا کردن چالشی در زندگی روزمره انسان و یا بهینه‌تر کردن شکل حاضر تولید دستگاه‌ها و ابزارهای مختلف است. معمولا بعد از پیدا کردن یک راه حل برای آن چالش (که آن را علم می‌نامیم)، نوبت آن می‌رسد که علم تولید شده را به یک شیوه خاص و بر اساس اصول آن تجاری سازی کنیم.

با طی کردن این فرآیندها، صنایع می‌توانند با کمک یک علم تجاری سازی شده، محصولات و خدمات خود را بهبود ببخشند که نتیجه آن، رونق در بازار و تجارتی پرسود در این حوزه است. در این زمینه تنها یک چالش وجود دارد، آن هم نبود ارتباط بهینه سازی شده برای رونق بخشیدن به این ایده است.

شرکت‌ها چگونه می‌توانند از علم برای بهبود صنایع استفاده کنند؟

اگر قصد استفاده از علم شرکت های دانش بنیان در صنعت داریم، دولت و مراکز علمی باید در این زمینه ارتباطات بهتری را ایجاد کنند، اما با این حال شرکت‌ها و برندهای بزرگ ایرانی که در عرصه تولید فعال هستند، منتظر این موضوع نبوده‌اند و خودشان دست به کار شده‌اند. اسنوای پیشرفته که به عنوان یک شرکت با بومی سازی لوازم خانگی در این عرصه، حرفی برای گفتن  دارد، توانسته با ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان، واحد تحقیق و توسعه خود را بهبود ببخشد و در این زمینه عملکرد بی نظیری داشته باشد.

کلید پیشرفت صنعت پیشران، استفاده از علم تجاری سازی شده است!

اسنوا به عنوان پرچم‌دار لوازم خانگی و عمق تولید خود، اثبات کرد که در ایران هم می‌توان از اطلاعات شرکت‌های دانش بنیان استفاده کرد و سطح محصولات را به استانداردهای جهانی رساند. برای آینده نه چندان دور، انتظار می‌رود که توان ملی کشورمان در تمامی حوزه‌ها، مخصوصا این صنعت با یک ارتباط بهینه تر میان صنعت و شرکت‌های تولیدی، افزایش پیدا کند.

شما در این رابطه چه نظری دارید؟ آیا به نظر شما دیگر برندها و کارخانه‌های ایرانی هم، می‌توانند با کمک شرکت‌های دانش بنیان، سطح محصولات خود را بالا ببرند؟

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*