شرکت نیسان

شرکت نیسان سهام خود در میتسوبیشی را می‌فروشد؟

خبرها حاکی از آن است که شرکت ژاپنی نیسان – Nissan قصد دارد سهام 34 درصدی خود در شرکت میتسوبیشی موتورز را به فروش برساند.

طی روزهای گذشته خبرهایی در خصوص تصمیم شرکت نیسان برای فروش سهام خود در میتسوبیشی منتشر شد که حواشی زیادی را به دنبال داشت. البته مشخص نیست که آیا شرکت نیسان به دنبال فروش بخشی از 34 درصد سهام خود در شرکت میتسوبیشی موتورز است یا قصد دارد تمام سهام خود را به فروش برساند. در هر صورت چنین اقدامی در وضعیت اتحاد سه‌گانه رنو، نیسان و میتسوبیشی تغییراتی را به وجود خواهد آورد.

آیا تصمیم شرکت نیسان برای فروش سهام میتسوبیشی جدی است؟

پس از این که خبرهایی مبنی بر تصمیم Nissan برای فروش سهام خود در شرکت میتسوبیشی منتشر شد، ارزش سهام این شرکت 5 درصد و میتسوبیشی نیز 3 درصد افزایش پیدا کرد. کارشناسان یکی از دلایل احتمالی قصد شرکت نیسان برای فروش سهام خود در میتسوبیشی را موجودیت گروه میتسوبیشی می‌دانند که قبل از این مالک یک پنجم میتسوبیشی موتورز بوده است.

سخنگوی Nissan در همین راستا اعلام کرد برای تغییر ساختار همکاری با میتسوبیشی برنامه‌ای نداریم. همچنین سخنگوی میتسوبیشی نیز اعلام کرد همکاری با این اتحاد ادامه خواهد داشت.

کارشناسان حوزه خودرو بر این باورند که اگر شرکت نیسان سرانجام سهام خود در میتسوبیشی را بفروشد، نتیجه نهایی با آن چیزی که درگذشته کارلوس گوسن برای این اتحاد متصور بوده است متفاوت خواهد بود. کارلوس گوسن قبل از این که در سال 2018 بازداشت شود اعلام کرد قصد دارد رنو و نیسان را به صورت کامل ادغام کند.

گفتنی است شرکت Nissan که رنو فرانسه 43 درصد از سهام آن را در اختیار دارد توانسته است پیش‌بینی ضرر عملیاتی خود تا ماه مارس را تا 28 درصد کاهش دهد که افزایش تقاضا برای محصولات آن به خصوص در بازار چین از دلایل اصلی چنین روندی محسوب می‌شود. همچنین میتسوبیشی که به عنوان ششمین خودروساز بزرگ کشور ژاپن محسوب می‌شود، پیش‌بینی ضرر عملیاتی 140 میلیارد ینی را برای سال 2020 در نظر گرفته است. به طور کلی این دو شرکت توانسته‌اند هزینه‌ها را کاهش دهند تا به سوددهی مناسبی دست پیدا کنند. گفتنی است نیسان نیز علیه گوسن شکایتی را به ثبت رسانده و قصد دارد از او 10 میلیارد ین غرامت بگیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*