قلم اس پن سامسونگ

پشتیبانی از قلم S Pen به گوشی های 5G سامسونگ می‌آید؛ اما با یک اِشکال!

ظاهرا نباید منتظر گوشی دیگری از سری گلکسی نوت باشیم. خبر خوب اینکه قابلیت پشتیبانی از قلم S Pen به چند گوشی جدید سامسونگ اضافه خواهد شد؛ ولی یک مشکل وجود دارد.

اخیرا گزارش شد که سامسونگ برنامه‌ای برای تولید خانواده Galaxy Note در سال آینده ندارد. این شاید به معنای وداع با سری گوشی هایی باشد که برای نخستین بار، از مرز 5 اینچ در دنیای موبایل فراتر رفتند. اما قطعا به معنای پایان کار قلم دیجیتال سامسونگ نیست. انتظار می‌رود پشتیبانی از قلم S Pen را در گلکسی اس 21 پلاس، گلکسی اس 21 اولترا، گلکسی زد فولد 3 و احتمالا چند گوشی دیگر شاهد باشیم.

پشتیبانی از قلم S Pen به عنوان یک وسیله جانبی

با وجود پشتیبانی، گفته می‌شود این دستگاه‌ها فاقد شیاری برای قرار دادن اس پن خواهند بود. بدتر آنکه قلم دیجیتال، درون جعبه‌ی آن‌ها نیز وجود نخواهد داشت؛ یعنی مشتریانی که می‌خواهند از مزایای S Pen بهره‌مند شوند، باید هزینه‌ی خرید آن را جداگانه پرداخت کنند. نیمه پر لیوان اما این است که نبود قلم در جعبه، احتمال کاهش قیمت گوشی‌ها را بیشتر می‌کند و شاید خیلی از خریداران، اصلا نیازی به آن نداشته باشند.

پشتیبانی از قلم S Pen

قیمت S Pen برای گوشی هایی که از آن پشتیبانی خواهند کرد، فعلا نامعلوم است؛ ولی هم‌اکنون کاربران گلکسی نوت 20 برای خرید یک اس پن جایگزین، باید 40 دلار هزینه کنند. با این وسیله جانبی امکان نوشتن، طرح زدن یا علامت‌گذاری روی صفحه نمایش فراهم می‌شود. حتی از آن می‌توانید به عنوان ریموت کنترل برای پخش فایل‌های رسانه‌ای یا عکس گرفتن با دوربین گوشی استفاده کنید.

اس پن قابلیت‌های کاربردی دیگری هم دارد؛ ولی با احتمال نبود آن درون جعبه گوشی، تصمیم‌گیری بر عهده‌ی کاربران است: اینکه ارزش خرید دارد یا نه؟

به اعضای سری گلکسی S21 هم اشاره کنیم که احتمالا شامل مدل‌های استاندارد، پلاس و اولترا خواهند بود. البته ظاهرا گلکسی اس 21 معمولی قابلیت پشتیبانی از قلم S Pen را ندارد و پرچمداری با قیمت ارزان‌تر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*