نخستین گوشی رول شونده

سامسونگ احتمالا نخستین گوشی رول شونده را به بازار عرضه می‌کند

بر اساس برخی اطلاعات فاش شده،‌ به نظر می‌رسد سامسونگ با پشت سر گذاشتن رقبا احتمالا نخستین گوشی رول شونده را وارد بازار خواهد کرد.

با وجود اینکه گوشی‌های تاشو همچنان در ابتدای راه خود هستند، سازندگان ایده گوشی‌هایی با نمایشگر رول شونده را در ذهن می‌پرورانند.

هنوز یک هفته از معرفی نخستین گوشی با نمایشگر رول شونده در دنیا بدست کمپانی چینی اوپو نمی‌گذرد. این گوشی که Oppo X 2021 نام دارد، یک نمایشگر 6.7 اینچی داشته که با بیرون کشیدن مابقی آن از بدنه اندازه‌اش به 7.4 اینچ می‌رسد. گرچه این گوشی یک طرح مفهومی است و اوپو قصد عرضه آن را ندارد.

کمی آن طرف‌تر ال جی نیز مشغول کار روی گوشی رول شونده خود موسوم به ال جی رولیبل – LG Rollable است. پروژه این گوشی با نام پروژه B به عنوان زیرمجموعه‌ای از پروژه بزرگ‌تر اکسپلورر در جریان است. این گوشی که در حال حاضر توسط ال جی تست می‌شود، قرار است در نیمه اول سال 2021 حوال ماه می به بازار عرضه شود.

نخستین گوشی رول شونده

و اما اخیرا یک پیش نمونه از گوشی رول شونده سامسونگ در دستان مدیر عامل آن دیده شد. از این گوشی اطلاعاتی در نیست،‌ اما گمانه زنی می‌شود به صورت افقی باز شده و ابعاد آن بین 6 تا 8 اینچ متغیر باشد.

به تازگی یک منبع موسوم به Ice Universe اظهار داشت سامسونگ با عرضه نخستین گوشی رول شونده به بازار می‌تواند رقبا را شکست دهد. او افزود این گوشی سامسونگ گلکسی اسکرول – Galaxy Scroll یا هر نام دیگری داشته باشد، در نیمه اول سال 2021 عرضه می‌شود. به گفته وی:

سامسونگ هرگز یک طرح تکامل نیافته را به نمایش عموم در نمی‌آورد. اما این کمپانی در زمینه تبدیل طرح‌های مفهومی به نمونه واقعی اغلب نخستین است.

به همین دلیل است که همچنان شاهد گوشی‌هایی با دوربین زیرنمایشگر از سوی سامسونگ نبودیم و یا چینی‌ها پیش از این کمپانی طرح گوشی رول شونده را به نمایش گذاشتند. همانطور که گفته شد طرحی که اوپو معرفی کرد برای عرضه نیست و دلیل این اتفاق می‌تواند عدم تکامل کامل این گوشی باشد.

صرف نظر از اینکه کدام کمپانی نخستین گوشی رول شونده را معرفی کند، همچنان ممکن است تا عرضه چنین گوشی‌هایی از سوی بزرگان این صنعت فاصله زیادی باشد. به عقیده Ice Universe چنین گوشی‌هایی در سال 2021 نیز وارد تولید انبوه نمی‌شوند و این سال بیشتر به گوشی‌های تاشو تعلق دارد. وی اظهار داشت:

گوشی‌هایی با نمایشگر رول شونده در فاز تولید برای بررسی‌های آزمایشگاهی هستند. هنوز برای تولید انبوه چنین دستگاه‌هایی در سال 2021 زود بوده و این سال نیز به گوشی‌های تاشو تعلق دارد. هواوی، شیائومی و اوپو در سال 2021 گوشی‌های Fold خود را عرضه می‌کنند.

در حال حاضر سامسونگ و هواوی تنها تولید کنندگان بزرگ گوشی‌های تاشو هستند و انتظار می‌رود شیائومی، اوپو و احتمالا گوگل نیز به جمع آن‌ها بپیوندند. اپل نیز در سال 2022 گوشی تاشو خود را عرضه خواهد کرد.

در حال حاضر سامسونگ موفق‌ترین کمپانی در زمینه گوشی‌های تاشو با نمایشگر منعطف بوده است، به نظر شما این غول کره‌ای می‌تواند موفقیت خود را برای گوشی‌های رول شونده مجددا تکرار کند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. پس گوشی تاشو چی میشه
    اها فهمیده که اون طرح تاشو جواب نمیده
    این طرح رول شونده هم در واقع ابتکار الجی هست که بی نقص ترین طرح برای گوشی های اینده هست
    به هر حال بنجلسونگ برای اینکه جزء نخستین ها باشه
    حاضره یک بار دیگه ابروش بیشتر بره
    شک نکنید این پروژه اش هم مثل تاشو شکست میخوره

  2. درود بر شرف سامسونگ که پوزه آیفون ساخت غرب اسکبار جهانی را در همه زمینه ها به خاک مالید

  3. گوشی معمولی از همشون بهترند و این پروژه ها هم احتمالا شکست می‌خورند و گسترده نمیشند.

  4. به قیمت خدااااااا تومن