داچیا ساندرو

جزئیاتی از ویژگی‌های نسل جدید داچیا ساندرو و لوگان منتشر شد

جزئیات منتشر شده از نسل جدید داچیا ساندرو، ساندرو استپ وی و لوگان نشان می‌دهد این خودروها اکنون از پلتفرم جدیدی بهره می‌برند و نسبت به قبل ارتقا پیدا کرده‌اند.

شرکت رومانیایی داچیا در سال 2004 از نخستین نسل لوگان و در سال 2007 نیز از اولین نسل ساندرو پرده برداشت که این خودروها از لحاظ رفاهی و لوکس بودن در سطح مناسبی قرار نداشتند. در واقع این دو خودرو برای خانواده‌های کم درآمد به عنوان مدل‌های کاربردی و ارزان‌قیمتی محسوب می‌شدند که سازندگان آنها را با هدف هزینه‌های نگهداری پایین و مصرف سوخت مناسب به تولید رسانده بودند.

نسخه پایه لوگان که همان تندر 90 معروف بازار ایران محسوب می‌شود به همراه ساندرو حتی از امکاناتی چون سیستم تهویه مطبوع، ABS یا فرمان هیدرولیک برخوردار نبودند و تا چند سال با همین شرایط به بازار عرضه می‌شدند، اما اکنون نسل سوم این خودروها با تغییرات گسترده‌ای مواجه شدند که تا حدودی برای مشتریان امیدوارکننده خواهند بود.

ویژگی‌های نسل جدید داچیا ساندرو و لوگان

ساندرو

نسل جدید داچیا ساندرو، ساندرو استپ وی و لوگان از پلتفرم جدید CMF بهره می‌برند که به همین دلیل نسبت به قبل در بسیاری از بخش‌ها ارتقا پیدا کرده‌اند. مهم‌ترین ویژگی جدید این خودروها این است که لرزش و صدای کابین نسبت به قبل کاهش پیدا کرده است؛ در واقع این خودروها اکنون از چارچوبی مستحکم‌تر و سبک‌تر بهره می‌برند که همین موضوع باعث شده است تا لرزش‌ها کاهش پیدا کند. همچنین فاصله میان چرخ‌های روبه‌رویی در ساندرو حدود 41 میلی‌متر و در ساندرو استپ وی نیز 29 میلی‌متر افزایش پیدا کرده است که باعث بهبود کلی هندلینگ و سواری خودرو خواهد شد.

ساندرو

یکی دیگر از بهبود‌های این خودرو افزایش ایمنی فعال و غیر فعال این خودروها است که شرکت داچیا از جدیدترین نسل سیستم‌های دستیار راننده در لوگان و ساندرو نسل سوم استفاده کرده است. مهندسان با ایجاد تنظیمات جدید به شوک‌ها و فنرها باعث شده‌اند تا این خودروها بدون حرکات زیاد بدنه در پیچ‌ها عملکرد مناسبی را ارائه دهند. فرمان این خودروها هم 100 درصد برقی است، از این رو 36 درصد راحت‌تر از مدل‌های قبلی چرخش خواهد داشت و نیروی کمتری برای حرکت آن نیاز است.

ساندرو

طبق اعلام شرکت داچیا، صدا و لرزش ورودی به کابین این خودروها به صورت میانگین حدود 3 تا 4 دسی‌بل نسبت به قبل کاهش پیدا کرده است. صدای هوا هم به واسطه درهای فریم‌دار کاهش پیدا کرده و آینه‌ها نیز از طراحی بهتری بهره می‌برند که در تولید صدای کمتر تاثیرگذارند. این شرکت رومانیایی تاکید کرد استفاده از سطوح جاذب در قسمت موتور و کاهش نشتی صدایی باعث شده است تا ایزولاسیون خودروها ارتقا پیدا کند. سطوح جاذب قسمت موتور از 12 به 48 درصد افزایش یافته است؛ مثلا در کابین صدای پس‌زمینه در سرعت‌های 50 تا 130 کیلومتر بر ساعت به 3 تا 5 دسی‌یل کاهش یافته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*