گوشی سامسونگ گلکسی ای 12 - Samsung Galaxy A12 و گلکسی ای 02 - Galaxy A02

دو گوشی سامسونگ گلکسی ای 12 و گلکسی ای 02 رسما معرفی شدند

دو گوشی سامسونگ گلکسی ای 12 – Samsung Galaxy A12 و گلکسی ای 02 – Galaxy A02 با باتری 5,000 میلی‌آمپری و نمایشگر 6.5 اینچی معرفی شدند.

طی هفته‌های گذشته، شایعات و اطلاعات لو رفته فراوانی درباره میان‌رده‌های جدید سامسونگ در سری A دیده شد و حال نوبت آن رسیده تا معرفی رسمی توسط این شرکت صورت بگیرد. طبق اعلام رسمی شرکت سامسونگ، گوشی های Samsung Galaxy A12 و همچنین Samsung Galaxy A02 اسمارت‌فون‌های بعدی سری ای هستند که برای عرضه در سال 2021 در نظر گرفته شده‌اند.

گوشی سامسونگ گلکسی ای 12

گوشی سامسونگ گلکسی ای 12 - Samsung Galaxy A12 و گلکسی ای 02 - Galaxy A02

گلکسی ای 12 درواقع پیرو راه دستگاه قبلی این سری، یعنی گلکسی ای 11 است؛ درحالی که دوربین، و همچنین باتری بزرگ‌تری را خواهد داشت.

اگر به جزئیات مشخصات فنی این دو دستگاه نگاه کنیم، خواهیم دید که باتری میان‌رده جدید از 4,000 میلی‌آمپر در ای 11 به 5,000 میلی‌آمپر ارتقا یافته است. همچنین از نظر دوربین، در گوشی گلکسی ای 11 شاهد دوربین‌های اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، اولترا واید ۵ مگاپیکسلی و در نهایت یک سنسور عمقی ۲ مگاپیکسلی بودیم؛ درحالی که ای 12 در قاب مربعی دوربین‌های خود دوربین اصلی را به کیفیت ۴۸ مگاپیکسلی ارتقا داده و یک سنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلی را دریافت خواهد کرد، با این حال، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی در هردو گوشی یکسان خواهد بود. به علاوه، نمایشگر ۶.۵ اینچی این گوشی از نوع +Infinity-V HD بوده و کمی از ای 11 بزرگ‌تر خواهد بود.

با وجود معرفی رسمی، سامسونگ همچنان چیپ به کار رفته در این گوشی را اعلام نکرده اما با توجه به پردازنده ۸ هسته‌ای آن که در فرکانس‌های ۲.۳ و ۱.۸ تنظیم شده‌اند، می‌توان حدس زد که این چیپ درواقع هلیو P35 باشد. گلکسی ای 12 در سه مدل با فضای رم ۲، ۴ و ۶ گیگابایتی به همراه حافظه داخلی ۳۲، ۶۴ و همچنین ۱۲۸ گیگابایتی عرضه خواهد شد که البته با استفاده از رم‌های میکرو، تا سقف حافظه ۱ ترابایت را هم پشتیبانی خواهد کرد.

گوشی Galaxy A12 در ماه ژانویه (اواسط دی) برای خرید در چهار رنگ آبی، مشکی، قرمز و سفید در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. همچنین مدل ۶۴ گیگابایتی این گجت ۱۷۹ یورو اعلام شده که با پرداخت ۲۰ یورو بیشتر، می‌توانید نسخه ۱۲۸ گیگابایتی آن را خریداری کنید.

گوشی سامسونگ گلکسی ای 02

گوشی سامسونگ گلکسی ای 12 - Samsung Galaxy A12 و گلکسی ای 02 - Galaxy A02

از پیشرفت‌های Galaxy A02 نسبت به مدل 01 می‌توان به نمایشگر ۶.۵ اینچی مدل +Infinity-V HD آن اشاره کرد که موتور راه‌انداز آن یک پردازنده ۸ هسته‌ای تنظیم شده در فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز خواهد بود. البته سامسونگ همانند ای 12 هیچ اطلاعاتی را درباره چیپ به کار رفته در این گوشی فاش نکرده اما با توجه به فرکانس پردازنده، احتمالا می‌رود که قلب تپنده این دستگاه اسنپدراگون 450 باشد.

این گوشی با ۳ گیگابایت فضای رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد که توسط یک رم میکرو تا ۱ ترابایت قابل ارتقا خواهد بود. به علاوه، دوربین‌های این گوشی را یک یک سنسور اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و دو سنسور دو مگاپیکسلی ماکرو و عمقی در کنار دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی تشکیل خواهند داد.

در آخر نیز یکی از تفاوت‌های اصلی بین این گوشی و مدل 01 باتری آن خواهد بود که از 3,000 میلی‌آمپر به 5,000 میلی‌آمپر ارتقا یافته است. گوشی گلکسی ای 02 در دو رنگ مشکی و سفید در اواسط بهمن‌ماه سال جاری به قیمت ۱۵۰ یورو در بازار جهانی عرضه خواهد شد.