فناوری سنجش حرارت با گوشی موبایل

هواوی فناوری سنجش حرارت با گوشی موبایل را ثبت اختراع کرد

پتنت جدید هواوی به فناوری سنجش حرارت با گوشی موبایل اختصاص دارد. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد دمای بدن انسان یا اجسام را با گوشی هوشمند خود اندازه‌گیری کنند.

هواوی برای پتنت فناوری سنجش حرارت با گوشی موبایل در مارس 2020 اقدام کرده بود و به تازگی صاحب این حق اختراع شد. در توضیحات پتنت آمده است که اندازه‌گیری دما از طریق دوربین گوشی یا تبلت انجام می‌گیرد و نتایج از طریق یک رابط کاربری گرافیکی، روی پنل دستگاه به نمایش در می‌آید.

اگر این قابلیت برای‌ شما آشنا به نظر می‌رسد، حق دارید؛ چون پیش‌تر دو گوشی هواوی با چنین قابلیتی وارد بازار شده بودند. یکی از آن‌ها نسخه Temperature Measurement Edition آنر پلی 4 پرو و دیگری گوشی لوکس هواوی میت 40 آر اس پورشه دیزاین بود.

هواوی

هر دو دستگاه، یک دوربین مادون قرمز دارند که دمای اجسام را از منفی 20 تا 100 درجه سانتی‌گراد انداره گیری می‌کند و نتایج هم بلافاصله قابل مشاهده‌اند. حالا با ثبت حق اختراع آن، شاید گوشی‌های بیشتری با این ویژگی وارد بازار شوند؛ به‌ویژه در دوران همه‌گیری کرونا که اندازه‌گیری دمای بدن، رایج‌تر شده است.

ناگفته نماند کمپانی چینی پتنت‌های زیادی را در سال جاری ثبت کرد. مثلا از ژانویه تا اکتبر امسال، شمار پتنت‌های ارتباط بی‌سیم هواوی به 8607 مورد می‌رسد که آن را در جایگاه نخست این عرصه قرار داده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*