مرسدس بنز E کلاس مدل 2021

مرسدس بنز E کلاس مدل 2021 به عنوان خودروی سال 2021 موتورترند انتخاب شد

مرسدس بنز E کلاس مدل 2021 در رقابت با خودروهایی چون پورشه تایکان و بی ام و سری ۸ گرن کوپه به عنوان خودروی سال 2021 موتورترند انتخاب شد.

اخیرا مجله معتبر خودرویی موتورترند برترین شاسی بلند سال 2021 را انتخاب کرد و اکنون نیز خودروی سال 2021 توسط کارشناسان این مجله معرفی شد. این موسسه هر ساله بهترین خودروهای سال را مورد بررسی قرار می‌دهد و هر خودرو با دریافت بالاترین امتیازات در شاخص‌های مختلف با شایستگی کامل می‌تواند لقب خودروی سال 2021 موتورترند را از آن خود کند.

اسامی شرکت‌کنندگان

مرسدس بنز E کلاس مدل 2021

از خودروهایی که در رقابت خودروی سال 2021 موتورترند حضور داشتند می‌توان به آکورا TLX، آئودی S4، بی ام و سری ۲ گرن کوپه، بی ام و سری ۴، بی ام و سری ۸ گرن کوپه، کادیلاک CT4، کرایسلر پاسیفیکا، جنسیس G80، جنسیس G90، هیوندای سوناتا، کیا K5، مرسدس بنز CLA، مرسدس بنز E کلاس، مینی الکتریک، نیسان سنترا، پولستار ۲، پورشه تایکان و تویوتا سی‌ینا اشاره کرد.

کارشناسان موتورترند هر خودرو را در یک فرایند دقیق 10 روزه مورد آزمایش قرار می‌دهند و این کارشناسان برای این که میان پورشه 200 هزار دلاری و نیسان 25 هزار دلاری عدالت را رعایت کنند، هر خودرو را با 6 معیار اصلی پیشرفت در طراحی، مهندسی و تکنولوژی، مصرف سوخت، ایمنی، ارزش و عملکرد مورد بررسی قرار می‌دهند و هر خودرو با دریافت امتیازات در هر یک از این بخش‌ها به عنوان فینالیست انتخاب می‌شود.

اسامی فینالیست‌ها

مرسدس بنز E کلاس مدل 2021

از فینالیست‌های رقابت خودروی سال 2021 موتورترند می‌توان به بی ام و سری ۸ گرن کوپه، هیوندای سوناتا، مرسدس بنز CLA، مرسدس بنز E کلاس، نیسان سنترا و پورشه تایکان اشاره کرد. فینالیست‌های این دور بسیار متنوع بودند و در میان آنها از سدان اقتصادی ارزان‌قیمت تا سدان الکتریکی لوکس گران‌قیمت وجود داشتند. سرانجام با ارزیابی فینالیست‌ها، خودروی سال 2021 موتورترند با شایستگی کامل انتخاب شد.

مرسدس بنز E کلاس 2021 ؛ خودروی سال ۲۰۲۱ موتورترند

مرسدس بنز E کلاس مدل 2021 در مدل‌های سدان، کوپه، کابریولت و استیشن خوش درخشیده است و توانست لقب خودروی سال 2021 موتورترند را از آن خود کند. این سدان لوکس از طیف گسترده‌‌ای از تجهیزات نظیر تریم چوبی داشبورد و صندلی‌های چرمی مجهز به گرم‌کن و سردکن بهره می‌برد. همچنین این خودرو دارای پیشرانه کارآمد بوده و برای آن تکنولوژی‌ها و ویژگی‌های بسیار پیشرفته‌ای در نظر گرفته شده است.

جانی لیبرمن، سردبیر ارشد موتورترند اعلام کرد سری E کلاس بیانگر این است که یک خودروساز چگونه توانسته با به‌روزرسانی‌های میان‌دوره‌ای یک سدان خوب را به یک سدان فوق‌العاده تبدیل کند. در واقع بسیاری از خودروسازان به دنبال تغییرات گسترده میان‌دوره‌ای برای محصولات خود نیستند و مرسدس بنز نیز می‌توانست این تغییرات را اعمال نکند، اما مهندسان و طراحان این خودروساز آلمانی با تلاش بسیار توانستند تفاوت‌ها را رقم بزنند و با وجود خودروهای کاملا جدیدی چون پورشه تایکان برنده این دوره از رقابت‌ها شوند.

مشخصات فنی مدل‌های مختلف مرسدس بنز E کلاس

E450 SedanE63 S AMG SedanE53 AMG Coupe
پیشرانه۳ لیتری I6 توربو۴ لیتری V8 توئین توربو۳ لیتری I6 توربو
قدرت۳۶۷ اسب بخار۶۱۲ اسب بخار۴۳۵ اسب بخار
گشتاور۵۰۰ نیوتن متر۸۵۰ نیوتن متر۵۵۰ نیوتن متر
گیربکس۹ سرعته اتوماتیک۹ سرعته اتوماتیک۹ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهار چرخچهار چرخچهار چرخ
طول۴,۹۳۵ میلی‌متر۴,۹۸۸ میلی‌متر۴,۸۴۹ میلی‌متر
عرض۱,۸۷۲ میلی‌متر۱,۹۰۷ میلی‌متر۱,۸۵۹ میلی‌متر
ارتفاع۱,۴۶۸ میلی‌متر۱,۴۳۷ میلی‌متر۱,۴۳۰ میلی‌متر
فاصله محوری۲,۹۳۸ میلی‌متر۲,۹۳۸ میلی‌متر۲,۸۷۲ میلی‌متر
وزن خالص۱۹۶۴ کیلوگرم۲۰۳۶ کیلوگرم۲۰۳۶ کیلوگرم
توزیع وزن۵۵/۴۵ جلو-عقب۵۶/۴۴ جلو-عقب۵۵/۴۵ جلو-عقب
ظرفیت سرنشین۵ نفر۵ نفر4 نفر
ظرفیت صندوق بار۳۷۰ لیتر۳۷۰ لیتر۲۸۵ لیتر
شتاب صفر تا 96۴.۶ ثانیه۳.۰ ثانیه۴.۰ ثانیه
مسافت 400 متر۱۳.۳ ثانیه۱۱.۲ ثانیه۱۲.۶ ثانیه
ترمز از 96 تا صفر۳۸.۷ متر۳۳.۲ متر۳۴.۴ متر
شتاب جانبی۰.۸۳ جی۰.۹۷ جی۰.۹۱ جی
ظرفیت باک۸۰ لیتر۸۰ لیتر۶۵ لیتر
مصرف سوخت۹.۰ لیتر ترکیبی۱۳.۰ لیتر ترکیبی۹.۸ لیتر ترکیبی
قیمت پایه۶۳هزار و ۵۰ دلار۱۰۸ هزار ۵۵۰ دلار۷۷هزار و ۳۰۰ دلار
قیمت تست شده۷۹ هزار و ۲۸۰ دلار۱۳۸ هزار و۴۰ دلار۱۰۰ هزار و ۴۱۰ دلار

گالری تصاویر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*