کیا تلوراید

کیا تلوراید به عنوان شاسی بلند سال 2020 موتورترند انتخاب شد

کیا تلوراید (Kia Telluride) عنوان شاسی بلند سال 2020 موتورترند را از آن خود کرد. در ادامه با مشخصات و امکانات این شاسی بلند کره‌ای آشنا می‌شویم.

رقابت خودرو سال موتورترند مدتی است که پیگیری شده و اخیرا نیز برنده بخش خودرو آن اعلام شد که بر اساس آن شورلت کوروت C8 به عنوان خودروی سال 2020 موتورترند انتخاب شد. رقابت موتورترند دارای سه بخش خودرو، شاسی بلند و پیکاپ سال است. در بخش شاسی بلند، خودروهایی اجازه شرکت دارند که به صورت کامل جدید باشند یا تولیدکنندگان برای آنها تغییرات عمده‌ای را نسبت به نسل قبلی در نظر گرفته باشند. در رقابت شاسی بلند سال امسال خودروهایی چون آئودی E-Tron، آئودی Q3، آئودی Q8، بی ام و X3 M، بی ام و X5، بی ام و X7، کادیلاک XT6، شورلت بلیزر، فورد اسکیپ، فورد اکسپلورر، هوندا پاسپورت، هیوندای پالیسید، کیا تلوراید، جگوار F-Pace، جیپ رنگید، لکسس UX، لینکلن اویاتور، لینکلن کرسیر، لینکلن ناتیلوس، مرسدس بنز GLE، مرسدس بنز GLS، پورشه کاین، رنجروور اووک، سوبارو اوتبک و ولوو V90 کراس کانتری حضور داشتند.

فینالیست‌های شاسی بلند سال 2020

در حال حاضر شاسی بلندها و کراس اوورها در بازار نسبت به خودروهای سدان از محبوبیت بیشتری برخوردارند و فروش خوبی را تجربه می‌کنند، از این رو خودروسازان بزرگ جهان نیز به تولید این نوع از خودروها ترغیب شده‌اند. در این دوره از رقابت‌ها نیز 25 خودرو در کلاس‌های مختلف حضور داشند که پس از انجام آزمون‌های مختلف، 8 خودرو شامل آئودی E-Tron، بی ام و X5، کیا تلوراید، لینکلن اویاتور، لینکلن کرسیر، مرسدس بنز GLS، پورشه کاین و سوبارو اوتبک به عنوان فینالیست‌های بهترین شاسی بلند سال 2020 معرفی شدند.

کیا تلوراید ؛ شاسی بلند سال 2019 موتورترند

کیا تلوراید

شرکت کیا در سال 1944 میلادی تاسیس شد و برای چندین سال فقط خودروهای ارزان‌قیمت را برای خریداران با توان مالی اندک تولید می‌کرد. از این رو کسب عنوان شاسی بلند سال 2020 موتورترند به یکی از محصولات این شرکت برای بعضی‌ها عجیب به نظر می‌رسد، اما قطعا این جایزه شایسته صنعت خودروسازی کره جنوبی است و از پیشرفت این کشور در حوزه خودرو حکایت دارد. شرکت کیا با بهره‌مندی از مهندسان و طراحان حرفه‌ای توانسته است طی سال‌های گذشته محصولات بسیار باکیفیت و جذابی را به بازارهای جهانی عرضه کند و با رقبای آمریکایی، اروپایی و ژاپنی خود به رقابت بپردازد.

کیا تلوراید

شرکت کیا شاسی بلند تلوراید را در جورجیای آمریکا و مختص بازار این کشور به تولید رسانده است. این شاسی بلند سه ردیفه به خوبی توانسته است با محصولات شرکت‌های مزدا، نیسان، تویوتا، شورلت، فورد، دوج، فولکس واگن و سوبارو رقابت کند. کیا تلوراید از ارزش خارق‌العاده‌ای بهره می‌برد و در تیپ پایه قیمت آن با امکانات متعدد 32 هزار دلار است. این شاسی بلند به خوبی نیاز خانواده‌های مدرن آمریکایی را برآورده کرده است. کیا تلوراید از یک موتور 3.8 لیتری V6 بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 291 اسب بخار و گشتاور 355 نیوتن‌متر تولید کند. یک گیربکس 8 سرعت اتوماتیک قدرت تولیدی از موتور را به صورت استاندارد به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. البته مشتریان قادر خواهند بود با پرداخت 2 هزار دلار سامانه چهار چرخ محرک را سفارش دهند.

مشخصات کیا تلوراید

پیشرانه3.6 لیتری V6
قدرت291 اسب بخار
گشتاور355 نیوتن متر
ردلاین6500 rpm
گیربکس8 سرعته اتوماتیک
محور محرکجلو یا چهارچرخ
طول5,001 میلی‌متر
عرض1,989 میلی‌متر
ارتفاع1,750 میلی‌متر
فاصلهٔ محوری2,900 میلی‌متر
وزن خالص2023 کیلوگرم
ظرفیت بکسل2270 کیلوگرم
ظرفیت سرنشین 7 نفر
ظرفیت صندوق بار594 لیتر
شتاب صفر تا 967.2 ثانیه
مسافت 400 متر15.4 ثانیه
ترمز از 96 تا صفر38.4 متر
شتاب جانبی0.76 جی
ظرفیت باک71 لیتر
مصرف سوخت11.2 لیتر ترکیبی
قیمت پایه32 هزار و 785 دلار
قیمت تست‌شده46 هزار و 910 دلار

تصاویر کیا تلوراید