شبکه 5G

مدیرعامل ایرانسل از استقرار شبکه 5G در 59 کشور توسط 118 اپراتور خبر داد

مدیرعامل ایرانسل در مراسم پایانی سومین سمپوزیوم WASOWC2020 عنوان کرد 118 اپراتور در 59 کشور، شبکه 5G را مستقر کرده‌اند.

سومین سمپوزیوم مخابرات بی سیم نوری و موج میلی‌متری غرب آسیا (WASOWC2020) از صبح روز سه شنبه 4 آذر 99 به شکل آنلاین و زبان انگلیسی برگزار شد که دانشگاه تربیت مدرس میزبان آن بود و این سمپوزیوم روز چهارشنبه 5 آذر ماه به پایان رسید. پژوهشگران عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات از کشورهای مختلف در این رویداد آنلاین جدیدترین دستاوردهای خود را در حوزه ارتباطات بی‌سیم نوری و موج میلی‌متری به اشتراک گذاشتند.

دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل در مراسم پایانی این سمپوزیوم عنوان کرد فناوری 5G، افق جدیدی از پیشرفت در تعالی فناوری را به بشر نشان داده است و  در حال حاضر با ظهور این فناوری کیفیت زندگی بشر نیز ارتقا پیدا خواهد کرد. وی افزود نقش ارتباطات در زندگی مردم با شیوع ویروس کرونا بیش از پیش قابل درک است. عباسی آرند تاکید کرد این فناوری کاربردهای جدید خدمات پیشرفته پهن باند همراه و تحقق نقش حیاتی و همه‌جانبه اینترنت اشیا را به همراه دارد.

استقرار شبکه 5G در 59 کشور توسط 118 اپراتور

مدیرعامل ایرانسل در ادامه بیان کرد:

پیش‌بینی می‌شود سهم بازار جهانی فناوری 5G در سال ۲۰۲۰ به ۵.۵ میلیارد دلار و در سال ۲۰۲۶، به حدود ۶۶۸ میلیارد دلار برسد و سهم آسیا و اقیانوسیه، ۳۲۹ میلیارد دلار باشد. گزارش‌ها نشان می‌دهد ۳۹۷ اپراتور در ۱۲۹ کشور جهان، در فناوری 5G سرمایه‌گذاری کرده‌اند. ۱۱۸ اپراتور در ۵۹ کشور نیز، در حال حاضر 5G را در شبکه خود مستقر کرده‌اند.

عباسی آرند در ادامه بیان کرد پیش‌بینی می‌شود در سال 2035 فروش جهانی چندین صنعت که توسط 5G فعال می‌شوند به حدود 13.2 تریلیون دلار و 5 درصد از تولید واقعی جهانی برسد. برآورد می‌شود زنجیره ارزش 5G در سال 2035 بتواند حدود 22.3 میلیون شغل در سراسر جهان به وجود آورد. مدیرعامل ایرانسل تاکید کرد با توجه به نیازهایی که در ایران وجود دارد، به نظر می‌رسد برخی کاربردهای مناسب‌تر 5G در کوتاه مدت به اجرا برسند. وی از این کاربردها به کشاورزی هوشمند، دوراپزشکی و جراحی هوشمند، استفاده از فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در آموزش، پخش زنده و سرگرمی اشاره کرد.

سهم ایرانسل در انقلاب 5G در ایران

مدیرعامل ایرانسل سهم این اپراتور در انقلاب 5G در ایران را به دو دسته اصلی ایرانسل به عنوان یک نهاد تحقیق و توسعه و ایرانسل به عنوان فعال‌کننده فناوری 5G تقسیم کرد و گفت:

مجموعه ایرانسل لبز مشغول کار بر روی نمونه اولیه مودم‌های 5G است که پیش‌بینی می‌شود تا دسامبر سال ۲۰۲۰ آماده شود. این مجموعه، در راستای پژوهش‌های کاربردی نسل پنج، چندین پروژه را در برنامه دارد و با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، برای انجام پژوهش در زمینه نسل ۵ و نسل ۶ تلفن همراه، در حال همکاری است. ایرانسل تاکنون سه سایت 5G در تهران راه‌اندازی کرده و با پیشرفت‌های شگفت‌انگیز این صنعت تاکنون، اطمینان داریم که با در دست داشتن کلید 5G، دنیای کاملا دیجیتالی، نزدیکتر از هر زمان دیگری خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. بخدا فرقی با تری جی نداره😂😂

  2. اینترنت ایران نابوده