ابتلای کودکان به کرونا

محققان احتمال ابتلای کودکان به کرونا را بسیار اندک می‌دانند

محققان پس از بررسی سوابق هفت بیمارستان کودکان در آمریکا اعلام کردند احتمال ابتلای کودکان به کرونا بسیار کم است و تا امروز فقط 4 درصد از آنها به بیماری کووید 19 مبتلا شدند.

بررسی سوابق هفت بیمارستان کودکان در آمریکا حاکی از آن است که احتمال ابتلا کودکان به کرونا بسیار کم است و فقط 4 درصد کودکان به کروناویروس مبتلا شدند. محققان برای این سوال که چرا احتمال ابتلا کودکان به ویروس کرونا نسبت به بزرگسالان اندک است پاسخ مشخصی ارائه ندادند، اما این محققان بر این باورند دلیل چنین تفاوتی، واکنش سیستم ایمنی بدن کودکان نسبت به عفونت این بیماری است.

ابتلای کودکان به کرونا کمتر از بزرگسالان است

پزشکان بیمارستان کودکان فیلادلفیا این تحقیق را با بررسی سوابق پزشکی الکترونیکی هفت بیمارستان کودکان در آمریکا به انجام رساندند که در آن نتایج تست کرونا بالغ بر 135 هزار کودک بستری در این هفت بیمارستان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. بررسی این محققان حاکی از آن است که فقط تست ویروس کرونا 5 هزار و 374 نفر (4 درصد) از آنها مثبت بوده و از این تعداد فقط 539 نفر (6.7 درصد) در بیمارستان بستری شدند و فقط 99 نفر از آنها به مراقبت‌های ویژه نیاز پیدا کردند. همچنین 8 نفر (0.15 درصد) از این بیماران مبتلا بعدا جان خود را از دست دادند که 6 نفر از مرگ‌های ثبت شده دارای بیماری پس زمینه پیچیده بودند.

طبق گزارش منتشر شده میانگین سنی کودکان مبتلا به کرونا 9 سال بوده است، اما به طور کلی در این بررسی‌ها محققان بیماران رده سنی حدود 1 تا 18 سال را مورد بررسی قرار دادند. این بررسی‌ها نشان می‌دهد احتمال مثبت شدن تست کروناویروس یک کودک به عوامل خاصی بستگی دارد؛ برای مثال احتمال مثبت شدن تست کرونا کودکانی با تاریخچه ابتلا به بیماری قلبی 18 درصد نسبت به سایر افراد بیشتر است. علاوه بر این برخی سوابق سلامتی هم تا 20 درصد باعث افزایش احتمال ابتلا به کرونا در کودکان می‌شوند. به طور کلی 60 درصد از آمار کل مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌ها به کودکان مربوط می‌شود، اما فقط 4 درصد آنها به کروناویروس مبتلا شدند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. یه بار میگن بچها هم‌ خطرناکن میگیرن یه بار میگن نه