بالاترین رکورد کسب سود

سامسونگ بالاترین رکورد کسب سود طی شش سال گذشته را کسب کرد

سامسونگ سه ماهه سوم سال 2020 را نیز با موفقیت پشت سر گذاشت. حال این کمپانی موفق شد تا بالاترین رکورد کسب سود طی شش سال اخیر را داشته باشد.

سامسونگ همچنان یکه تاز فروش گوشی هوشمند در دنیا محسوب می‌شود و توانسته برندهای دیگر را پشت سر گذاشته و بازارهایی که دست یک برند خاص بود را نیز از چنگ آن‌ها در آورد.

این غول الکترونیکی کره جنوبی با شکست اپل در بازار آمریکا و مغلوب کردن شیائومی در هند،‌ به پرفروش‌ترین برند گوشی در بازار شماره 1 و 2 جهان تبدیل شد. همچنین موفق شد تا فاصله خود با اپل را در زمینه کسب سود افزایش دهد.

در سه ماهه سوم سال 2020 این کمپانی با کسب سهم 32.6 درصد نسبت به سه ماهه سوم سال گذشته که 18.8 درصد سهم داشت، پیشرفت چمشگیری را تجربه کرد. این مقدار همچنین بالاترین رکورد کسب سود این کمپانی بزرگ طی شش سال اخیر تلقی می‌شود. ناگفته نماند سامسونگ پیشتر در سال 2014 موفق شد تا سهم سود خود را به 37.9 درصد نیز برساند.

با این وجود اپل با سهم 60.5 درصدی همچنان سودآورترین برند گوشی هوشمند محسوب می‌شود که البته در مقایسه با سهم 66.9 درصدی سال گذشته،‌ با افت مواجه بود. این کمپانی در پاییز امسال با عرضه گوشی‌های خانواده آیفون 12، با کاهش حاشیه سود عملیاتی مواجه شد. به گزارش Strategy Analytical و به نقل از SamMobile، در طرف دیگر بازی حاشیه سود عملیاتی سامسونگ از 11 درصد در سه ماهه سوم 2019 به 14 درصد در سه ماهه سوم 2020 افزایش یافت.

درآمد کلی کمپانی سامسونگ از فروش گوشی هوشمند در بازار جهانی 22.6 درصد و برای اپل نیز 29.5 درصد بود. سهم درآمد هواوی و شیائومی از فروش گوشی هوشمند در بازار جهانی نیز به ترتیب برابر با 14.1 و 12.7 درصد است. از نظر سهم فروش نیز اپل با سقوط به جایگاه چهارم، مالک 11.9 درصد از بازار جهانی گوشی هوشمند محسوب می‌شود.