ماکت گلکسی اس 21

تصاویری از چند ماکت گلکسی اس 21 به بیرون درز پیدا کرد

در حال که کمتر از 1 هفته به پایان نوامبر مانده، تصاویری از چند ماکت گلکسی اس 21 در اینترنت منتشر شد. این گوشی‌ها در ماه دسامبر معرفی می‌شود.

خانواده سامسونگ گلکسی اس 21 – Samsung Galaxy S21 مورد انتظارترین گوشی‌هایی هستند که بی‌صبرانه منتظر رونمایی از آن هستیم. این گوشی‌ها که عملا نماد دنیای اندروید در مقابل گوشی‌های اپل محسوب می‌شوند، قرار است در ماه آینده میلادی معرفی شوند.

این خانواده سه عضو شامل گلکسی اس 21، گلکسی اس 21 پلاس و گلکسی اس 21 اولترا دارد که به ترتیب قدرت و قیمت بیان شدند. یک منبع تویتری به نام Ice Universe به تازگی تصاویری از چند ماکت گلکسی اس 21 به اشتراک گذاشت که می‌توان تفاوت طراحی خانواده اس 21 را در آن مشاهده کرد.

از بین این سه نسخه تنها در مدل اولترا شاهد نمایشگر خمیده هستیم. این مدل دارای نمایشگر SUPER AMOLED با فناوری LPTO است که پیشتر آن را در گلکسی نوت 20 اولترا نیز شاهد بودیم. این فناروی سبب کاهش مصرف نمایشگر می‌شود. نمایشگر 6.8 اینچی اس 21 اولترا دارای نرخ تازه سازی تصویر 120 هزار است. در فناوری LPTO اکسید پلی‌کریستالی کم دما به نمایشگر دستگاه اجازه می‌دهد تا به صورت پویا نرخ تازه‌ سازی تصویر خود را تغییر و هنگامی که نیازی نیست، سرعت تازه سازی را کاهش دهد.

برای مثال با فناوری LTPO نمایشگر اس 21 اولترا هنگام اسکرول کردن و یا نمایش فیلم و بازی با نرخ 120 هرتز کار کرده و تصویر بسیار روانی ارائه می‌دهد؛ به عبارتی ظرف مدت یک ثانیه تصویر 120 بار آپدیت می‌شود. اما همانطور که انتظار می‌رود چنین اقدامی سبب افزایش مصرف باتری خواهد شد. اما با LTPO هنگامی که سرعت تازه سازی تصویر مهم نیست، نرخ آپدیت تصویر کاهش می‌یابد. چنین قابلیتی اولین بار در گلکسی نوت 20 اولترا تعبیه شد و گوشی در حالت آماده به کار نرخ تازه سازی تصویر را تا 1 هرتز کاهش می‌داد.

بد نیست بدانید LPTO اولین بار توسط ال جی برای اپل توسعه یافت و در نمایشگر اولد اپل واچ 4 2018 به کار رفت. سامسونگ نیز در سال 2019 این فناوری را به ساعت هوشمند گلکسی واچ اکتیو 2 آورد. همانطور که گفته شد سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا نیز نخستین گوشی هوشمند با این فناوری بود. حال برخی شایعات می‌گویند اپل آیفون 13 پرو نیز از این فناوری بهره خواهد برد.

ماکت گلکسی اس 21

ماکت گلکسی اس 21

هر سه مدل گلکسی اس 21 از تراشه 5 نانومتری استفاده می‌کنند که نسخه‌های ساخته شده برای بازار آمریکا، کانادا و چین چیپست کوالکام اسنپدراگون 875 و نسخه‌هایی که وارد دیگر بازار‌ها می‌شوند از تراشه‌های انحصاری سامسونگ اگزینوس 2100 نیرو می‌گیرند.

در مدل اولترا دوربین پشتی نسل دوم سنسورهای 108 مگاپیکسلی سامسونگ را دارد که با فناوری پیکسل زنی تصاویر بسیار زنده 12 مگاپیکسلی ارائه می‌دهد. این گوشی همچنین یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیسکلی و یک لنز تله فوتو 10 مگاپیکسلی نیز دارد. آرایه دوربین‌های پشتی به فوکوس خودکار لیزری نیز مجهز است.

زوم فضایی صد برابری که در نوت 20 اولترا شاهد آن بودیم نیز در این گوشی وجود دارد. گرچه این قابلیت در نوت 20 اولترا چندان چنگی به دل نمی‌زد،‌ اما کمپانی اندازه پیکسل‌ها را 130 درصد افزایش داده و با استفاده از زوم خودکار دو پیکسلی در هر دو زوم دوربین‌ها،‌ کیفیت تصویر هنگام زوم فضایی را افزایش داده باشد.

گلکسی اس 21 و گلکسی اس 21 پلاس شباهت‌های بسیاری با گلکسی اس 20 و مدل پلاس آن دارند. این دو گوشی نمایشگرهای 6.7 و 6.2 اینچی دارند و البته کیفیتشان از QHD پلاس به فول اچ‌دی پلاس کاهش یافته است. همچنین بر خلاف مدل اولترا، در این دو نسخه خبری از فناوری LTPO نیست و تنها راه کاستن از مصرف نمایشگر غیرفعال کردن حالت 120 هرتز و بسنده کردن به همان نرخ 60 هرتزی است.

برای باتری نیز مدل گلکسی اس 21 اولترا یک باتری 5 هزار میلی آمپر ساعتی، مدل گلکسی اس 21 پلاس یک باتری 4800 میلی آمپر ساعتی و مدل گلکسی اس 21 نیز یک باتری 4200 میلی آمپر ساعتی دارد.

تصاویر ماکت گلکسی اس 21 اطلاعات و جزئیات بیشتری را لو نمی‌دهد. اما به گفته آیس یونیورس حاشیه و چانه (حاشیه نمایشگر در بخش پایینی) هم اندازه بوده و چانه این گوشی‌ها از هر گوشی دیگری در تاریخ نازک‌تر است.

نباید فراموش کرد از آنجا که سامسونگ به تولید خانواده گلکسی نوت پایان داد، نباید انتظاری برای گلکسی نوت 21 داشت و خانواده اس 21 تنها پرچمداران سامسونگ تا پایان 2021 هستند. پس این کمپانی باید نهایت دقت در طراحی و ساخت آنان را رعایت کند، چرا که عرضه یک سری پرچمدار در سال کاری پر ریسک است و در صورتی که پرچمدارانش نتوانند انتظارات را براورده کنند، به کمپانی اجازه جبران مجدد تا یک سال دیگر را نمی‌دهد که این امر در فروش آن تاثیر بسزایی دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*