تلویزیون های 2020 QLED سامسونگ

نگاهی به تحولات هوش مصنوعی در تلویزیون های 2020 QLED سامسونگ

هوش مصنوعی در حوزه تلویزیون تحولات زیادی را به همراه داشته است که می‌توان بسیاری از این تحولات را در تلویزیون های 2020 QLED سامسونگ مشاهده کرد.

ورود هوش مصنوعی به تلویزیون‌ها مزایای بسیاری را با خود به دنیای سرگرمی آورده است، از پردازش سریع‌تر و باکیفیت‌تر تصاویر تا پیشنهادهای هوشمندانه محتواها و قابلیت ارتقا تصویر (Upscaling) همگی موجب شده تا تجربه تماشای تلویزیون‌ برای بیننده‌ها متحول شود و آنها راحت‌تر و چشم‌نوازتر محتوای مورد علاقه خود را پیدا و مشاهده کنند. پیش‌بینی می‌شود که این رویه طی سال‌های آینده پیشرفت‌های خارق‌العاده‌ای را در دنیای سرگرمی به وجود بیاورد و امکانات بی‌نظیری را در اختیار بیننده‌ها بگذارد.

یکی از عرصه‌هایی که با ورود هوش مصنوعی به تلویزیون‌ها متحول شده صدای تلویزیون‌هاست. کیفیت صدای پخش شده از تلویزیون‌ها به همان میزان کیفیت تصاویر مهم و حیاتی است و یک صدای فراگیر و گسترده می‌تواند هیجان و لذت تماشای فیلم‌ها و مسابقات ورزشی را چند برابر کند.

هوش مصنوعی در تلویزیون های 2020 QLED سامسونگ

تلویزیون های 2020 QLED سامسونگ

برای مثال در تلویزیون های 2020 QLED سامسونگ از قابلیتی به نام ردیابی صوتی اشیا یا OTS (Object Tracking Sound) استفاده می‌شود. در این قابلیت صدای سوژه‌ها هماهنگ با حرکات آنها پخش می‌شود تا بیننده‌ها سطح جدیدی از صدای پویا، سه‌بعدی و فراگیری را بشنوند. در فناوری OTS به کمک نرم افزارهای هوش مصنوعی، حرکات سوژه‌ها تشخیص داده می‌شود و از طریق بلندگوهای تلویزیون و بدون نیاز به دستگاه‌های جانبی صداهای مربوط به سوژه‌ها از قسمت‌های مختلف بلندگوهای تلویزیون پخش می‌شود. ترکیب این فناوری با هوش مصنوعی کمک کرده تا در تلویزیون های QLED سامسونگ لذت شنیدن یک صدای فراگیر و غرق شدن در هیجان فیلم‌ها و ویدئوها بیشتر از قبل شود.

در قابلیتی دیگر در تلویزیون های 2020 QLED سامسونگ هوش مصنوعی تلویزیون با تشخیص نوع برنامه پخش شده (شامل فیلم سینمایی یا مسابقه ورزشی یا اخبار تلویزیون و…) و همین طور میزان صدای محیط اطراف و اتاق‌ها، بهینه‌ترین صدا را از نظر شدت و کیفیت برای تماشاگران ارسال می‌کند. در این قابلیت که با نام Adaptive Sound+ شناخته می‌شود تطبیق صداها به شکلی هوشمندانه و سریع انجام می‌شود.

با این قابلیت‌ها دیگر مهم نیست که در کدام قسمت از اتاق یا سالن خانه نشسته‌اید، بلندگوهای هوشمند و فراگیر تلویزیون های سری 2020 QLED با تحلیل و بررسی فضای اطراف خود بهترین و باکیفیت‌ترین صدای ممکن را به گوش شما می‌رسانند.

تلویزیون های 2020 QLED سامسونگ

همچنین برای زمان‌هایی که صدای محیط زیادتر از حد معمول می‌شود مثل مواقعی که جارو برقی خانه روشن می‌شود و به کار می‌افتد قابلیت Active Voice Amplifier طراحی شده است. در این قابلیت صدای تلویزیون همزمان با افزایش صدای محیط زیاد می‌شود تا نیازی به بلندتر کردن صدا از طریق کنترل تلویزیون نباشد.

مدل‌های جدید QLED سامسونگ اوایل سال 2020 رونمایی و پس از آن روانه بازارهای جهانی شدند. در این تلویزیون‌ها برای نخستین بار از طراحی بدون مرز یا Infinity Screen بهره گرفته شده تا صفحه نمایشی با کمترین حاشیه را شاهد باشیم.

تلویزیون های 2020 QLED سامسونگ همچنین از نخستین سری‌هایی هستند که از قابلیت جدید و نوآورانه ساندبارهای سامسونگ به نام  Q-Symphony پشتیبانی می‌کنند. به کمک این قابلیت‌ تلویزیون های 2020 QLED سامسونگ می‌توانند به طور همزمان با ساندبار صداها را پخش کنند. تا پیش از این، صدای تلویزیون های سامسونگ به محض روشن شدن و اتصال به ساندبار قطع می‌شد تا صداها با یکدیگر تداخل نداشته باشد و صداها تنها از طریق بلندگوهای ساندبار پخش شود. اما سری‌های 2020 تلویزیون های QLED به بلندگوهایی مجهز شده‌اند که امکان استفاده همزمان از بلندگوهای تلویزیون و ساندبار را فراهم می‌کند. Q-Symphony به دلیل توانایی در تولید صدای فراگیر و غنی توانست جایزه بهترین نوآوری را در CES 2020 کسب کند.

وجود فناوری‌ها و قابلیت‌های نوآورانه‌ای مثل OTS، Adaptive Sound+ و Q-Symphony موجب شده تا مدل‌های 2020 تلویزیون های QLED سامسونگ تجربه‌ صوتی کاربران را به اوج هیجان و لذت برسانند.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*