ایکس باکس سری ایکس - Xbox Series X و سری اس - Series S و پلی استیشن 2

کنسول ایکس باکس سری X بازی های پلی استیشن 2 را اجرا می‌کند

کنسول ایکس باکس سری ایکس – Xbox Series X و سری اس این قابلیت را دارند تا عناوین بازی های پلی استیشن 2 را به صورت غیر رسمی اجرا کنند.

کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس درحالی عرضه شده‌اند که در حال حاضر، عناوین جدید چندانی برای تجربه در این دستگاه‌ها وجود ندارد. با این حال، می‌دانیم که شرکت مایکروسافت برای هر دو کنسول Xbox Series X و همچنین Series S این زمینه را فراهم کرده تا بسیاری از بازی‌های قدیمی از ایکس باکس 360 و در کل نسل‌های قبل اجرا کنند؛ اما جالب است بدانید که این دو کنسول، بازی‌های پلی استیشن 2 را هم اجرا خواهند کرد!

بازی های پلی استیشن 2 در ایکس باکس سری ایکس !

ایکس باکس سری ایکس - Xbox Series X و سری اس - Series S و پلی استیشن 2

طبق اعلام برخی از یوتوبرها که این کار را انجام داده‌اند، کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت این قابلیت را دارند تا با رفتن به حالت Developer Mode برنامه‌های ویندوز را اجرا کنند؛ درحالی که اگر از کاربران رایانه شخصی باشید، احتمالا از این موضوع مطلع هستید که در پلتفرم ویندوز برنامه‌هایی برای شبیه‌سازی بازی‌های کنسول پلی استیشن 2 وجود دارند.

با این حساب اگر این برنامه‌ها (مانند PCSX2) را در هر یک از کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و یا سری اس نصب کنید، قاعدتا می‌توانید بازی‌های پلی استیشن 2 مانند خدای جنگ و Shadow of the Colossus را اجرا کنید. اما نکته قابل توجه اینجاست که پروسه نصب و همچنین تنظیم این بازی‌ها برای اجرای کامل و بدون مشکل کمی زمانبر خواهد بود و قطعا نیاز به چند ساعت کار خواهد داشت.

به هر حال دیدن اجرای بازی‌های انحصاری پلی استیشن در یک کنسول ساخت مایکروسافت امری است که دیدن آن به خودی خود جای تعجب دارد؛ با این وجود تاکنون این شرکت هیچ واکنشی به این مورد نشان نداده اما ممکن است که با شکایت احتمالی سونی، استفاده از چنین برنامه‌هایی را ممنوع کند.

همچنین حال که این امر امکان‌پذیر شده، اجرای بازی‌های کنسول همراه PSP نیز توسط برنامه PPSSPP توسط هردو کنسول نسل نهمی ایکس باکس قابل انجام خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*