بازی Astro's Playroom

10 راز مخفی در بازی Astro’s Playroom درباره تاریخچه پلی‌استیشن!

بازی Astro’s Playroom رازهای مخفی بسیاری دارد که اکثر آن‌ها درباره تاریخچه پلی استیشن هستند و در این مطلب به ۱۰ مورد برتر آن اشاره خواهیم کرد.

عرضه کنسول پلی استیشن 5 هنگام پاندمی ویروس کرونا انجام شد؛ با این وجود، می‌توان گفت که هیجان آن برای طرفداران کنسول‌های بازی سونی تا حدی بالا بود که اعتراض آن‌ها برای نرسیدن به این دستگاه جدید، آن هم به دلیل تمام شدن واحدهای موجود در فروشگاه‌های آنلاین را به دنبال داشته است.

کنسول نسل نهمی سونی، ویژگی‌های جدید و جالبی را در مقابل کاربران قرار می‌دهد که پیش از آن تجربه نکرده بودند؛ برای مثال کنترلر دوال سنس حال با قابلیت هپتیک فیدبک حس حرکات انجام شده در بازی را بسیار بهتر و از طریق ویبره‌های متفاوت در تمام سطح دسته به بازیکنان منتقل می‌کند. با این وجود، یکی از نوآوری‌ها و ایده‌های جالب هنگام عرضه این کنسول قرار دادن یک بازی پیش‌فرض و رایگان روی آن، به نام Astro’s Playroom بوده است.

رازهای بازی Astro’s Playroom

بازی Astro's Playroom

در این بازی شما به داخل کنسول پلی استیشن 5 خود خواهید رفت و با ربات‌های کوچک و بامزه‌ای روبه‌رو خواهید شد که به نحوی کارگرهای داخل دستگاه هستند. با این حال شما می‌توانید در مراحل مختلف این بازی، به علاوه آشنایی با تمامی ویژگی‌های کنترلر دوال سنس، رازها یا به عبارتی Easter Egg های بسیاری را پیدا کنید که اکثر آن‌ها درباره عناوین و یا کنسول‌های قدیمی سونی خواهند بود!

لوگو کنسول پلی استیشن 1

بازی Astro's Playroom

اگر در منطقه The Labo پس از گذراندن برخی از مراحل بازی به گشت و گذار بپردازید، داخل ماشینی به نام Gatcha می‌توانید قطعه‌ای مربوط به لوگو پلی استیشن 1 را پیدا کنید که اگر سه بار به آن ضربه بزنید، لوگو قدیمی‌تر Sony Interactive Entertainment نمایان خواهد شد. همچنین با انجام این کار شما یک تروفی (Trophy) دریافت خواهید کرد که نشان می‌دهد سازندگان بازی به فکر کنجکاوی شما برای ضربه زدن به نماد پلی استیشن هم بوده‌اند!

جهان‌های بازی Astro’s Playroom کنسول‌های سونی هستند

بازی Astro's Playroom

اگر دقت کرده باشید، هرکدام از جهان‌های حاضر در بازی Astro’s Playroom نمایانگر یکی از کنسول‌های قدیمی سونی هستند که با نزدیک شدن به پایان آن‌ها، یک نما کلی از صفحه لودینگ این کنسول‌ها در قالب پس‌زمینه و یا موسیقی متن پخش خواهد شد. به هر حال اگر در گذشته از طرفداران کنسول‌های سونی بوده‌اید، قطعا با دیدن و یا شنیدن صدای صفحه Loading اولیه کنسول پلی استیشن 1 خاطره‌های بسیاری را به یاد خواهید آورد.

اولین تریلر پلی استیشن غول مرحله آخر است!

بازی Astro's Playroom

بازی Astro’s Playroom از چهار جهان تشکیل شده که هرکدام از آن‌ها، نماد چهار کنسول نسل‌های قبل سونی پلی استیشن هستند. با این حال با به پایان رساندن مراحل تمامی این جهان‌ها، یک مرحله جدید در سال ۱۹۹۴ را باز خواهید کرد که اشاره به اولین تریلر کنسول پلی استیشن 1 و دایناسور حاضر در آن دارد؛ اما جالب است بدانید که این دایناسور در انتهای مرحله، به عنوان غول آخر بازی به سراغ شما خواهد آمد!

لوازم جانبی کنسول پلی استیشن

بازی Astro's Playroom

یکی از Easter Egg های عجیب این بازی، پیدا کردن قطعات سخت‌افزاری و لوازم جانبی کنسول‌های نسل قبل سونی است. مانند هدست واقعیت مجازی پلی استیشن (PSVR) و یا موس و جی پی اس مخصوص کنسول PSP که در مراحل مختلف قابل پیدا کردن خواهند بود. این ایده نشان می‌دهد که سونی قصد دارد تا به جای فراموش کردن برخی از این سخت‌افزارها، آن‌ها را به بازیکنان نشان دهد تا با ویژگی‌های بیشتر کنسول قدیمی خود آشنا شوند.

شعارهای سونی برای هر نسل

بازی Astro's Playroom

بازی Astro’s Playroom به عنوان یک مقدمه بر پلی استیشن 5 و منبعی کامل برای معرفی ویژگی‌های کنترلر دوال سنس در این کنسول به صورت پیش‌فرض قرار داده شده است؛ اما چنان که گفته شد، این بازی همچنین نمایانگر نسل‌های گذشته سونی نیز خواهد بود، تا حدی که شعارهای این شرکت برای عرضه هر نسل از کنسول‌های پلی استیشن به عنوان Achievement در نظر گرفته شده‌اند! مانند Greatness Awaits و یا Welcome to The Third Place که برای تبلیغ و معرفی پلی استیشن 3 در نظر گرفته شده بودند.

با PocketStation آشنا شوید

بازی Astro's Playroom

گرچه کنسول‌های سونی بخصوص پلی استیشن 1 و 2 طرفداران بسیاری در سرتاسر جهان دارند، اما تعداد این طرفداران در کشور ژاپن که مقر اصلی پلی استیشن است بسیار بیشتری است و چنین امری باعث شده تا برخی از گجت‌های مخصوص این کنسول‌ها تنها در ژاپن عرضه شوند؛ مانند PocketStation که یک مموری کارت مخصوص و دیجیتالی برای پلی استیشن 1 بوده و بسیاری از کاربران در سایر نقاط جهان از وجود آن بی‌خبر بوده‌اند.

با این حال نه‌تنها این گجت به عنوان یکی از Easter Egg های بازی قرار داده شده، بلکه به عنوان نوعی منو برای دسترسی به برخی قابلیت‌ها نیز عمل خواهد کرد.

اشاره به دمو پلی استیشن 3

بازی Astro's Playroom

جلو بردن مراحل بازی Astro’s Playroom کار بسیار ساده‌ای است، اما اگر قصد به اتمام کامل آن داشته باشید، باید سعی کنید تا برخی وسایل مخفی در بازی را پیدا کرده و در نهایت پازل بخش PlayStation Labo را کامل کنید.

یکی از این وسایل که در بخش پازل کنسول پلی استیشن 3 قرار می‌گیرد، یک اردک زرد رنگ خواهد بود که اشاره به دمو کنسول پلی استیشن 3 و رونمایی از کیفیت آن با استفاده از این اردک‌ها دارد. این آیتم بیشتر در مراحل با محیط آبی در بازی وجود خواهد داشت.

حالت 4:3 بازی Astro’s Playroom

بازی Astro's Playroom

هر دوره از عرضه کنسول‌های نسل جدید سونی پیشرفت بسیاری را در بخش ارتقا سخت‌افزار و در نتیجه بهبود کیفیت تصویر را به دنبال داشته‌اند؛ با این حال یکی از ابتدایی‌ترین اندازه‌های تصویر که در کنسول‌های قدیمی سونی استفاده می‌شد، کیفیت صفحه سه در چهار است که در بازی Astro’s Playroom نیز مجددا آن را تجربه خواهید کرد.

هنگامی که شما تمامی ۴ جهان حاضر در بازی تکمیل کرده باشید، برای یک مبارزه نهایی به سال ۱۹۹۴ برده خواهید شد. حال در این سال زمانی که با غول مرحله آخر مبارزه می‌کنید، کیفیت صفحه بازی شما به 4:3 کاهش می‌یابد تا تصویر کاملی از آن سال را مشاهده کنید.

منو Home

بازی Astro's Playroom

منو Home درواقع نوآوری تازه‌ای بود که شرکت سونی هنگام عرضه کنسول پلی استیشن 3 معرفی کرد که پس از مدتی با استقبال بی‌سابقه طرفداران همراه شد؛ چراکه حال در این بخش جدید، بازیکنان می‌توانستند نظارت بیشتر و جامع‌تری را روی بازی‌ها و فعالیت‌های خود داشته باشند و همچنین با دوستان خود گروه تشکیل داده و صحبت کنند.

با این حال، آیکون اصلی این منو در بازی Astro’s Playroom نیز در بخش PlayStation Labo قرار گرفته که اگر از داخل آن رد شوید، یک تروفی را هم دریافت خواهید کرد.

ربات‌ها

بازی Astro's Playroom

در این بازی شما در نقش یک ربات اصلی به نام Astro Bot قرار خواهید گرفت، اما ربات‌های بسیار دیگری نیز در این بازی وجود دارند که هرکدام مشغول انجام کارهایی هستند. با این وجود اگر در بخشی یک ربات دوربین به دست را همراه با چند ربات کوچک بازیگر مشاهده کردید، مطمئن باشید که آن‌ها درحال تداعی یکی از صحنه‌های معروف از یک بازی مانند Devil May Cry یا Resident Evil هستند.

همچنین شما می‌توانید برخی از این ربات‌ها با لباس‌های مخصوصی را مشاهده کنید که خود را شبیه به شخصیت بازی‌های Crash Bandicoot و یا God of War درآورده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*