اپل در حال بررسی تکنولوژی واقعیت افزوده

جین مانستر یکی از تحلیلگران موسسه مالی پایپرجافری (PiperJafray) روز گذشته اعلام کرد که کمپانی اپل در حال کار بر روی تکنولوژی واقعیت افزوده و فضای کاری آن در بازار است.

این تحلیلگر به نقل از منابع درون اپل خبر داده که “تیم کوچکی در حال بررسی فضای کاری تکنولوژی‌های واقعیت افزوده است.” وی حتی اضافه می‌کند که این تحقیقات می‌تواند سرانجام تأثیری مشابه با اختراع اسمارت فون بر بازار داشته باشد.جزئیات چندانی از این پروژه در دست نیست، اما بررسی این تکنولوژی از سوی اپل قطعا خبری بزرگ محسوب می‌شود.

APPLE-VIRTUAL-REALITY-1مانستر در این یادداشت می‌افزاید که اگر اپل قصد دارد عینک‌هایی متفاوت‌تر از عینک‌های امروزی واقعیت افزوده تولید کند و در آن از طراحی هنری و محبوب خود بهره بگیرد، قطعا مردم خرید یکی از این عینک‌ها را در نظر خواهند گرفت.مانستر به صراحت تفاوت میان واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را در یادداشت خود یادآوری کرده است. واقعیت مجازی فضایی اغواکننده و حضور در دنیایی کاملا جدید است که گیمرها علاقه بسیاری به آن نشان داده اند. از سوی دیگر واقعیت افزوده نمایش اطلاعات بر روی یک صفحه نمایش مقابل چشم است و اطلاعات و راهنمایی‌های متفاوتی از محیط واقعی اطراف را به بیننده ارائه می‌کند. مانستر به عنوان مثال کارایی «گوگل گلس» (Google Glass) را برای درک این تکنولوژی یادآوری کرده است.

انتشار این خبر در حالی است که مدتی قبل «تیم کوک»، مدیرعامل اپل به صراحت گوگل گلس را یک شکست دانسته بود و تأکید کرده بود که مردم آماده خرید یک گجت برای چشم نیستند. فعلا مشخص نیست که خروجی پروژه واقعیت مجازی اپل را در چه زمانی مشاهده خواهیم کرد، اما قطعا می‌توان بازه ای 5 تا 10 ساله را برای آن متصور بود.

منبع : appleinsider

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*