اندروید ۱۱ برای گوشی های سونی

چه زمانی اندروید ۱۱ برای گوشی های سونی منتشر می‌شود؟

زمانبندی انتشار اندروید ۱۱ برای گوشی های سونی اعلام شد. نیازی نیست برای تجربه طعم Android 11 روی گوشی سونی خود مدت زیادی صبر کنید.

از ماه سپتامبر که اندروید ۱۱ رسماً توسط گوگل منتشر شده، تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به آرامی در حال انتشار این نسخه برای محصولاتشان هستند. در این میان ویوو وی ۲۰ و وان پلاس ۸ تی جزو اولین گوشی‌هایی بودند که این به‌روزرسانی را دریافت کرده‌اند. البته اگر شما یک گوشی پیکسل تهیه کنید می‌توانید خیلی زود نسخه‌های اندروید را روی گوشی خود نصب کنید؛ اما خبر خوب اینکه شرکت سونی نیز دست به کار شده و با انتشار زودهنگام اندروید ۱۱ برای گوشی های سونی می‌خواهد خیلی زود کاربرانش طعم اندروید ۱۱ را بچشند.

سونی به تازگی جدول زمانبندی انتشار اندروید ۱۱ برای گوشی‌هایش را منتشر کرده است. طبق این جدول، در ماه دسامبر (آذر-آبان)، نخستین گوشی کمپانی سونی که اکسپریا ۱ مارک ۲ است می‌تواند این به‌روزرسانی را دریافت کند. سپس این به‌روزرسانی در انتهای ژانویه سال ۲۰۲۱ (بهمن) برای گوشی‌های اکسپریا ۵ مارک ۲ و اکسپریا ۱۰ مارک ۲ منتشر می‌شود. و سرانجام در ماه فوریه (بهمن-اسفند) نیز این به‌روزرسانی برای دو گوشی اکسپریا ۱ و اکسپریا ۵ منتشر خواهد شد.

  • سونی اکسپریا ۱ مارک ۲ – آذر یا آبان ۹۹
  • سونی اکسپریا ۵ مارک ۲ / ۱۰ مارک ۲ – بهمن ۹۹
  • سونی اکسپریا ۱ / ۵ – بهمن یا اسفند ۹۹

سونی به جز انتشار این فهرست، هیچ جزئیاتی در مورد گوشی‌های دیگر خودش از جمله این که آیا گوشی‌های اکسپریا ۱۰ و اکسپریا ۱۰ پلاس هم این به‌روزرسانی را دریافت می‌کنند یا خیر، ارائه نکرده است. ظاهراً این شرکت در حال حاضر روی آخرین گوشی‌های عرضه کرده خودش متمرکز است.

ماه اکتبر، سونی در برنامه Open Devices Program باینری‌ها و بیلد راهنمای اندروید ۱۱ را برای مدل‌های محدودی از گوشی‌هایش شامل اکسپریا ایکس زد پریمیوم، اکسپریا ایکس ای ۲، اکسپریا ایکس ای ۲ اولترا و اکسپریا ایکس زد ۲ منتشر کرد. رام سفارشی اندروید ۱۱ نیز هم اکنون برای برخی گوشی‌های کمپانی سونی به لطف توسعه‌دهندگان موجود است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*