واکسیناسیون کرونا

واکسیناسیون کرونا طی ماه جاری میلادی در چند کشور آغاز می‌شود

واکسن کرونا طی ماه جاری میلادی در سطح بین‌المللی عرضه می‌شود و انگلیس، آمریکا و آلمان نخستین کشورهای آغاز کننده طرح واکسیناسیون کرونا خواهند بود.

مقامات بهداشتی در هر دو سوی اقیانوس آتلانتیک اعلام کردند فرایند واکسیناسیون کرونا پیش از پایان سال 2020 شروع خواهد شد و در همین راستا قرار است طی ماه جاری میلادی واکسن کرونا در کشورهای انگلیس، آمریکا و آلمان عرضه شود.

جزئیات آغاز واکسیناسیون کرونا در کشورهای مختلف

به احتمال زیاد انگلیس اولین کشوری خواهد بود که واکسن شرکت فایزر و بیوان تک را در نخستین مرحله واکسیناسیون تایید خواهد کرد. طبق اعلام مقامات بهداشت انگلیس، مجوزهای لازم برای تزریق واکسن کروناویروس به مردم در 7 دسامبر سال جاری (هفته آینده) صادر شده است. همچنین فرایند صدور مجوزهای لازم در آمریکا پس از جلسه مشورتی با سازمان غذا و دارو در 10 دسامبر صادر خواهد شد.

آنتونی فائوچی، رئیس انستیتو ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در همین راستا اعلام کرد بدون شک واکسیانسیون تعدادی از افراد با اولویت بالا پیش از پایان دسامبر به انجام خواهد رسید. ینز اشپان، وزیر بهداشت آلمان هم اعلام کرد تا دو هفته آینده مجوزهای لازم برای تزریق واکسن ویروس کرونا به تصویب خواهد رسید.