خروجی گرفتن از پسوردهای گوگل کروم

پشتیبانی گوگل کروم ویندوز 7 در سال 2022 پایان خواهد یافت

ویندوز 7 همچنان کاربران زیادی در سراسر دنیا داد و بسیاری از آن‌ها از مرورگر Chrome استفاده می‌کنند. حال شرکت سازنده خبر از پایان پشتیبانی گوگل کروم در ویندوز 7 می‌دهد.

شاید شما نیز جزو افرادی باشید که هنوز از Google Chrome در ویندوز 7 استفاده می‌کنند. شمارش معکوس برای پایان پشتیبانی گوکل کروم ویندوز 7 برای شما به صدا در آمده است و به تازگی، شش ماه دیگر تمدید شده است.

به نظر می‌رسد تا ژانویه 2022 زمان نسبتا زیادی باقی مانده باشد اما برای کاربران ویندوز 7 یک هشدار به شمار می‌آید. با وجود به پایان رسیدن عمر رسمی ویندوز 7 در ژانویه 2020، هنوز هم ده‌ها میلیون نفر از این سیستم عامل در جهان استفاده می‌کنند. این کاربران نه تنها از سوی مایکروسافت بلکه از توسعه دهندگان نرم افزارها نیز نیاز به پشتیبانی دارند.

گوگل اکنون برای کسانی که از کروم در windows 7 استفاده می‌کنند، تاریخ مشخصی را برای پایان دادن به پشتیبانی مروگر مورد علاقه‌شان تعیین کرده است. در ابتدا کمپانی گوگل، جولای 2021 را برای این کار برگزیده بود اما با یک تمدید شش ماه از تاریخ اصلی پایان پشتیبانی، ژانویه 2022 را برای این امر مشخص کرد. این تمدید نیم ساله به کاربرانی که از ویندوز 7 استفاده می‌کنند، فرصت مهاجرت از ویندوز 7 به یک سیستم عامل جایگزین مانند ویندوز 10 و یا انتخاب یک مرورگر دیگر در ویندوز کنونی خود می‌دهد.

با وجود اینکه شرکت مایکروسافت دیگر به صورت رسمی از ویندوز 7 پشتیبانی نمی‌کند اما طبق آمار ارائه شده توسط NetMarketShare، این سیستم عامل هنوز بیش از 24 درصد از بازار را در دست دارد. نکته جالب توجه این است که اخیر سهم بازار ویندوز 7 افزایش نیز یافته است. با اینکه این ویندوز قدیمی مشکلات متعدد امنیتی و آسیب‌پذیری‌های بالایی دارد اما می‌توان این رقم را برای آن بسیار بالا تلقی کرد. آمار بازار ویندوز 7

دلیل تمدید پشتیبانی گوگل کروم ویندوز 7

این واقعیت که بسیاری از سازمان‌ها مهاجرت در سال 2020 را سخت دانسته‌اند، تعجب بر انگیز نیست. ماکس کریستف، مدیر مهندسی گوگل کروم، در وبلاگ Google Cloud نوشت:

مهاجرت به ویندوز 10 بخشی از نقشه راه خیلی از سازمان‌ها در امسال بود. با ظهور اتفاقات خاص، اولویت‌های جدیدی برای تیم‌های فناوری اطلاعات به وجود آمد. طبق آمار هنوز بیست و یک درصد از سازمان‌ها در مرحله مهاجرت به ویندوز 10.1 هستند و با توجه به این موضوع، شرکت‌هایی که هنوز به نسخه‌ جدید دست پیدا نکردند، می‌توانند از بابت آسودگی، امنیت و بهره‌وری کاربران خود در کروم ویندوز 7 اطمینان خاطر داشته باشند.

به فکر مهاجرت به سیستم عامل جدید باشید

طبق این گفته‌ها، تمرکز اصلی Google را باید امنیت تلقی کنیم. با توجه اینکه تعداد زیادی مصرف‌کننده و سازمان همچنان کاربر ویندوز 7 هستند، قطعا از پشتیبانی امنیتی بر روی سیستم خود استقبال خواهند کرد. این موضوع، گوگل را به سمت پایان پشتیبانی مایکروسافت از کاربران سازمانی در سال 2023 نیز پیش می‌برد. این پشتیبانی، به جای مشاغل و سازمان‌های جهانی که سیستم عامل قدیمی دارند، فقط برای کاربران سازمانی است که هزینه پشتیبانی پرداخت می‌کنند.

در هر صورت اگر همچنان کاربر ویندوز 7 هستید، بهتر است به فکر ارتقا به ویندوز 10 باشید، تا علاوه بر پشتیبانی بهتر نرم‌افزاری، سیستم‌عاملی سریع‌تر و ایمن‌تری را تجربه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*